Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-02-2007, 05:00   #1
VIP-Medlem
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,257
MP Rating: 0% (0)
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.
Liten oppdatering herfra også

Vi snakkes så altfor sjelden om dagen, og det har jo sine naturlige årsaker. Men da synes jeg det er hyggelig med disse oppdateringstrådene, så her kommer en fra oss.

Skal vi se ... jeg starter med julen, da var vi hjemme i Norge. Feiret jul hos søsteren min, og var der til den 28., da dro vi videre til Bergen. Der var jeg så heldig å slumpe til å få med meg et treff med Modne Mødre samme kveld som vi kom frem. Vi var ute et par kvelder, bl.a. på konsert med bandet til nevøen til , men nyttårsaften slappet vi bare av hjemme hos svigers. 2. nyttårsdag reiste vi tilbake til Oslo, reiste hjem igjen til Houston og jeg og Aurora tok toget videre til Sverige for å besøke moren min. Litt av en tur, med en masse baggasje, vogn og stor mage, men vi kom oss frem i god behold. 10. januar dro vi tilbake til Oslo, da kom tilbake og vi bodde på hotell der en drøy uke, før vi vendte nesen hjem igjen alle tre. Alt i alt ble det 4 uker, med masse kos med familie og venner, all oppmerksomhet Aurora kunne drømme om, flere NM-treff, kjæresteturer på kino og en pitteliten smak av ordentlig vinter.

Etter at vi kom hjem har Aurora begynt i ny barnehage, og vi er hittil kjempefornøyde og veldig sikre på at vi gjorde det rette ved å bytte. Vi hadde innkjøring forrige man-ons, der jeg var med et par timer første dagen og ute i en time, gikk litt tidligere andre dagen, og enda litt tidligere tredje dagen. Den første dagen hun skulle sove der hadde hun ikke sovet noe, andre dagen bare et kvarters tid, men etter det har hun sovet ca. en time hver dag. Så det går fremover. Hun gråter veldig når jeg går fra henne, og det gjør fryktelig vondt i mammahjertet. Men det går snart over, det vet jeg av erfaring, og når jeg kommer og henter henne ser jeg at hun har det bra. Hun er i perlehumør resten av dagen og tøyser og skråler på en måte hun aldri gjorde da jeg hentet henne i den forrige barnehagen. Det kan sikkert være litt pga. alderen også, men jeg tror hun har det mye bedre nå. De er mye mer ute i denne barnehagen, bare det alene gjør at det føles så mye bedre å ha henne der.

Jeg rakk akkurat ikke å bli ferdig med lappen før jul, har tre kjøretimer igjen. Nå er det nesten to måneder siden siste kjøretime, så det kan hende jeg må ha et par ekstra, men innen neste uke er omme regner jeg med å ha kjørt opp.

Formen min er fin, er ikke fullt så trøtt som jeg var en stund, og bekkenet har blitt bedre etter at vi kom hjem fra Norge. Klimaet har nok sitt å si for det, i tillegg til at nå som Aurora er i barnehagen får jeg slappet mye mer av. Lillesøster sparker og herjer voldsomt, nesten så jeg skvetter av og til.

Så var det litt mer om Aurora. Hun er så herlig om dagen, det skjedde noe med henne mens vi var i Norge. Hun har blitt så mye mer åpen og tillitsfull, tøyser og tuller hele dagen og skravler hull i hodet på oss. Hun har jo et kraftig temperament, og det er og blir der. Men vi opplever sjelden noen trassanfall om dagen, det går stort sett an å forklare for henne hvorfor ting må være som de er, så godtar hun det. Slår hun seg ordentlig vrang, er ignoreringsmetoden skikkelig effektiv. Hun gidder aldri å bruke mye energi på det. I det hele tatt en herlig alder, jeg bare nyter hvert minutt sammen med henne. Det beste hun vet er fortsatt å gå på lekeplassen og huske, så det prøver vi å få gjort hver dag etter barnehagen, så sant været tillater det. Ellers er hun i sitt ess når hun får lov å hjelpe til med ting her hjemme, enten det er matlaging, husarbeid eller bygging av vugge til lillesøster. Hun ser ut til å begynne å skjønne at det er en liten baby inni magen til mamma, og at den etter hvert skal komme ut og være sammen med oss. Det gjenstår å se hvordan hun reagerer når det skjer, men det virker som hun gleder seg, for hun snakker stadig om "baby kommer ut" og "Aurora hjelpe baby bade". Tror hun blir en alle tiders storesøster. Moren min kommer på beøsk i forbindelse med fødselen, så vi får god hjelp, og dermed anledning til å gi Aurora den oppmerksomheten hun trenger midt oppi alt.
Jeg kunne lagt ut i det uendelige, men nå må mannen få spille litt Championship Manager. Litt bilder til slutt:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
aurora nov 04 - hannah mai 07 - blågg


Sist endret av Majsa; 06-02-2007 kl 05:06.
Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 05:02   #2
VIP-Medlem
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,257
MP Rating: 0% (0)
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
aurora nov 04 - hannah mai 07 - blågg

Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 07:52   #3
Seniormedlem
 
shamu sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 2,967
MP Rating: 0% (0)
shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Sååååå nydelig hun er!!!!!

