Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-01-2006, 14:29   #1
Seniormedlem
 
c3po sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,739
MP Rating: 0% (0)
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.
Man skal passe på hva man spøker med

Nå har jeg spøkt lenge om enten at Daniel får søster til bursdagen eller at babyen kommer midt mellom bursdagene til bror og far. Avhengig av hva som skjer de neste ukene, kan det hende at jeg har mer rett enn jeg trodde.

I dag var jeg på kontroll på Riksen, og der lå lillefrøken godt i seteleie - noe hun har gjort tidligere, bortsatt fra en kontroll hos JM på helsestasjonen for 2 uker siden. Så da er det avtalt at jeg skal tilbake om 2 uker for en leiekontroll. Med en god KS bak meg, er jeg like åpen for KS som setefødsel. Jeg vet jo ingenting om å føde vaginalt, så jeg er uvitende nok til ikke å synes setefødsel er mer skremmende enn fødsel der barnet er i hodeleie.

Men jeg måtte trekke litt på smilebåndet da jeg begynte å tenke meg om. Jeg spurte legen når KS ville bli foretatt hvis jeg valgte dette, og fikk til svar "1 uke før termin". Jaha, tenker jeg, rundt bursdagen til Daniel. Nei, den kan vi ikke ødelegge. Så jeg tenker litt: vi kan ha bursdag for Daniel på lørdag, jeg kan føde på mandag, og så være hjemme til mannens bursdag påfølgende søndag.

Jeg bør ellers nevne at som sist, går alt veldig greit ellers. Jeg ble ganske stor i romjula, og har lagt på meg mer den siste måneden enn jeg hadde gjort frem til uke 29, så livet er litt tyngre. Men plager har jeg veldig lite av. Jeg hadde faktisk mere vondt i ryggen sist enn nå, så jeg er ganske fornøyd med ting.
__________________
c3po er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 14:33   #2
Veteranmedlem
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,897
MP Rating: 0% (0)
Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Du timer ting bra C3PO!

Det kan vel fortsatt og være slik at babyen snur seg "rette veien" i magen slik at du slipper å ta stilling til setefødsel vs ks?
Stavangerjentå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 14:51   #3
Supermedlem
 
Venus77 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 920
MP Rating: 0% (0)
Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.Venus77 har mye å være stolt av.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Timing er viktig!
Spørs hvor morsomt de små vil synes det er å måtte "dele" bursdagen sin
__________________
Venus og go'jentene - febr.04 og feb.06
Venus77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 14:54   #4
Seniormedlem
 
c3po sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,739
MP Rating: 0% (0)
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Sitat:
Opprinnelig postet av Venus77
Timing er viktig!
Spørs hvor morsomt de små vil synes det er å måtte "dele" bursdagen sin
Jupp! Nettopp derfor jeg har vært klar helt siden jeg ble gravid at barna må ha forskjellige fødselsdager. Det er utrolig hvor mange som sier til meg "Å så greit det ville vært om de hadde bursdag på samme dag, eller nesten, da kan du ha én felles bursdagsfest". Da har jeg svart klart at "Nei, barna må få ha hver sin dag!"
__________________
c3po er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 15:33   #5
Veteranmedlem
 
pillen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,064
MP Rating: 0% (0)
pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.pillen har mye å være stolt av.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Jeg fikk time til utvendig snuing (tror jeg det var) og gruet meg sinnsykt fordi Torben lå i seteleie. Men dagen jeg kom til timen hadde han snudd seg iløpet av natta. Så en vet aldri.

lykke til videre. Får håpe ikke babyen kommer på samme dagen da.
__________________
Prinsessa-96 og Prinsen-04
pillen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 15:55   #6
Veteranmedlem
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,523
MP Rating: 0% (0)
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Må jo være fint å ha to bursdager i en og samme smekk? Det synes søss. Hun fødte på samme dag med minste og eldste, med et fire år og et kvarter i mellom, uten å ha planlagt noen ting. Mellomste kom måneden etterpå.


Du får ha lykke til uansett hvilken dag det blir.
__________________
Ein zwei..Dos bitte fahren..
Schnell.


Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 15:57   #7
Veteranmedlem
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,523
MP Rating: 0% (0)
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Sitat:
Opprinnelig postet av c3po
Jupp! Nettopp derfor jeg har vært klar helt siden jeg ble gravid at barna må ha forskjellige fødselsdager. Det er utrolig hvor mange som sier til meg "Å så greit det ville vært om de hadde bursdag på samme dag, eller nesten, da kan du ha én felles bursdagsfest". Da har jeg svart klart at "Nei, barna må få ha hver sin dag!"

Jeg har ikke sagt no


__________________
Ein zwei..Dos bitte fahren..
Schnell.


Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 16:39   #8
Seniormedlem
 
Lita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,600
MP Rating: 100% (1)
Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Skjønner deg godt jeg c3po.
Er jo trilling og feirer bursdag med de. (Kjedelig å ikke ha sin "egen" dag)
Baby jenta kan snu seg ennå. xxxxxx for at hun gjør det.
Så får hun velge dag selv
__________________
Lita, 01 og 04
Lita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 17:47   #9
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Sitat:
Opprinnelig postet av Heidi
Du får ha lykke til uansett hvilken dag det blir.
__________________
LindaSD og Victoria Emilie -04

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2006, 19:56   #10
Seniormedlem
 
smbr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen! :-D
Meldinger: 2,828
MP Rating: 0% (0)
smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.smbr har en strålende fremtid.
Sv: Man skal passe på hva man spøker med

Så spennende da!

Og er enig med de som mener at lillesøster bør få "sin egen dag" - så sant det er mulig.

Godt å høre at du har så rolig og fin innstilling til fødselen - uansett hvilken måte frøkenen skulle komme til verden!
__________________
smbr, Hannah født 170204 og Noah født 230606
smbr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:27.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com