Hjelp meg! 1,5 mnd med lite søvn begynner å slite på meg.
Altså dette har vært helt siden han var nyfødt.
Første halvdel av natten sover han i sin egen seng. Han legges rundt 8 og sover til en gang mellom 24 og 02 for første mat. Sovner greit igjen etter maten. andre gang han våkner, mellom 03 og 05, får mat, spiser utrolig lite, akkurat som om han ikke trenger det måltidet egentlig men likevel er litt småsulten. legger han i sengen sin igjen men da begynner han å presse og okke og styre på. går toppen 5 min før han begynner å hyle og jeg må ta han opp. Det går ikke ann å la han sove ved siden av meg heller, han MÅ ligge så loddrett som mulig. Helst at jeg sitteligger i sengen med han på magen. (at han ligger også på magen)
Fram til vi står opp i 7-8 tiden sovner han og "våkner" hvert kvarter og småsutrer og jeg må bysse litt og "daske" han i søvn igjen.
Har tenkt at det kanskje kommer av at han ikke får rapet skikkelig , for det er han lite flink til om nettene. men dette skjer selv om det kommer en skikkelig rap. Han har endel kollikkplager om dagen. skriker veldig mye i perioder.
Det har skjedd bare et par ganger han har sovet greit hele natten. for noen uker siden var det flere netter på råd hvor han la seg 8-9 sov til 03, fikk mat og sov til kl 6. men dette gikk plutselig over. Nå har han plutselig begynt å våkne 23-24, 02-03, også er det bråk resten av natten.
Har også tenkt tanken om at det er noe med skjevhet i nakke/rygg som gjør at han ikke vil ligge flatt. (Vi har time til å skjekke dette på mandag hos manuell terapaut og skal videre til kiropraktor for å skjekke kollikk, hvis det ikke er noe terapauten kan gjøre. )
Men syns det er litt rart at han kan sove greit i sengen sin første del av natten. Min mor mener han er bortskjemt. Jeg mener han ikke er det. for han har vært slik som dette fra dag 1. veldig nærhetssøkende. Han er jo ikke bortskjemt av den grunn, men hvis det ikke er noe fysisk som feiler han vil jeg jo ikke at han skal få denne vanen, for jeg er helt vrak i kroppen av å ikke få sove skikkelig og for at jeg ligger og tviholder på han for at han ikke skal rulle av magen min og for at jeg blir vekket hvert 15 min halve natten. er helt stiv i rygg og nakke og bekken.
jeg har to små og ta meg av alene og dette kan ikke fortsette i lengden. Noen som har noen gode råd eller meninger?
(han får forresten flaske med
mme og litt bryst)