Høres så spennende ut med ett liv i det store utland... huskebildet er liksom tatt rett ut av en film..
Er litt misunnelig kjenner jeg.. hehe... samtidig som det er trygt her hjemme i nord.

Tenker dere koste dere med så lang ferie med venner og familie.. det hadde dere nok veldig godt av!

Takk for oppdatering og takk for titten!
__________________
mamma, kjæreste, kone, venninne, sydame, husmor, bakekone, shoppingchick... ja.. you name it!

Skrytetråden min
shamu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 12:41   #4
VIP-Medlem
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,156
MP Rating: 0% (0)
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Hun er så skjønn!! Og så fin hun ble på håret nå!!
Har du klippet henne selv?
__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror 08
LilleLeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 12:47   #5
Veteranmedlem
 
Mamablue sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Enebakk
Meldinger: 4,059
MP Rating: 0% (0)
Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Så flotte bilder av nydelige Aurora
Takk for oppdatering, håper du får lappen din snart

Pass på bekkenet ditt, ta vare på deg selv
__________________
Mamablue -lykkelig 4 barns mor
Marion-96,Adrian-01,Nicolai-04,Kira Emilie-06
-4 barn? Det er som å løpe maraton, uten å varme opp først!
Mamablue er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 13:20   #6
Seniormedlem
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,995
MP Rating: 100% (3)
Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.Appelsin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Så kjekt med oppdatering!
Har visst ikke fått med meg at Aurora skulle skifte barnehage, men det var godt å høre at hun later til å trives bedre i den nye. Å vite at de har det bra om dagene når vi ikke er der, er utrolig viktig.
Hun har blitt så stor siden sist jeg så bilde av henne, med en hårmanke Maja bare kan drømme om altså. Nydelig

Håper det ordner seg med lappen nå, sånn at du blir en skikkelig Texas-husmor
(det gikk så bra med framgangen min, helt til jeg begynte å kaste opp 1. jan. og ikke har klart å slutte... må fortsette en annen gang, tenker jeg...)

Ellers sniker jeg på magen din på SM og du er virkelig nydelig, Majsa. Er veldig spent på å se Auroras lillesøster når hun kommer!

Når du beskriver Aurora er det mye jeg kjenner igjen i Maja. Omtenksom og hjelpsom skravlebøtte
__________________
Klem fra Appelsin

- MajaMor f. 31.12.04 -
- LilleBror f. 08.09.07 -

Appelsin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 13:41   #7
Seniormedlem
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,614
MP Rating: 0% (0)
mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Takk for fin oppdatering!
Det var hyggelig å treffe dere i Oslo, selv om Frøya sov bort mesteparten av treffet.

Flott at Aurora trives i ny barnehage. det finnes vel ikke noe viktigere for et mammahjerte enn å være trygg på at barnet hennes er i gode hender....
__________________
mammami
17.09.07, desember 2004 , april 2003 , juni 2000
mammami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 15:05   #8
Seniormedlem
 
Amèlie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 2,910
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Takk for oppdatering - kul sveis søte Aurora har fått!
Drømmer om Texas og varmen der når jeg ser bildene.
Så bra at hun trives i barnehagen, men jeg skjønner godt at det gjør vondt når hun gråter når du forlater henne om morgenen...
I morgen begynner Emanuel i barnehage for første gang, gruer meg litt til at han evt begynner å gråte når jeg forlater ham... Men det er jo helt vanlig, og går over fort! Etterhvert løper de vel til barnehagen og vinker hadet uten å snu seg!

Det var så koselig å treffe dere når dere var her, selv om man alltid kunne snakket mer med hverandre (vanskelig når man har barna rundt seg og tiden er litt knapp) så var det skikkelig fint å ses igjen! Også fikk vi tatt nye januarbilder i sofaen av de 3 gullene, 3. år på rad! Du skal få se dem snart.

Bra formen din er fin og at lillesøster er full av liv!







__________________
amèlie
Amèlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 15:09   #9
Veteranmedlem
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,574
MP Rating: 0% (0)
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Hun er aldeles herlig, Majsa!

Så godt å høre fra dere og se at alt er bra både med dere utenfor- og med lillesøster i magen.
Kjempefint at Aurora ser ut til å trives i den nye barnehagen sin - dere gjorde nok lurt i å bytte, den høres mye hyggeligere ut!
__________________
Inagh og januargutta 03/05

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2007, 16:03   #10
Veteranmedlem
 
*Svimle* sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,749
MP Rating: 0% (0)
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten oppdatering herfra også

Så godt å høre fra dere
Aurora er jo bare så herlig, også så flink til å huske da...
Bra at bekkenet har blitt bedre, det er utrolig hva litt mer ro kan utgjøre.
Så greit at din mor kommer i sammenheng med fødselen, det vil nok gjøre omveltningen mye lettere for Aurora
__________________
04.12.04
27.05.08
krystallklart på SM
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com