Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-09-2008, 15:03   #1
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 272
MP Rating: 0% (0)
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.
Bæsjer fortsatt i buksa

Gutten min sluttet med bleie på dagen for over 1 1/2 år siden (bruker fortsatt om natten, orker ikke å styre med det ennå), og det gikk helt fint. Noen ulykker var det selvfølgelig, men ikke mer enn normalt. Men så skle det plutselig helt ut, med både tiss og bæsj i buksa flere ganger om dagen (ca 1 år siden). Nå er tissinga helt i orden, men ikke bæsjinga. For å være helt er ærlig er bæsj i buksa regel og bæsj i do unntaket.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, han vil rett og slett ikke bæsje på do

Hvordan er det med deres 4-åringer? Er alle ferdige med bleie på dagtid og bæsjer og tisser pent i do? Noen som eventuelt har tips?
__________________
Gutten min april 2004
Jenta mi april 2008
Iris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-09-2008, 15:07   #2
Seniormedlem
 
Nellemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,645
MP Rating: 0% (0)
Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Som jeg skulle skrevet det selv! Gutten min blir 4 år neste mnd og bæsjer i buksa nesten hver eneste dag. Han tisser aldri i buksa men bæsjen bryr han seg tydeligvis ikke om.

Vi har prøvd å få han på do til faste tider hver dag, har premiert han med klistremerker og samarbeidet med barnehagen. Men ingeting hjelper! Så jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe til her.
__________________
Nellemor med de 4 go'ungene
(og en liten i himmelen) ...også små føtter setter dype spor...

I never said it would be easy - I said it would be worth it...
Nellemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-09-2008, 15:10   #3
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,279
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Sitat:
Opprinnelig postet av Iris Vis post
Hvordan er det med deres 4-åringer? Er alle ferdige med bleie på dagtid og bæsjer og tisser pent i do?
Jeg har desverre ingen tips, for her sluttet snuppa med både dag-og nattbleie sommeren 2006. Vi fant ut at det var greiest å slutte med alt som heter bleier med èn gang - og det gikk helt fint. Så klarer ikke helt å sette meg i situasjonen da.

Men jeg har hørt litt innad familien. Lillesøsteren min er 4 år og hun bæsjet i bleien/buksa helt fram til 4-årsdagen. Pappa var ganske fortvilt Men der løste det seg bl.a med at hun fulgte nøye med de andre barna på samme alder i barnehagen. Fikk se at de gikk på do, og til og med høre lyden av bæsj i do - og da var det åååh, og de gjorde "en stor ting ut av det". Pappa og dem hjemme snakket også rolig med henne angående at bleier er for babyer, hun nå er stor jente og at bæsj og tiss gjør man på do.
__________________
LindaSD og Victoria Emilie -04

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 09:34   #4
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 272
MP Rating: 0% (0)
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD Vis post
Jeg har desverre ingen tips, for her sluttet snuppa med både dag-og nattbleie sommeren 2006. Vi fant ut at det var greiest å slutte med alt som heter bleier med èn gang - og det gikk helt fint. Så klarer ikke helt å sette meg i situasjonen da.
Flinke jenta di

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD Vis post
Men der løste det seg bl.a med at hun fulgte nøye med de andre barna på samme alder i barnehagen. Fikk se at de gikk på do, og til og med høre lyden av bæsj i do - og da var det åååh, og de gjorde "en stor ting ut av det".
Det har vi også prøvd, også sammen med oss og til og med noen usjenerte venner av oss Man blir jo litt fortvilt og prøver alt mulig
__________________
Gutten min april 2004
Jenta mi april 2008
Iris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 09:39   #5
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 272
MP Rating: 0% (0)
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Sitat:
Opprinnelig postet av Nellemor Vis post
Vi har prøvd å få han på do til faste tider hver dag, har premiert han med klistremerker og samarbeidet med barnehagen. Men ingeting hjelper! Så jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe til her.
Det har vi også prøvd

Nå har vi akkurat avgjort at vi skal prøve enda en ting; Han skal få velge seg den leken han vil på en lekebutikk, så skal vi legge den på øverste hylle på badet. Når han så har klart å bæsje på do ei hel uke, så får han leken. Jeg synes egentlig at den metoden er litt for hard, i tilfelle det faktisk er et fysisk problem for han å kjenne når han må på do. Men på denne måten blir han i hvert fall veldig motivert og klarer han det ikke da, er det nok større sannsynlighet at det er mer komplisert enn bare å "ikke orke" å bæsje på do.
__________________
Gutten min april 2004
Jenta mi april 2008
Iris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 14:00   #6
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Sitat:
Opprinnelig postet av Iris Vis post
Det har vi også prøvd

Nå har vi akkurat avgjort at vi skal prøve enda en ting; Han skal få velge seg den leken han vil på en lekebutikk, så skal vi legge den på øverste hylle på badet. Når han så har klart å bæsje på do ei hel uke, så får han leken. Jeg synes egentlig at den metoden er litt for hard, i tilfelle det faktisk er et fysisk problem for han å kjenne når han må på do. Men på denne måten blir han i hvert fall veldig motivert og klarer han det ikke da, er det nok større sannsynlighet at det er mer komplisert enn bare å "ikke orke" å bæsje på do.
Ikke det engang får gutten vår tørr, så han er ikke klar ennå rett og slett Den daagen han er tør vet han at han får en sjørøverskute, og det har han slått seg til ro med Han er ikke lei seg for at han ikke får den idag liksom.

Vi har forsøkt bleieavvenning i hele sommer, men etter å ha forsøkt absolutt alt så har vi komet frem til at han ike er klar ennå og det må vi respektere. Regner med det skjer en eller annen gang før konfirmasjonsalder

Lykke til
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 18:51   #7
Supermedlem
 
Emjo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jæren
Meldinger: 1,059
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (4)
Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Jeg har heller ingen råd. Tenkte på en "plakat" med belønningsklistermerker og etter x antall merker så kan han få en premie. Men så sier du at det er prøvd.

Emma sluttet med bleie både på dagtid og nattestid samtidig sommeren 07. Men frem til det tidspunktet nektet hun å bæsje på do. Jeg sa at hun måtte til slutt gjøre det, for bæsj må bare ut av kroppen. Jeg lovet at hun skulle få velge fritt på en lekebutikk om hun bæsjet i do. Hun gjorde det da.

Lykke til
__________________
februar 04 og oktober 07
Emjo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 20:49   #8
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,726
MP Rating: 0% (0)
flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.flodis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjer fortsatt i buksa

Har heller ingen tips og råd å komme med som dere ikke har prøvd, dessverre.
Ingrid sluttet å bæsje i bleia 6 mnd før hun sluttet med bleie. Hun syntes det var så ekkelt å ha bæsj i bleia at hun heller ville gå på do. Bleia sluttet hun helt med ett par uker etter hun fylte 3 år.
__________________
Elise 05.02.08
Ingrid 08.12.04
flodis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:45.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com