Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2008, 12:26   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Problemer om natten med 7 uker gammel baby.

Hjelp meg! 1,5 mnd med lite søvn begynner å slite på meg.
Altså dette har vært helt siden han var nyfødt.
Første halvdel av natten sover han i sin egen seng. Han legges rundt 8 og sover til en gang mellom 24 og 02 for første mat. Sovner greit igjen etter maten. andre gang han våkner, mellom 03 og 05, får mat, spiser utrolig lite, akkurat som om han ikke trenger det måltidet egentlig men likevel er litt småsulten. legger han i sengen sin igjen men da begynner han å presse og okke og styre på. går toppen 5 min før han begynner å hyle og jeg må ta han opp. Det går ikke ann å la han sove ved siden av meg heller, han MÅ ligge så loddrett som mulig. Helst at jeg sitteligger i sengen med han på magen. (at han ligger også på magen)
Fram til vi står opp i 7-8 tiden sovner han og "våkner" hvert kvarter og småsutrer og jeg må bysse litt og "daske" han i søvn igjen.

Har tenkt at det kanskje kommer av at han ikke får rapet skikkelig , for det er han lite flink til om nettene. men dette skjer selv om det kommer en skikkelig rap. Han har endel kollikkplager om dagen. skriker veldig mye i perioder.
Det har skjedd bare et par ganger han har sovet greit hele natten. for noen uker siden var det flere netter på råd hvor han la seg 8-9 sov til 03, fikk mat og sov til kl 6. men dette gikk plutselig over. Nå har han plutselig begynt å våkne 23-24, 02-03, også er det bråk resten av natten.

Har også tenkt tanken om at det er noe med skjevhet i nakke/rygg som gjør at han ikke vil ligge flatt. (Vi har time til å skjekke dette på mandag hos manuell terapaut og skal videre til kiropraktor for å skjekke kollikk, hvis det ikke er noe terapauten kan gjøre. )
Men syns det er litt rart at han kan sove greit i sengen sin første del av natten. Min mor mener han er bortskjemt. Jeg mener han ikke er det. for han har vært slik som dette fra dag 1. veldig nærhetssøkende. Han er jo ikke bortskjemt av den grunn, men hvis det ikke er noe fysisk som feiler han vil jeg jo ikke at han skal få denne vanen, for jeg er helt vrak i kroppen av å ikke få sove skikkelig og for at jeg ligger og tviholder på han for at han ikke skal rulle av magen min og for at jeg blir vekket hvert 15 min halve natten. er helt stiv i rygg og nakke og bekken.
jeg har to små og ta meg av alene og dette kan ikke fortsette i lengden. Noen som har noen gode råd eller meninger?

(han får forresten flaske med mme og litt bryst)

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."

Sist endret av SpetakkelRandi; 20-09-2008 kl 12:32.
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2008, 12:30   #2
Supermedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,157
MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.
Sv: Problemer om natten med 7 uker gammel baby.

hei hei

satt å tenkte med dette at han vil være oppreist, kunne du prøvd å heve den ene enden av senga?
evt gi han et ekstra stort måltid på kvelden, og prøve å droppe måltidet på natt, og gi han smukken? Siden det virker som om det måltidet gir han trøbbel...

Vanskelig dette med søvn altså!

Emil ble født 16.07.08
MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2008, 12:43   #3
Veteranmedlem

SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan hever man enden på sengen?

Jeg klarer ikke få mere mat i han på kvelden? han spiser seg mett og nekter ¨å ta mere. det jeg kan prøve er kanskje å gi han et større måltid ved det første måltidet på natten, for da er han utrolig sulten når han våkner.. ?

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2008, 12:58   #4
Veteranmedlem

han sover som en stein på magen i sofaen forresten, men jeg tørr ikke legge han slik på natten når jeg ikke kan passe på.

Gammel 20-09-2008, 13:02   #5
Seniormedlem

maya 80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,128
Blogginnlegg: 1
maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.

legg bøker under beina på senga hans
Gammel 20-09-2008, 18:34   #6
Medlem

Elanesse sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 285
Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.Elanesse har en strålende fremtid.

Du legger han ikke for tidlig da? Han er jo veldig liten enda og det er kanskje å forvente litt mye at han skal ha to lange søvnperioder om natten? Snuppa vår er 6 uker. Vi legger henne klokka elleve også er det frokost klokka sju. Mellom der våkner hun av seg selv og vil ha flasken. Om morgenen hender det jeg må vekke henne for mat men da sovner hun igjen etterpå og sover til tistellet.
Vet ikke om jeg er litt vel streng på rutiner til at hun er så liten, men hun er stort sett rolig og blid (var hos kiropraktor og gir Minifom fordi hun skriker så fælt) men mellom åtte og ti-elleve om kvelden skriker hun uansett hva vi gjør. Hun sover heldigvis hele natten da, bortsett fra matingen.
Gammel 20-09-2008, 18:45   #7
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,622
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Syns han sover bra til å være så liten jeg. Det er vel heller unntaket enn regelen som sover natten gjennom når de er så små.

Jeg syns han legger seg tidlig da, om han hadde lagt seg samtidig som deg, så hadde du fått den lengste søvnperioden hans på 4-6 timer når du selv også sover. Først når han er rundt 4 mnd, ville jeg begynt å flytte leggetiden tidligere, litt etter litt.

For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2008, 18:54   #8
Veteranmedlem

han har valgt leggetiden sin selv altså.. når han først har sovnet i 7-8 tiden er det umulig å få liv i han, og han sovner som oftest flere ganger innunder den første matingen hans.. jeg forsøkte i begynnelsen å vekke han igjen i 21-22 tiden men det var misslykket, HVIS jeg fikk liv i han varhan hysterisk rasende overtrøtt..
han sitter for øyeblikket stuptrøtt og sinna på skulderen min og kjefter fordi jeg prøver å vente med maten til hvertfall halv 8..

Gammel 20-09-2008, 18:59   #9
Veteranmedlem

og der sluknet han.. uten mat.. hjelpes.. jaja da våkner han vel innen en time og skal ha mat tenker jeg.. kanskje jeg får se om jeg får holdt han litt oppe i kveld og se om det har noen virkning på natten, men jeg tviler egentlig..

smokk bruker han ja men ikke på natten.. da vil han ikke..

Gammel 20-09-2008, 22:17   #10
Juniormedlem

Meldinger: 37
Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.

Synes du er heldig som har en så liten baby som sover i så langt strekk på natten! Gled deg over det, og kos deg med morgenfuglen når han er våken. De fleste mammaer sover litt nå og da i laaaang tid - det gjelder å passe på å få seg noen minutter på øyet på dagtid når han sover!

Status:
Junebug2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:25.