Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-09-2007, 23:06   #1
Veteranmedlem

Inagh sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,569
MP Rating: 0% (0)
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.
Nå er operasjonen overstått!

Da er Vegard trillet inn på et overvåkningsrom for natta - deilig for mamma å sove godt og vite at han blir passet ekstra godt på.

Kl 9.30 i dag ble Vegard hentet for å legges i narkose. Pappaen - som var på Rikshospitalet med ham, fortalte etterpå at han ikke var høy i hatten da han fikk på grønne klær og skulle bli med inn for å legge Vegard i narkose...

Anestesilegen hadde forresten stått klar med sprøyta i hånda: "Ja, han her veier vel en 17-18 kg, han..."

Ørnulf og assistenten ved operasjonen hadde nærmest hylt i kor "Han veier 12.5 kg!" Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Operasjonen gikk helt uten komplikasjoner. Vegard fikk lagt inn peg og de tok en muskelbiopsi av ham. Deretter ble han trillet inn på oppvåkninga. Jeg fikk bilde av ham i 11-tiden - han sov så fredelig, og nesesonda var vekk! Måtte nesten tute litt, så jeg var glad jeg var på et kjøpesenter med Erik, morfar og kjæresten til morfar akkurat da...

Erik og jeg tilbrakte dagen sammen med min far og hans kjæreste. Det var godt å ha folk rundt meg, for hodet mitt var i Oslo. (Barnehagen til Storebror hadde planlegginsdag i dag, så jeg måtte være hjemme og passe ham.) Godt var det også at vi var sammen med dem, for kl 13.45 ringte min kjære.

"Eh... Vegard blir henta med ambulanse for å kjøres til Drammen en gang i halv tre-tre tiden. Hva de har glemt å tenke på er at de ikke får med seg vogna og baggasjen..."

Så da var det godt at Erik hadde barnevakt mens mamma tok turen til Rikshospitalet... (Og kanskje litt greit at mamma hadde sine første år som bilist i Oslo, og dermed innimellom har litt avslappet forhold til å kjøre noe for fort på motorveien...)

I det jeg ankom Rikshospitalet så jeg to ambulanser utenfor inngangen, og antok da at en av dem tilhørte Vegard. Joda - hadde ikke før gått inn, så sa det pling i heisen, og Vegard ble trillet ut.

Ørnulf og jeg byttet da plass, slik at jeg fulgte i ambulansen, så tok min kjære bilen og kjørte etter. Vi kom ikke lenger til Granfosstunellen...

Hvor store er oddsen for at en tilfeldig ambulanse er første ankommende et ulykkessted? Inne i tunellen hadde en bil - og de skjønte ikke hvordan - blitt totalvrak. Da måtte vi jo bare stoppe. Ambulansepersonalet spratt ut - og så satt jeg der da - sammen med Vegard og sykepleieren fra Drammen. Vi hadde skikkelig orkesterplass til to brannbiler, politi og et par ambulanser til. Action, for å si det slik... Jeg vet ikke hvordan det gikk med dem i bilen - håper de ikke ble altfor hardt skadet.

Etter ca 20 minutter i tunellen, kunne vi kjøre videre mot Drammen. Min kjære satt selvsagt fast i bilkøen bak oss - tunellen ble jo sperret.

Vi hadde ellers en veldig fin tur med ambulansen. Det gikk greit med Vegard, han var våken og fornøyd. Jeg kjente sykepleieren fra før, så vi skravlet i vei. Hun kunne fortelle at da de ansatte på barneavdelingen fikk høre at det var Vegard hun skulle hente, ble de veldig glade, endelig hadde han fått pegen. De har jo vært så utålmodige på våre vegne. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Vi ble som alltid tatt godt i mot her på sykehuset, og har fått enerom og greier. Vi blir her nok over helga. Vegard har vært veldig blid og fornøyd i kveld, så lenge han har fått ligge i fred. Jeg har måtte ha ham opp av senga et par ganger - en gang fordi de måtte skifte laken, og en gang for å gi pustemedisiner. Da ynket han seg veldig og hadde tydelig vondt. De er heldigvis greie med å gi smertestillende her.

Nå blir det å lære sårstell slik at vi forhåpentlig slipper unna infeksjoner i såret rundt pegen. Vi må også venne oss til å håndtere slangen som nå sitter i magen i stedet for i nesa. Denne slangen skal han ha i ca tre måneder nå, før knappen endelig kommer.

Vi er så glade for at dette endelig er blitt gjort - og at det gikk så bra.

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2007, 23:08   #2
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,497
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Nå er operasjonen overstått!

wow,aina...
dette var godt å lese. sonda borte for godt nå ja!?
håper det gikk bra med de i tunellen jaa

04 & 07

_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 09:35   #3
Veteranmedlem

Inagh sin avatar

Meldinger: 4,569
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.

Nesesonda er borte og vekk for alltid, ja!

(Jeg legger nok inn et bilde av hvor vakker han er nå, skal du se...)

Jeg fikk en link til den ulykka av ei venninne. Ut fra den ser det ut til at det heldigvis ikke var alvorlige skader blant de som var involvert. Huff - vi følte oss litt lure, sykepleieren og jeg, der vi satt i ambulansen og hadde skikkelig utsikt til det hele... så satt vi og syntes egentlig det var litt spennende...

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 10:42   #4
Æresmedlem

_Kine sin avatar

_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

inagh : Dere fikk bra plasser til ulykken ja

04 & 07

_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 14:55   #5
Seniormedlem

Amèlie sin avatar

Meldinger: 2,906
MP Rating: 100% (3)
Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.Amèlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Godt at operasjonen har gått fint og er vel overstått!
Aldri moro å sende barnet sitt i narkose.

Håper det funker bra med Peg, nå - det regner man vel med?
Skummelt med ulykken i tunellen, jeg har aldri likt å kjøre i tuneller...

Gammel 08-09-2007, 15:07   #6
Supermedlem

alice83 sin avatar

Sted: På en øy i Nord.
Meldinger: 844
alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.

så fint å høre at alt gikk bra, og at han nå slipper sonden i nesen. Og takk for at du oppdaterer oss her, selvom det er lite aktivitet her for tiden.

alice83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 15:53   #7
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 626
Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.

så bra at operasjonen er overstått
Gammel 08-09-2007, 16:31   #8
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,824
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.

Så bra at det gikk greit med operasjonen Og samtidig litt action i tunnelen.
Gammel 08-09-2007, 16:38   #9
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,769
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Så godt å høre at han endelig har fått den etterlengtede operasjonen! Flott at det gikk bra.
Gammel 08-09-2007, 18:06   #10
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Amèlie
jeg har aldri likt å kjøre i tuneller...
Helt enig, kjøre i tuneller er

04 & 07

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:04.