Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2006, 19:55   #1
Seniormedlem
 
Morskjærlighet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
MP Rating: 0% (0)
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.
Litt mer feber-spørsmål...

Skulle tro vi ikke hadde hatt feber her før,men vi har hatt det uendelig mange ganger. Likvel føler jeg behov for å spørre litt nå da....og hvem andre enn jentene mine i Portveien er det som kan komme med råd?

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?
2. hva sover barna i når de har feber?
3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...

Håkon tok mmr-sprøyta forrige onsdag og begynte med feber i går. Spiser ikke,men drikker bra. Leker,men blir fortere sutrete. Smiler og ler,men som sagt fortere sutrete.
Han holder også på med to jeksler så gudene vet hva som gjør utslag i form av feber
Tempen har ligge mellom 38 og 39,5 i dag,spiser ikke,men leker og drikker (som nevnt ser jeg ). Han virker ikke syk liksom,men litt sutrete. Ser ikke noe tegn til utslett heller....

Ka du tru??
__________________
Lykkelig og stolt mor til Håkon sept-04 og Hannah mai-07
Morskjærlighet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2006, 20:54   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?

Stort sett har han vekket oss flere ganger i løpet av natten om han har vært plaget av feberen, så det har ikke vært noe problem. Da har vi som regel gitt han en stikkpille og litt melk, og så har han sovnet igjen. Men hvis ikke ville jeg bare kjent på han om han var veldig varm, ikke tatt han opp.

2. hva sover barna i når de har feber?

Tynn pysj og et helseteppe fra livet og ned (men det har han gjerne sparket av seg). Viktig at han ikke fryser når feberen går ned pga stikkpillen.

3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...

Ser an allmenntilstanden. Og tar gjerne en ekstra tur til legen, har lav terskel for det.

God bedring til lille Håkon og til Håkonmamma!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2006, 20:59   #3
Seniormedlem
 
Morskjærlighet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
MP Rating: 0% (0)
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

Tror ikke lege r nødvendig altså for han er ikke syk syk. Tror det er sprøytereaksjoner eller pga to jeksler og muligens en hjørnetann som plager han med feber.
han ligger i boxer ( ) og t-shirt,men har dyne som han krabber langt under selv (koserituale). Kanskje lurt å hente et teppe i stedet? Han har det relativt kaldt (kanskje 18 grader + ) på rommet....
Skjønner ikke hvorfor jeg hauser meg opp nå når han har hatt like høy og høyere feber enn dette før i tillegg til at han har vært skikkelig syk. Tror det kommer av den natta vi havnet på legevakta som han nesten ikke pustet....og MorStine sin feberkrampe historie
__________________
Lykkelig og stolt mor til Håkon sept-04 og Hannah mai-07
Morskjærlighet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2006, 21:31   #4
VIP-Medlem
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Rolvsøy
Meldinger: 5,116
MP Rating: 0% (0)
Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.Maggie74 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

Her vekker vi henne ikke når hun sover. Hvis vi allikevel må på do, så sjekker vi innom. Hun sover i tynn pysj og dyne selvom hun har feber. Hun er notorisk til å legge seg oppå dyna uansett. Kan finne på å legge et helseteppe over henne hvis vi allikevel er oppe.

Jeg blir bekymret kjempefort, og fyker til legen for det minste. Hvis hun har over 39 i feber, og den ikke går ned med paracet er jeg på legevakta/hos lege på et blunk. Tar også kontakt med lege hvis hun har drukket lite en dag eller hun er slapp og vi mister kontakten med henne, eller at hun bare vil sove hele dagen uansett hvor.

Etter å ha vært så 'hysterisk' har jeg funnet ut at drikke og allmenntilstand er alfa og omega. Drikker de bra og viser tegn til å ha lyst å leke er det liten grunn til bekymring.
__________________
Surrehuer

M 1994
C 2004
Maggie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2006, 21:59   #5
VIP-Medlem
 
bella76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,305
MP Rating: 0% (0)
bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?
- Nei, hun våkner av seg selv ved høy feber. Da sjekkes temp og stikkpille gis.
2. hva sover barna i når de har feber?
- Vanlig pysj. Har det veldig kaldt på soverommet. Null varmeovn.
3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...
- Over 40, liten/ingen matlyst, liten blikkkontakt/tilstedeværelse.

God bedring!
bella76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2006, 22:30   #6
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?
Vi sjekker temperatur selv om han sover. Når han har feber sover han ofte supertungt og vi kan fint ta tempen uten at han våkner. jeg sjekker rett før vi setter evt. stikkpille og 45 min. etter. Kjenner på panna innimellom, og sjekker feber hvis jeg syns han blir veldig varm eller utilpass.
2. hva sover barna i når de har feber?
bomullspysj eller bare genser, kommer litt an på hvor høy feber, hvor fort den stiger osv. Dyne over, men ikke dyttet så godt rundt som vi pleier.
3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...
Når feberen enten går over 40 eller han er så slapp at han bare vil sitte på fanget, ikke sier noe, bare er stille. HVis feberen ikke går ned i løpet av 45 min etter stikkpille, eller raser for topp igjen. Jeg pleier å ringe legevakta ganske ofte, og får snakke med sykepleiere og leger, selv når jeg ikker er superbekymret.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 14:02   #7
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?
2. hva sover barna i når de har feber?
3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...

1. Jeg sjekker tempen ved å legge hånden på pannen og kroppen virker de veldig varme kan jeg vekke for å ta tempen, men min erfaring er at de våkner når de blir veldig varme for da føler de seg dårlige. Sånn har det vært med alle tre.

2. Jeg lar dem sove i bare bleia/underbuksa når feberen er høy, etter hvert tar jeg kanskje på en body/t-skjorte.

3. Ved 40 i feber følger jeg veldig nøye med på at tempen synker minst en grad når jeg gir febernedsettende. Virker ungen slapp og elendig tar jeg gjerne en telefon til legevakta. Det har spart meg for mange turer til lege å få snakke litt med en sykepleier. Jeg har veldig lav terskel for å ringe.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 15:24   #8
Seniormedlem
 
Jannike_79 sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 2,218
MP Rating: 0% (0)
Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger? Nei, det gjør jeg ikke.. Hun blir som regel litt bedre av å sove, og om hun har høy feber våkner hun gjerne flere ganger så da sjekker vi da..

2. hva sover barna i når de har feber? Pysj, som vanlig, sparker alltid av seg dyna..

3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc... Når det er vanskelig å få kontakt med henne, hun ike viser interesse for lekene sine og bare vil sitte og kose.. Eller når feberen går over 40..

God bedring til Håkon!!
__________________
Klem fra Jannike_79, med Snuppa født Oktober 2004.
Jannike_79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2006, 16:41   #9
VIP-Medlem
 
Mummitrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Mummidalen
Meldinger: 9,568
MP Rating: 0% (0)
Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt mer feber-spørsmål...

1. tar dere opp barna etter leggtid for å sjekke temp? I så fall når og hvor mange ganger?
Njeh, det kommer an på hvor høy den har vært. Som regel våkner han av seg selv, og da tar vi gjerne tempen etterfulgt av en stikkpille om nødvendig.

2. hva sover barna i når de har feber?
Minst mulig igrunnen, kortermet body f.eks.

3. når begynner dere å bli bekymret? tenker på hvor høy temp,allmenntilstand etc...
Når det går flere dager, når almenntilstanden er type utslått, feberen ikke gir seg osv.

Som f.eks. sist når han fikk skarlagensfeber. Vi gav oss ikke på at noe var galt, selv om de avspiste oss med at småbarn kan ha feber leeeenge så lenge de bare drikker og spiser. At ungen lå strak ut var liksom ikke så nøye

Mitt råd: Aner du uråd, er det som regel en grunn til det! Og ikke stol på søte små sykepleiere med null egenerfaring.
__________________
Mummitrollet
& Knottentotten -04

Mummitrollet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



« Cecix! | Bekken.... »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com