+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Ny seng!

  1. #1
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lali sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    597

    Ny seng!

    Over nyttår får snuppa ny seng + sengehest Mye pga jeg ikke klarer å stå bøyd over sprinkelsenga de nettene hun trenger trøst og mye pga hun er altfor lang til stellebordet egentlig så hadde vært kjekt å bare kunne stelle henne i senga.

    Tror det vil gå bra med ny seng. Hun sov i "voksen" seng på julaften og det gikk kjempe fint. Hun interesserer seg også mer og mer for "stor jente" ting. Liker å sitte i voksen stol, gjøre ting selv osv..

    Blir rart.. men litt spennende også!
    Verdens beste Sofie født 21.04.2009

  2.  
  3. #2
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    jinxl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    155

    Sv: Ny seng!

    Hmm har lurt litt på dette med seng jeg også. Når er det vanlig å bytte ut sprinkelsenga??? Når de klarer å klatre ut?
    Jeg innbiller meg at det blir mye springing tull og tøys. Men bevares de kan jo ikke sove i sprinkelseng hele livet
    Kjempefin seng dere har funnet da Lali
    Med flere år med prøving, 1 ivf og 2 frys, gikk drømmen i oppfyllelse.

    12.04. 09 ble lillegutt født , og endelig ble vi en familie på
    Nå tenker vi på søsken...


  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lali sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    597

    Sv: Ny seng!

    Vet ikke når det er vanlig.. prøvde å søke litt på nett om det.. og folk skrev alt fra 1,5 år til 4 år! Jeg føler bare selv at hun er klar nå

    Takk Tror den sengen blir veldig fin hos oss for Sofie har nattbord i samme serie fra før allerede og kjekt med de skuffene under siden rommet ikke er sååå stort
    Verdens beste Sofie født 21.04.2009

  5. #4

    Sv: Ny seng!

    Fin seng! Tror ikke det har så mye å si når man bytter seng, så lenge barnet er stort nok til å komme seg ut og inn selv uten å skade seg. Må vel uansett ta "kampen" om å få de til å ligge der, og ikke gå ut når de skal skifte, så hvorfor ikke nå.

    Vi drøyer sengebytte litt, men jeg gleder meg til å ta frem den gamle uttrekkssengen fra 50-tallet som jeg har arvet til henne. Den har ganske høye kanter, så må nok ha en krakk inntil om hun skal bruke den.
    f.14.04.09

  6. #5

    Sv: Ny seng!

    Så fin seng!

    Her drøyer vi med å bytte seng så lenge som mulig. Hun trives godt i den sengen hun har, og hun har ikke klatret ut siden i sommer, så da beholder vi sprinkelsengen så lenge hun har plass opp i der, og ikke klatrer ut
    NS april 2009


  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lali sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    597

    Sv: Ny seng!

    Liten oppdatering her

    Nå har snuppa sovet i stor seng i litt over en mnd og ifra dag 1 har hun sovnet fortere, sovet bedre og lenger! Og *bank i bordet* hun har ikke gått ut av senga en eneste gang på natta! Selv om hun kan. På dagen klatrer hun inn og ut.. henter bøker og så opp i senga for å "lese" Hun går ikke ut før vi kommer inn og henter henne på morgenen!

    Det er så koselig med stor seng! For i helgene når hun våkner kan jeg eller samboer gå inn til henne og ligge ved siden av henne og prate og lese bøker Koselig!

    Veldig fornøyd med andre ord!
    Verdens beste Sofie født 21.04.2009

  8. #7
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linus mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    915

    Sv: Ny seng!

    Hei! Nå har vi også byttet seng, men til juniorseng da. Se her, denne har Linus fått, bare i hvit da. Men den er ikke så lett å se på siden, derfor linket jeg til den blå Det går superfint. Han kommer inn til oss tidlig på mrg, men ikke før 6-7, så det er bare kos Tenkte det var lurt å bytte ut sprinkelsengen en stund før lillesøster kommer, sånn at ikke babyen "stjeler" hans seng. Og så ble han sååååååå stolt da

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. innebygd seng seng i vegg
      Av Cali i forum Hus og hjem
      Svar: 0
      Siste melding: 12-08-2009, 18:57
    2. Legging... sprinkel seng eller vanlig seng?
      Av elikri i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 15
      Siste melding: 15-08-2007, 20:43
    3. Vikare seng fra IKEA.. Grei seng?
      Av Truntemor i forum Klær og utstyr
      Svar: 5
      Siste melding: 01-01-2007, 12:43
    4. seng seng og enda en seng..
      Av mayapril i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 29
      Siste melding: 08-03-2006, 13:26
    5. Familie seng eller egen seng?
      Av Happii i forum Søvn
      Svar: 19
      Siste melding: 21-01-2003, 00:15

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine