|
 |
17-10-2006, 22:09
|
#1
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,062
|
Morsom mail jeg fikk
>>Hørt hos Internett kundeservice
>>
>>
>>Kunde: Jeg skulle gjerne kjøpt Internett. Hvor mye koster det?
>>
>>
>>Kunde: Nå har jeg akkurat lastet ned Internett. Hvordan bruker jeg
>>det?
>>Brukerstøtte: OK, for å åpne en Internett-konto, er det lettest
>>hvis du bruker et kredittkort.
>>Kunde: Okei, vent litt! (lyd av roting og fomling i bakgrunnen)
>>Kunde: Har du fått det nå?
>>Brukerstøtte: Vel, nei, du har ikke gitt det til meg ennå.
>>Kunde: Visst har jeg det! Jeg stakk det inn i sprekken foran på
>>datamaskinen...
>>
>>
>>Kunde: Jeg skulle hatt tak i Internett, men det må være den seneste
>>versjonen!
>>
>>
>>Kunde: Hei, har jeg kommet til Internett?
>>
>>
>>Kunde: Hei, er det dere som eier Internett?
>>
>>
>>Kunde: Hei, kan du si meg hvordan man spiller Internett?
>>
>>
>>Kunde: Jeg får ikke til å sende e-post. Er internettet fullt?
>>
>>
>>Brukerstøtte: Kan jeg hjelpe deg?
>>Kunde: Ja, jeg holder på å skrive min første e-post.
>>Brukerstøtte: OK, hva er problemet?
>>Kunde: Jeg har funnet a-en. Men hvordan får jeg sirkelen rundt?
>>
>>
>>Kunde: Kan du kopiere Internett over på denne disketten for meg?
>>
>>
>>Kunde: Jeg kjøpte Internett her om dagen, og det virker ikke.
>>Brukerstøtte: Ålreit, kan du forklare hva som skjer?
>>Kunde: Jeg ringte nummeret dere gav meg, og det skjer ingenting!
>>Brukerstøtte: Hva mener du?
>>Kunde: Alt som skjer når jeg ringer nummeret, er noe fæl skriking i
>>øret!
>>Brukerstøtte: Eh, du har en datamaskin, ikke sant?
>>Kunde: Datamaskin? Jeg betaler dere tjue dollar i måneden, og nå må
>>jeg plutselig ha en datamaskin også?
>>
>>
>>Kunden (dette er i USA): Min yngste sønn surfet på nettet i går
>>kveld, og til mitt store sjokk var han innom et nettsted i England.
>>Brukerstøtte: OK, hva er problemet?
>>Kunde: Nå er guttungen i trøbbel! Han var der i en halv time! Hvor
>>mye koster det?
>>Brukerstøtte: Det er ikke sånn det fungerer. Du kan surfe hvor du
>>vil i verden uten å betale fjerntakst.
>>Kunde: Nei, det er ikke mulig. England er jo langt borte,
>>Internett-leverandøren ville jo tape millioner hvis det var på den
>>måten!
>>(Etter omfattende forsøk på å forklare kunden at dette ikke er
>>tilfelle, ringer kunden til Internett-leverandøren sin. Noen timer
>>senere ringer hun tilbake
>>Kunde: Internett-leverandøren min sa at du hadde helt rett! De tar
>>ikke ekstra betalt for langdistanse-surfing. Nå lurer jeg bare på
>>om de tar ekstra betalt for langdistanse e-post?
>>Brukerstøtte: Tro meg, det gjør de ikke.
>>Kunde: Vidunderlig, da kan vi spare masse penger! Min eldste sønn
>>jobber i Sverige. Han sender oss epost, men jeg har vært redd for å
>>svare på dem siden jeg ikke visste hvor mye det kostet. Så jeg har
>>bestandig ringt ham opp igjen på telefon...
>>
>>
>>Kunde: Jeg har problemer med å få den nye PCen min til å virke!
>>Brukerstøtte: OK, hva er problemet?
>>Kunde: Jeg har tråkket og tråkket på fotpedalen og ingenting skjer!
>>Brukerstøtte: Fotpedal?
>>Kunde: Ja, den lille hvite fotpedalen med ledning og bryter på!
>>
>>
>>Compaq vurderer å bytte ut følgende kommando «Press any key» til
>>«Press the Enter key» fordi de får så mange telefoner fra folk som
>>ikke finner «any»-tasten.
>>
>>
>>En Compaq-tekniker fikk en telefon fra en mann som klaget over at
>>PCen ikke ville lese noen tekstfiler han hadde på noen gamle
>>disketter (de gamle myke 5 1/4"). Etter en stund kunne man utelate
>>at det var magnet eller varme som skapte problemene. Det kom nemlig
>>fram at mannen hadde satt etiketter på diskettene, og rullet dem
>>inn i skrivemaskinen for å skrive på etikettene.
>>
>>
>>En Dell-tekniker rådet en kunde til å sette de defekte diskettene
>>tilbake i stasjonen og lukke døren. Kunden ba teknikeren om å vente
>>litt, og han hørte telefonrøret ble lagt ned. Mannen reiste seg,
>>gikk over gulvet og lukket døren til rommet.
>>
>>
>>En Gateway-tekniker fikk en telefon fra en meget sint kunde fordi
>>PCen sa at han var «bad and invalid».
>>Teknikeren forklarte han at PCens «bad command» og «invalid
>>entry»-respons ikke måtte tas personlig.
>>
>>
>>Etter å ha hjulpet kunden over telefon endte det med at kunden fikk
>>et Vindu over ett annet Vindu.
>>Tek: Okay, klikk Ok og Ok igjen.
>>Kunden: Hmm, jeg kan se «Ok»-knappen, men ikke «Ok igjen»-knappen!
>>
>>
>>Tek: Hallo,kan jeg hjelpe deg?
>>Kunden: Ja,jeg håper det.
>>Tek: Hva er problemet?
>>Kunden: Jeg har helt glemmt passordet mitt.
>>Tek: Jeg kan gi deg et nytt.
>>Kunden: Det er fint.
>>Tek: Har du et du vil bruke?
>>Kunden: Hva med 9-1-2-6-5.
>>Tek: Ok,jeg skal legge det inn.
>>Kunden: Kan jeg prøve det nå?
>>Tek: Ja.
>>Kunden: Piip... Piip... Piip... Pipp... Piip
>>Tek: Hva var det?
>>Kunden: Jeg slo inn passordet.
>>Tek: På telefonen?
>>
>>
>>Kunden: Jeg skulle gjerne hatt en musematte.
>>Selger: Javisst, vi har et stort utvalg.
>>Kunden: Men vil de være kompatible med min PC?
>>
>>
>>Kunden: Kan du kopiere Internett for meg på denne disketten?
>>Kunde: «Hei, jeg skal installere Windows NT. Skal jeg bruke Server
>>eller Workstation?»
>>Kundeservice: «Skal du bruke maskinen som en server eller som en
>>arbeidsstasjon?»
>>Kunde: «Den skal være en server. Hvilken bør jeg velge da?»
>>Kundeservice: «Server, kanskje?»
>>Kunde: «Hvilken er det?»
>>Kundeservice: «Windows NT Server.»
>>Kunde: «Ok, takk.»
>>
>>
>>Kundeservice: «På meldingen du akkurat fikk, er det en knapp som
>>det står 'OK' på?»
>>Kunde: «Wow! Hvordan kan du se skjermen min??»
>>Kundeservice: «Mange års trening...»
>>
>>
>>Kundeservice: «Har du Internett på en separat telefonlinje?»
>>Kunde: «Nei.» (klikker på knappen for å logge på Internett)
>>Kundeservice: «Vel, da må du vente med å logge på Internett til vi
>>har avsluttet telefonsamtalen...»
>>Kunde: «Vent litt, det står: 'Ingen summetone!'»
>>Kundeservice: «Det er fordi vi bruker telefonlinja når vi snakker i
>>telefonen nå. Du må...»
>>Kunde: «Nei, det er ikke det som er feil! Dette skjer stadig vekk.
>>Det hjelper hvis jeg prøver et par ganger, jeg har opplevd det
>>før».
>>Kundeservice: «Nei dessverre, det hjelper ikke å prøve flere
>>ganger. Du kommer ikke på Internett så lenge vi snakker sammen på
>>telefon.»
>>Kunde: «Merkelig. Linja er nok opptatt. Jeg får prøve igjen
>>senere.»
__________________
Prinsessa-96  og Prinsen-04
|
|
|
17-10-2006, 22:29
|
#2
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ørsta
Meldinger: 2,768
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
kopiert og vidaresendt
__________________
Januar 2004
|
|
|
17-10-2006, 23:37
|
#3
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 2,278
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
Det er helt utrolig at det går an å få sagt så mye teit...
__________________
Thea 21.februar 2004 Mia 12.september 2007
|
|
|
18-10-2006, 07:01
|
#4
|
Æresmedlem - Moderator
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,394
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
Ja disse her er kjempemorsomme da
|
|
|
18-10-2006, 08:38
|
#5
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,062
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
Synd de ikke får med seg denne:
Kunde: Jeg kommer meg ikke på internet
Kundeservice: Send oss en mail eller gå inn på nettsidene våre....
__________________
Prinsessa-96  og Prinsen-04
|
|
|
18-10-2006, 09:02
|
#6
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,119
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
Sitat:
Opprinnelig postet av pillen
Synd de ikke får med seg denne:
Kunde: Jeg kommer meg ikke på internet
Kundeservice: Send oss en mail eller gå inn på nettsidene våre.... 
|
__________________
Hilsen @nne
Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
|
|
|
18-10-2006, 10:06
|
#7
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Innlandet
Meldinger: 1,104
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
He he...
__________________
 Storebror født februar 2004
 Lillebror født april 2006
|
|
|
18-10-2006, 10:15
|
#8
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 6,383
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
Hehe.. den er kopiert og videresendt til en kompis som jobber hos telenor, nettopp akkurat med internett support
__________________
 04
 02
Det er ingen skam å mislykkes, men å ikke prøve er direkte dumt.
Min blogg
|
|
|
18-10-2006, 14:15
|
#9
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,439
|
Sv: Morsom mail jeg fikk
som support'er har jeg fått den der noen ganger ja..
ler like godt hver gang..
__________________
Mamma Linn
Andrea Jan 04
Thea Okt 08
|
|
|
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:25.
|