Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-03-2006, 01:42   #1
Seniormedlem
 
Amèlie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 2,910
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.
:) Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Hei jenter!

Ja, nå har jeg ikke vært så aktivt til stede på en god stund! Det har vært så mye å gjøre, og om kveldene har jeg sovnet tidlig.

Jeg husker ikke hva jeg sist skrev om oss, bortsett fra at vi hadde et kjempekoselig lite NM-treff i vårt nye hjem for et par uker siden. Det var dessverre ikke så mange som kunne komme, men Mammami og lille Frøya var der, Majsa og lille Aurora - og Blush var innom en times tid (Elida var i barnehagen sin for mamma var egentlig på jobb). Det er stas å holde kontakten med dere, også her på NM!

Januar/februar ble en slitsom tid med pakking, sykdom, oppussing og flytting. Emanuel fikk jo som mange av dere vet, RS-virus med pustebesvær (akutt bronkiolitt) og måtte ha inhalasjoner noen dager.
Det ballet på seg med feber, halsbetennelse, ørebetennelse og ubehag. Antibiotika som ikke hadde effekt, og ørebetennelse som dermed blusset opp igjen med høy feber på en slapp og lei liten Emanuel.

Datoen for innflytting ble utsatt fordi malerne ble forsinket, og kjøkkenet måtte fikses når malerne var ferdige. Så fort håndtverkerne var ute av huset, flyttet vi inn. Emanuel var fortsatt syk, men vi hadde bodd nesten en uke hos svigermor og lengtet å komme under eget tak. Men da vi kom innenfor veggene, fikk vi alle omgangssyken. Huset var et stort kaos, jeg klarte ikke gjøre noe og det endte med at jeg og Em bodde et døgn ekstra hos snille og gjestfrie svigermor. Hun ble heldigvis ikke smittet, men brukte en dag sammen med å rydde på plass møbler og gjøre huset beboelig for oss. Såå deilig det var å komme til sitt nye hjem søndag kveld (4 uker siden), det var blitt så koselig og mye mer ryddig. Også ble Emanuel endelig frisk etterhvert!

Da Emanuel var syk, ble han veldig mammadalt og skulle ha fryktelig ofte pupp... Han spiste/drakk lite annen mat, så jeg måtte bare la ham få lov. Han forlangte også å sove i vår seng, noe som forsåvidt var greit siden han var så tufs, men det var jo det med å få ham av de dårlige vanene...
Vi hadde et par kvelder/netter med avvenning. Det ble litt gråting, men det gikk kjempefint. Pappaen er så flink til å roe ham om natta.
Nå sover han hele natten ca fra kl 19-06/07, men jeg ammer han fortsatt morgen og kveld. Han har jo blitt puppegal, noe som er litt pinlig i offentlige sammenhenger. Klåing, drar ned gensern m.m. Avledning er da tingen!

Emanuel har dagmamma ca 5 dager i mnd, men har foreløpig bare hatt 3. Det har gått så fint, og det er så deilig å se at han trives med andre omsorgspersoner enn meg og pappaen. Dagmammaen er jo en kollega av meg som har en jente på 11 mnd, og hun jobber også nattevakter og fra april/mai skal jeg passe henne. Super ordning.
Men i mellomtiden har jeg blitt dagmamma for Emanuels 8 mnd gamle kusine! Hun venter og venter på barnehageplass, mammaen var nødt til å begynne å jobbe igjen og pappaen studerer. Det er slitsomt og koselig.
Samkjøring er viktig, heldigvis sover de på ca samme tidspunkt, men ikke alltid det klaffer. Noen dager har de sovet helt forskjellig, og det har vært slitsomt. Særlig hvis den ene bare vil bli båret, og gråter og vekker den andre som sover. Men det er koselig å se dem leke sammen. Emanuel gir henne matbiter og koser henne, og tar fra henne lekene hans!
Også hermer de etter hverandres lyder og leker med kattepusen Frida!

Emanuel var på 15 mnd kontroll på torsdag, og fikk MMR-vaksinen. Det gikk kjempefint, han sa bare NeiNeiNei da helsesøster stakk i armen. Han flørtet masse med henne før og etter, og viste at han kunne klatre, krabbe og gå når han holdt mamma i lillefingeren.

Men idag tok han sine første skritt alene! Vi har lurt ham et par ganger tidligere (i julen), og visste at han kunne gå alene, men han har ikke helt turt. Det var så rart, fordi jeg sa tidligere til pappaen at "Idag skal Emanuel lære å gå alene!". "Hm," sa han. Så tenkte vi ikke særlig mer på det. Men 2 timer etterpå gikk han frem og tilbake mellom meg og pappaen, snudde til og med selv før han kom frem til meg. Og han hylte av fryd og gapte og lo av stolthet.Han sa "Memme" når han gikk mot meg, og "Pæpæ" når han gikk mot pappaen. Gjett om vi var stolte foreldre! Vi tok noen bilder og filmet litt også! Stort øyeblikk...

Ellers har han den siste uka blitt mye flinkere til å kommunisere med oss, og det er skikkelig morsomt. Han skjønner veldig mye av hva vi sier, og svarer oss med "Hm?" - når det er noe interessant vi sier, eller "Nei-nei" når det er noe han ikke vil. Han har blitt mer kosete og elskverdig, men han syns det er skrekkelig morsomt å dra Frida i halen! Ellers har han vært ganske forsiktig mot henne. Og han er nå ute og leker nesten hver dag, elsker å kjøre akebrett og krabbe ute i snøen. Vi har snakket med naboene som er kjempekoselige (har også små barn) og vi pleier å hilse på hestene (muldyr + hest) som bor like ved oss. Det er superstas.

Ok - det var litt fra vår kant. Blir jo alltid lengre innlegg enn planlagt, men pyttsann...

