Vi snakkes så altfor sjelden om dagen, og det har jo sine naturlige årsaker. Men da synes jeg det er hyggelig med disse oppdateringstrådene, så her kommer en fra oss.
Skal vi se ... jeg starter med julen, da var vi hjemme i Norge. Feiret jul hos søsteren min, og var der til den 28., da dro vi videre til Bergen. Der var jeg så heldig å slumpe til å få med meg et treff med Modne Mødre samme kveld som vi kom frem. Vi var ute et par kvelder, bl.a. på konsert med bandet til nevøen til

, men nyttårsaften slappet vi bare av hjemme hos svigers. 2. nyttårsdag reiste vi tilbake til Oslo,

reiste hjem igjen til Houston og jeg og Aurora tok toget videre til Sverige for å besøke moren min. Litt av en tur, med en masse baggasje, vogn og stor mage, men vi kom oss frem i god behold. 10. januar dro vi tilbake til Oslo, da kom

tilbake og vi bodde på hotell der en drøy uke, før vi vendte nesen hjem igjen alle tre. Alt i alt ble det 4 uker, med masse kos med familie og venner, all oppmerksomhet Aurora kunne drø
mme om, flere NM-treff, kjæresteturer på kino og en pitteliten smak av ordentlig vinter.
Etter at vi kom hjem har Aurora begynt i ny barnehage, og vi er hittil kjempefornøyde og veldig sikre på at vi gjorde det rette ved å bytte. Vi hadde innkjøring forrige man-ons, der jeg var med et par timer første dagen og ute i en time, gikk litt tidligere andre dagen, og enda litt tidligere tredje dagen. Den første dagen hun skulle sove der hadde hun ikke sovet noe, andre dagen bare et kvarters tid, men etter det har hun sovet ca. en time hver dag. Så det går fremover. Hun gråter veldig når jeg går fra henne, og det gjør fryktelig vondt i mammahjertet. Men det går snart over, det vet jeg av erfaring, og når jeg kommer og henter henne ser jeg at hun har det bra. Hun er i perlehumør resten av dagen og tøyser og skråler på en måte hun aldri gjorde da jeg hentet henne i den forrige barnehagen. Det kan sikkert være litt pga. alderen også, men jeg tror hun har det mye bedre nå. De er mye mer ute i denne barnehagen, bare det alene gjør at det føles så mye bedre å ha henne der.
Jeg rakk akkurat ikke å bli ferdig med lappen før jul, har tre kjøretimer igjen. Nå er det nesten to måneder siden siste kjøretime, så det kan hende jeg må ha et par ekstra, men innen neste uke er omme regner jeg med å ha kjørt opp.
Formen min er fin, er ikke fullt så trøtt som jeg var en stund, og bekkenet har blitt bedre etter at vi kom hjem fra Norge. Klimaet har nok sitt å si for det, i tillegg til at nå som Aurora er i barnehagen får jeg slappet mye mer av. Lillesøster sparker og herjer voldsomt, nesten så jeg skvetter av og til.
Så var det litt mer om Aurora. Hun er så herlig om dagen, det skjedde noe med henne mens vi var i Norge. Hun har blitt så mye mer åpen og tillitsfull, tøyser og tuller hele dagen og skravler hull i hodet på oss. Hun har jo et kraftig temperament, og det er og blir der. Men vi opplever sjelden noen trassanfall om dagen, det går stort sett an å forklare for henne hvorfor ting må være som de er, så godtar hun det. Slår hun seg ordentlig vrang, er ignoreringsmetoden skikkelig effektiv. Hun gidder aldri å bruke mye energi på det. I det hele tatt en herlig alder, jeg bare nyter hvert minutt sammen med henne. Det beste hun vet er fortsatt å gå på lekeplassen og huske, så det prøver vi å få gjort hver dag etter barnehagen, så sant været tillater det. Ellers er hun i sitt ess når hun får lov å hjelpe til med ting her hjemme, enten det er matlaging, husarbeid eller bygging av vugge til lillesøster. Hun ser ut til å begynne å skjønne at det er en liten baby inni magen til mamma, og at den etter hvert skal komme ut og være sammen med oss. Det gjenstår å se hvordan hun reagerer når det skjer, men det virker som hun gleder seg, for hun snakker stadig om "baby kommer ut" og "Aurora hjelpe baby bade". Tror hun blir en alle tiders storesøster. Moren min kommer på beøsk i forbindelse med fødselen, så vi får god hjelp, og dermed anledning til å gi Aurora den oppmerksomheten hun trenger midt oppi alt.
Jeg kunne lagt ut i det uendelige, men nå må mannen få spille litt Championship Manager. Litt bilder til slutt: