Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2005, 22:14   #1
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 3,359
MP Rating: 0% (0)
Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.
hyper Å leke med bilder er gøy

Jeg må si at jeg har fått ekstra inspirasjon gjennom fotokurset jeg deltar på - nå ser jeg uendelige muligheter innen bilderedigering - og gleder meg til å prøve ut masse i Photoshop

Derfor lager jeg en ny *lekemedbilder*-tråd, der vi kan legge inn bilder som vi har trikset med og fikset på. Sammensmelting av bilder, farge-sort/hvitt, justering av farger og forskjellige effekter

bilder , gjerne med forklaring under hvis det er noen smarte triks

Her er det første JEG vil vise frem.
Original:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Lekt med:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her har jeg lagt det samme bildet i to lag. Det ene har jeg i sepiafarger (H=40, S=25, L=0). Det andre er originalt. Så har jeg endret til opacity 50% på begge (halvt gjennomsiktig). Det ble faktisk ganske spesielt da jeg skrev det ut
__________________
Trampe og de to små
Trampe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 03:35   #2
Veteranmedlem
 
Berta1973 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Telemark
Meldinger: 4,460
MP Rating: 0% (0)
Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.Berta1973 har en strålende fremtid.
Sv: Å leke med bilder er gøy

Det ble jo stilig
__________________
Jonny 4.juli-03
Maja 26.september-04
Berta1973 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 05:40   #3
Veteranmedlem
 
Smurfen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord Trøndelag
Meldinger: 4,014
MP Rating: 0% (0)
Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.
Sv: Å leke med bilder er gøy

Knallstilig
Tror jeg må skaffe meg PhotoShop jeg og.
__________________
Gullgutten 09.09 2004 - (37+5) 3630 gr og 51 cm

Lilleprinsen 03.04.2008 - (36+5) 2990 gr og 49 cm
Fix på SM
Smurfen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 07:40   #4
Seniormedlem
 
marie_83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,781
MP Rating: 0% (0)
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å leke med bilder er gøy

det bilde ble kjempe fint, tror jeg må gå vgs om igjen for jeg husker ikke en eneste ting jeg lærte om sånne programmer der...Hmmm
__________________
"Ikke diskuter med idioter, det ender med at de drar deg ned til deres nivå og vinner grunnet erfaring."
marie_83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 16:34   #5
Supermedlem
 
Nasse&Nassebarna sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 774
MP Rating: 0% (0)
Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.Nasse&Nassebarna er et navn alle kjenner.
Sv: Å leke med bilder er gøy

Blir så misunnelig på dere som har Photo Shop jeg... Er det ikke det som er så innmari dyrt å kjøpe?


Vil også kunne gjøre slik med mine bilder...er veldig begrenset hva jeg kan gjøre med bildene i mine redigeringsprogrammer (av typen gratis og som jeg har fått med kamera o.l.)...


Kjempe flott ble det bildet du hadde laget!
__________________
Nasse&Nassebarna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 21:04   #6
VIP-Medlem
 
Pippi-mor sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,144
MP Rating: 0% (0)
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.
Sv: Å leke med bilder er gøy

Oj, det ble skikkelig stilig da!
__________________
Vesla - 02
Lillegutt - 04
Pippi-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 21:26   #7
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Å leke med bilder er gøy

Det ble kjempefint, Trampe!

Hvor går du inn for å endre fargen? Er jo så mange måter å gjøre sånt på...

Kan jo kanskje vise frem dette jeg da:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Enkel klipp og lim, men jeg syns det er litt fint. Har sikkert vist det før...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2005, 22:38   #8
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 3,359
MP Rating: 0% (0)
Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.Trampe har mye å være stolt av.
Sv: Å leke med bilder er gøy

[quote=Tillefine]
Hvor går du inn for å endre fargen? Er jo så mange måter å gjøre sånt på... /QUOTE]

Kjempestilig bilde, Tillefine! Veldig bra

Jeg endrer farge ved å gå inn på Image - Adjustments - Hue/Saturation...
__________________
Trampe og de to små
Trampe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2005, 01:22   #9
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Å leke med bilder er gøy

Er vel det jeg pleier å gjøre også, ja
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2005, 09:14   #10
Supermedlem
 
I-Pia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 875
MP Rating: 0% (0)
I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.I-Pia er fantastisk mot andre.
Sv: Å leke med bilder er gøy

SÅ flinke dere er!!!!



Har fått tak i PS jeg og (snill kompis, altså!), men kørka meg klarer jo ikke ÅPNE det engang!!!

Skal se en gang i framtiden - om jeg får bedre tid til å sette meg inn i det ( ).
__________________
I-Pia

Junior (Martin) 09.09.04

Litja (Andrea) 25.04.06
I-Pia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:17.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com