Og bilder skal jeg legge inn senere en dag.

__________________
amèlie
Amèlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 12:37   #2
Supermedlem
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 859
MP Rating: 0% (0)
Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.Blush har en strålende fremtid.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Takk for sist, og kos å høre fra deg her inne! Godt at lille Em har blitt frisk igjen, og fryder seg inne og ute.

Ses kanskje igjen snart også
__________________
Blush
Storebror 2001 og Lillesøster 2004
Blush er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 12:41   #3
Medlem
 
kkitty sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 469
MP Rating: 0% (0)
kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.kkitty har mye å være stolt av.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Gratulerer med første skritt alene
__________________



kkitty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 14:42   #4
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,571
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Har Em har RS ? ååå,det visste jeg ikke ,stakkar


Så koselig å lese masse fra dere, alltid koselig å lese det du skriver Amalie

__________________
Håper januar blir bedre enn desember
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 15:25   #5
VIP-Medlem
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,257
MP Rating: 0% (0)
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Takk for sist! Veldig hyggelig at du kunne ta imot oss så kort tid etter alt som hadde skjedd. Ble imponert over hvor fint dere hadde fått det allerede. Tror dere kommer til å kose dere der i Pontepandy , og kanskje særlig Emanuel, med dyra rett i nærheten og alt.

Hygelig å se deg her igjen, og å få litt oppdateringer om Emanuel. Grattis med første skritt! Så søtt at han sa mamma og pappa når han gikk mot dere. Godt å høre at han trives sammen med dagmammaen og de andre barna. Sikkert godt for deg å kunne gå på jobb uten å bekymre deg for om han har det bra.

Håper å få "se" deg litt oftere fremover, savner deg når du er borte.
__________________
aurora nov 04 - hannah mai 07 - blågg

Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 16:14   #6
Supermedlem
 
Tullejenta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 908
MP Rating: 0% (0)
Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Så flott at han er blitt frisk og at dere har kommet i orden i nytt hus, og gratulerer med alene-skritt.

Det er forresten godt å høre en historie som inneholder en hyggelig svigermor også da
__________________
Hilsen Tullejenta
Sebastian (f.11-11-04) Termin 07.07.08 (vi får nå se... 01.07.08 hadde jo vært en fin dato)
Tullejenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 17:09   #7
Seniormedlem
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,614
MP Rating: 0% (0)
mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Hei på deg

Så koselig å høre fra dere igjen. Skjønner godt at det ikke blir så mye til på NM nå, jeg har også veldig lite tid til det. Døgnet har ikke nok timer lenger, noen som har noen å selge?

Frøya og jeg takker for gjestfriheten, vi hadde det så hyggelig hos dere! Utrolig hvor fint dere hadde klart å komme på plass på så kort tid.
Dere får komme ut til oss en gang - vi kommer aldri på plass, vi da - men (bade)gjester vil vi jo ha likevel!
__________________
mammami
17.09.07, desember 2004 , april 2003 , juni 2000
mammami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 19:49   #8
Seniormedlem
 
Amèlie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 2,910
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Sitat:
Opprinnelig postet av _Kine
Har Em har RS ? ååå,det visste jeg ikke ,stakkar


Så koselig å lese masse fra dere, alltid koselig å lese det du skriver Amalie
Ja, han hadde RS-virus, men det er det faktisk mange 1-åringer som har hatt. Men de fleste har bare vanlige forkjølelsesymptomer av viruset. Emanuel fikk sånn pipende pust (bronkiolitt/slags viruslungbetennelse), men det gikk over da han fikk inhalasjoner.

Kine, så at Noah-vennen var syk, god bedring til han. (fikk ikke med meg hva som feilet han) Og håper du snart får kjøre opp! Snart kommer en avbestilling skal du se!
__________________
amèlie
Amèlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 19:52   #9
Seniormedlem
 
Amèlie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 2,910
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Sitat:
Opprinnelig postet av mammami
Hei på deg

Så koselig å høre fra dere igjen. Skjønner godt at det ikke blir så mye til på NM nå, jeg har også veldig lite tid til det. Døgnet har ikke nok timer lenger, noen som har noen å selge?

Frøya og jeg takker for gjestfriheten, vi hadde det så hyggelig hos dere! Utrolig hvor fint dere hadde klart å komme på plass på så kort tid.
Dere får komme ut til oss en gang - vi kommer aldri på plass, vi da - men (bade)gjester vil vi jo ha likevel!
Takk for det, Mammami! Jeg kjøper gjerne lengre døgn hvis det kan kjøpes!


Kanskje vi skal ha et sommertreff på svabergene på øya deres!
Syns forresten du er kul som kjører så langt for å komme på treff!
Og søøte Frøya i avataren din!
__________________
amèlie
Amèlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 23:27   #10
Seniormedlem
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,614
MP Rating: 0% (0)
mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.
Sv: Litt (eh..mye..) om Emanuel og familien

Sitat:
Opprinnelig postet av Amèlie
Kanskje vi skal ha et sommertreff på svabergene på øya deres!
Syns forresten du er kul som kjører så langt for å komme på treff!
Og søøte Frøya i avataren din!
Langt? -eh-....
Problemet med å bo på "landet" er at vi får et merkelig forhold til bil og avstander. Før fnyste jeg indignert over folk som påsto at de ikke kunne klare seg uten bil - nå er jeg vel blitt nesten sånn "ville-ha-kjørt-på-do-hvis-det-var-mulig"......

Sommertreff er bra ide. Til sommeren er det store mengder sand, vann, sol og vind å dele på - og dere er veldig hjertelig velkommen ut til oss.
__________________
mammami
17.09.07, desember 2004 , april 2003 , juni 2000
mammami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com