+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Problemer etter oppgraderingen - ofte stilte spørsmål

  1. #1
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Lightbulb Problemer etter oppgraderingen - ofte stilte spørsmål

    1. Jeg har problemene med knapper som har forsvunnet og kontrollpanel som ikke er som det skal. Hvordan kan dette problemet løses?
    Svar: Ofte hjelper det bare å slette cookies(informasjonskapsler) i nettleseren din. Er du usikker på hvordan dette gjøres finner du en forklaring på hvordan dette gjøres i de mest brukte nettleserne her.

    2. Hvor finner jeg kontrollpanelet?

    Svar: I menyen øverst til høyre, der finner du også "logg ut"-funksjonen og link til din profil.

    3. Hvor finner jeg de nye innleggene på forumet?
    Svar: Trykk på fanen "Forum" i menyen til venstre, velg så nye meldinger. Du vil da få opp flere valg, blant annet nye klubbmeldinger(meldinger fra de sosialegruppene du er medlem i) og nye meldinger fra forumet generelt m.m.

    4. Det dukker opp mange gamle diskusjoner når jeg trykker på "Nye meldinger". Hvordan fjerner jeg disse?
    Velg "Marker forumene som lest" da blir du kvitt alle de gamle diskusjonene.


    5. Hvor finner jeg det(de) sosialegruppeforumet jeg er med i?
    Svar: Trykk på fanen "Forum" i menyen til venstre, velg så "Nettsamfunn". Gruppeforumet vil ikke se likt ut som resten av forumet da denne funksjonen ikke er ferdig utviklet for denne versjonen av vBulletin som NybaktMamma kjører nå. Forhåpentligvis kommer den etterhvert.

    6. Kan vi få gamle NM tilbake?
    Nei, det er uaktuelt.


    7. Hvordan endrer jeg antall innlegg som kommer opp på hver side i diskusjonene?
    Inne på kontrollpanelet velger du Endre alternativer i kontrollpanelet ditt. Under overskriften "Antall meldinger som vises per side" vil du finne alternativer fra 5 meldinger per side opp til 100 meldinger per side.

    8. Hvordan endrer jeg antall diskusjoner som vises?
    Inne på kontrollpanelet velger du Endre alternativer i kontrollpanelet ditt. Under overskriften "Standard tidsavgrensning på diskusjoner" vil du finne alternativer fra kun diskusjoner det siste døgnet opp til "alle diskusjoner".


    9. Hvor kan jeg gi ryktekommentarer nå?
    Nederst på innlegget du vil belønne med en positiv eller negativ ryktekommentar finner du en liten grå stjerne, der kan du gi rykte akkurat slik som før. Ryktefunksjonen er nå i en prøvefase hvor vi tester ut en ny funksjon som skal vise rykte mer nøyaktig, det kan derfor hende at ryktet til medlemmene endrer seg litt innimellom.


    Sist endret av Helene Harefrøken; 05-01-2010 kl 09:57

  2.  
  3. #2
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Sv: Problemer etter oppgraderingen - ofte stilte spørsmål

    10. Noen har søkt om medlemsskap i gruppen min, men jeg ser ikke hvem. Hvor kan jeg finne ut hvem søkeren er?
    Klikk på beskjeden "Søknad om å få bli med i din gruppe", følg så linken til gruppen din. I gruppen, over diskusjonene, på høyre side har du en link som heter Admin, trykk på den, så velger du Invitasjoner og medlemssøknader. Da skal du få opp hvem som søker om tilgang.

    Ny oppdatering forventes å komme i løpet av uke 1, da blir vi muligens kvitt noen av de små barnesykdommene ved den nye oppdateringen.

    Mvh.
    Helene Harefrøken, hjelpeadministrator.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine