Men sov mor? neida...
Lille B har jo som dere sikkert vet aldri sovet natta gjennom, det har vært alt fra 2-10 oppvåkninger, og gjerne vært våken et par timer midt på natten. Og han har trengt masse kos, pupp, holding av hånd osv. for å sovne igjen.
Jeg har lest Bellas progresjon og vært dødsmisunnelig!
For snart to uker siden flyttet vi han inn på eget rom, uten at det ble noe bedre av det. Jeg leste noen artikler om familier som hadde hatt hell med osteopati, så jeg tenkte det var verdt å prøve.
Så i går var han til sin første time. Kort fortalt så mener de at barn, spesielt de som blir tatt med tang eller sugekopp kan få litt låsninger i nakken/hodet. Dette kan klemme på nerver og slikt som igjen kan gi problemer med søvn, fordøyelse, utvikling osv.
Jeg hadde vel ikke de helt store forhåpningene, men tenkte at uansett om det ikke hjalp så kunne det sikkert være godt å få løst opp nakken litt, hvis han var stiv.
Osteopaten klemte på hodet hans, først syns han det var litt skummelt, men etterhvert slappet han helt av. Hun kjente at han var bittelitt skjev, men ikke så ille som det kunne være.
Og jaggu meg så sov han hele natta i natt!

Han våknet en 3-4 ganger fordi han mistet smokken og ville ha litt vann, men bare sov videre når han fikk det, og fra 0100 til 0645 var det helt knyst.
Så får vi bare krysse fingrene for at det holder. Vi skal til oppfølgingstime om en uke.
Men jeg da? Jeg våknet kl. 0400 jeg, og ble liggende å lytte etter om han ikke kom til å våkne snart!

0600 sovnet jeg, men da var det jo bare 3 kvarter til han våknet. Men nå har sambo fulgt hantil barnehagen, jeg skal ta meg en liten blund før jeg leser makroøkonomi!
Måtte bare dele det med dere!