+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51

Diskusjon: Fakta om abort - for den som lurer:

  1. #41
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Veldig bra. Tusen takk.

    Jeg skal på forundersøkelse i morgen. Jeg gruer meg veldig.
    Redd for at det skal gjøre vondt, være ubehagelig - eller for at jeg skal begynne å gråte.

    Det er en tung situasjon å være i - det å skulle ta abort.
    Ihvertfall når en er helt alene. Skulle gjerne hatt mammaen min, eller en voksen person å prate med.

    Når jeg får denne informasjonen hjelper ihvertfall det litt: )

    -jente19

  2. #42
    Uregistrert
    Gjest

    kidoki Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Tusen takk Berta for at du skrev en slik tråd! Jeg er 16 år og er mulig gravid, og har kun fortalt mine to bestevenner som jeg stoler 100% på og vet ikke kommer til å si det videre. Synes det er flott at noen tenker på oss som ikke ønsker å bli gravide, men ved uhell blir det. Tusen tusen takk igjen, dette innlegget har hjulpet meg mye.

  3. #43
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Jeg lot en clear blue test ligge...og når jeg så på den i dag...var det en tynn blå strek på tvers... Blir de alltid slik når de ligger over natten, den streken var ikke der i går... Eller kan det være mulig jeg er gravid?
    I såfall kan det være 12 uker om 2 dager...og jeg kan ikke beholde....så fortvilet...

    Takk for tråden!!

  4. #44
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    CB har det dessverre med å få slike tynne, smale streker både med en gang og etter en stund. Har vært i kontakt med dem da jeg jobba i faget. Så en strek er nok ikke alltid en strek uansett om den kommer med en gang eller dagen etterpå.

    Jeg regner med streken gikk loddrett og ikke vannrett, denne tynne streken? Man skal få en vannrett strek i kontrollvinduet og en i svarvinduet. Har man en loddrett i tillegg i svarvinduet er men mest sannsynlig gravid - med mindre det er en skyggestrek, en tynn strek eller testen har gått ut på dato eller ligget for lenge etter testing.

    Tynne streker på CB er med andre ord et normalfenomen. Får du enda ikke mensen og mistenker fortsatt graviditet, tar du en ny test om noen dager.

  5. #45
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Sitat Opprinnelig postet av Carrera Vis post
    Hadde det kanskje vært en ide å dannet en egen og lukket gruppe her inne, for de som har tatt, eller skal ta, abort?

    Ser for meg at Berta hadde vært den perfekte administratoren for en slik gruppe, da du innehar masse kunnskap om temaet.
    Har det blitt opprettet en slik gruppe?

    En veldig fin og nyttig tråd. Dessverre er jeg i den situasjonen at jeg må ta et valg

  6. #46
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Det er ingen sånn gruppe såvidt meg bekjent og jeg er dessverre ikke intr i å være administrator for en sånn gruppe.
    Det blir for mye jobbrelatert for min del.

  7. #47
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,410
    Blogginnlegg
    1

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    finnes det en nettside hvor man kan få hjelp/info til å ta valget? Det kan være veldig tungt å abortere og være vondt i mange år, men det kan også være veldig vanskelig å føde et barn når man ikke har råd (snakker ikke bare om økonomi) til å ta seg av det. Og hvordan kan man velge i så fall?

  8. #48
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ke@ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Meldinger
    752

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    2002, 2009, 2011.

  9. #49
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    syns dette innlegget var til svært god hjelp, etter som at jeg er i den situasjonen hvor en abort kan være oppe til diskusjon.
    bare en ting jeg lurer på; om man er 17 år, og ønsker en abort, vil foreldrene da li informert om dette? evnt. om man må ha foreldrenes samtykke?

  10. #50
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Nei, du er over den seksuelle lavalder så foreldrene dine trenger ikke å få vite noe. Og har man ikke nådd den seksuelle lavalder enda, så er det heller ikke sånn at foreldrene dine MÅ bli infomert. Legen på sjukehuset er den som avgør om foreldrene trenger å bli infomert om jenta er under den seksuelle lavalder ut ifra en helheltsvurdering, men skal ikke foreldrene informeres under denne alderen, må som regel en annen voksen inn i bildet (barnevern, en annen voksen fra familien, helsesøster osv) som kan ta ansvar for oppfølging av barnet og situasjonen. Er man feks fra en fremmedkulturell familie, kan dette være en grunn til å ikke involvere foreldrene om man er under aldersgrensa.

  11. #51
    Uregistrert
    Gjest

    rørt Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

    Sitat Opprinnelig postet av xtina Vis post
    Kjære vene, bare for å strø enda litt salt i sårene eller?
    Opplysninger som hvor langt fosterutviklingen er kommet i de forskjellige ukene er ganske lett tilgjengelig, for de som måtte ønske å følge med på det. Jeg tror du har misforstått et ganske vesentlig poeng med det å ta abort. Det er svært få kvinner som velger den løsningen og synes det er enkelt. Dette er jenter i krisesituasjoner, som tar kanskje sitt livs tøffeste valg. Jenter i dag er opplyste, det er vel svært få som tror det er en geleklump de fjerner.
    Jeg har lett lenge etter denne opplysningen her, har 2 barn selv og 3 såkalte bonusbarn. Jeg og mannen mener dette er nok. Gikk på p sprøyte, men ble likevel gravid, nå går jeg og venter på time for medisinsk abort. Har lurt på dette dette ang ventetid , veldig greit og kunne lese om det. Så for min del, tusen takk

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine