Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-09-2005, 13:58   #1
VIP-Medlem
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,728
MP Rating: 0% (0)
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.
Litt om melk.

Forstår at det har vært noen melkediskusjoner her inne, og ville bare dele denne:
http://www.forskning.no/Artikler/200...r/1126256407.8

Det ser ut til at svaret er at magre melkeprodukter er supertdupert, mens melkefett kanskje ikke er så bra?
__________________
Polyanna Storebror (0902), mellomsøster (0804) og lillebror (0407)

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 14:23   #2
Veteranmedlem
 
Elis@beth sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Hokksund.
Meldinger: 3,102
MP Rating: 100% (2)
Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt om melk.

Den var kanskje mere voksenretta den artikkelen.. Er melkefett et problem i forhold til normale småbarn? Jeg har ikke begynt med selve melken enda, men han får melkeprodukter. Noen som gir vanlig melk?
__________________
Theodor, august 2004.
Sebastian, april 2007
**********************
Lille frk.oj på vei!
Elis@beth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 14:35   #3
Veteranmedlem
 
Marthe-mor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Skedsmo
Meldinger: 3,009
MP Rating: 0% (0)
Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.
Sv: Litt om melk.

Grunnen til at jeg ikke gir Oscar melk enda er grunnet "faren" for allergi. Ikke pga melkefettet,som jeg mener normalvektige småbarn trenger.
__________________
Marthe-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 14:47   #4
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,926
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt om melk.

Jeg mener jeg leste i siste BAM eller Foreldre og Barn at barn nå skal ha den aller letteste melka, med mindre de er tynne.

Vi har bestemt oss for å gå over til kumelk til brød, men MME som mat (han får fortsatt flaske til lunsj) og vann til grøt/middag. Og da blir det helt vanlig lettmelk fra Q - det er hva vi voksne drikker. For meg er ikke skummamelk drikkanes - ikke en gang med sjokopulver i.

Tror det er så mange meninger ute å går her, at jeg velger å bruke min egne sunne fornuft og magefølelse, jeg - i forhold til norske retningslinjer.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 17:30   #5
Supermedlem
 
Glittergirl sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 826
MP Rating: 0% (0)
Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.Glittergirl har mye å være stolt av.
Sv: Litt om melk.

Her gis det enten MME eller skummetmelk.Har nettop introdusert Ku-melk,men hun er ikke så begeistra for melk lenger,så hun regulerer inntaket sjøl egentlig.
__________________
Glittergirl, snuppa-04 og lillesnuppa
Glittergirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 18:08   #6
Supermedlem
 
Talina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: toppen av bakken
Meldinger: 777
MP Rating: 0% (0)
Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.Talina har mye å være stolt av.
Sv: Litt om melk.

Jonah får Tine ekstra lett morgen og kveld. Har fått det i ca 2 mnd nå.
__________________
Talina og trollungene født aug 04 og juli 06
Talina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 19:31   #7
Supermedlem
 
Maria-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Danmark..
Meldinger: 589
MP Rating: 0% (0)
Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.Maria-mor er som en lysfontene.
Sv: Litt om melk.

Jeg gir MME... Men dagpleiemora begynner gå litt lei det tror jeg... Jeg har latt han smake kumelk noen få ganger, og da lettmelk som vi drikker.. Er jo ikke den feteste i verden den lille klumpen min
__________________
Maria-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2005, 20:07   #8
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,218
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: Litt om melk.

kristoffer får lettmelk, og har fått det en stund. han regulerer også inntaket selv. I peroder vil han nesten ikke ha noe annet, mens nå ser han snurt på koppen hvis det er melk i.
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2005, 01:37   #9
Seniormedlem
 
Lenam. sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Nabo med Isaksen
Meldinger: 2,400
MP Rating: 0% (0)
Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.Lenam. har en strålende fremtid.
Sv: Litt om melk.

Odin spiser litt melkeprodukter men jeg kommer ikke til å gi ham vanlig melk som tørstedrikk på leeenge.
__________________
Rabalder Juli 04 og Klompen Juni 06
Lenam. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2005, 07:47   #10
Veteranmedlem
 
Lille Pille sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: i mitt eget hus :D
Meldinger: 3,322
MP Rating: 0% (0)
Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.Lille Pille har en strålende fremtid.
Sv: Litt om melk.

Jenta mi har ikke villet ha melk, men igår når jeg prøvde å gi litt i koppen til kvelds drakk hun det faktisk. Vi snakket med helsesøster om det, for jeg er redd hun ikke skal få i seg nok melk/melkeprodukter. MME er uaktuellt (fra hennes side), og vi ammer jo ikke lenger. Men hun spiser ett grøtmåltid for dagen (som oftest ganske lite, og får smør og smøreost og slikt. Vi kommer til å bruke lettmelk, men ikke i store mengder.

(Youghurt gulper hun av, så det skal vi avvente en periode og så prøve igjen )
__________________
LP med
(06.08.07) og (14.08.04)
Lille Pille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com