Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2004
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-08-2005, 00:25   #1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
MP Rating: 0% (0)
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.
Tomatsausflekker på klærne

Maya er veldig glad i mat med tomatsaus (pasta, suppe, kjøtt, så lenge det er rødt og smaker tomat), og det er vi også, så naturlig nok blir det en del av det her i hjemmet.

Men så er det det, da, at Maya vil jo helst spise litt selv, og da blir det en del gris. Mye av det havner på klærne. Men det vil ikke bort i fra klærne igjen. Enkelte plagg blir rett og slett ødelagte av røde flekker. Har prøvd med oxy action, og kan ikke si meg fornøyd med det (vet ikke om jeg gjør det rett, da). Zalo har jeg delt erfaring med.

Så jeg trenger rett og slett gode råd fra folk i samme situasjon. Hva bruker dere for å få vanskelige flekker bort fra klærne?
__________________
Saxpia, mammaen til go'jentene Maya august-04 og Mina januar-06 og go'gutten Max juli-08



Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 09:03   #2
sus
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,108
MP Rating: 0% (0)
sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.sus har mye å være stolt av.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Nå må jeg innrømme at jeg til nå har gitt Maja mat sjøl, så ho har ikke sølt så veeeldig masse men noen flekker har det jo selvfølgelig blitt. Har pleid å få de bort med Bio-Tex spray, men har skjønt at det må sitte på litt før jeg vasker klærne. Har et par t-skjorter som rett og slett er ødelagt av flekker. Bio-spray har funka bra for oss (som sagt med et par unntak), men jeg er åpen for andre forslag!
__________________
Snuppa født i august 2004
sus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 09:03   #3
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,940
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Nei, det har jeg gitt opp. Noen klær får være inne-klær... Men de har sånne hele drakter på H&M da. Vi har kjøpt av BabyBjørn. Kjole liksom. Har ikke brukt den, for Gullgutten hjelper ikke til å spise selv (bare hive maten rundt, bla. til bikkjene).

Jeg fikk sølt kulepenn på en hvit singlet (svindyr fra Boob, for gravide) her om dagen og hadde på sånn spray og vasket. Så ut som om det løsnet, men 3 småflekker satt igjen etter vask. Så i går farget jeg den singleten - og ei anna t-skjorte som på mystisk vis hadde to brune flekker på puppen (har skjedd med flere plagg uten at jeg vet åssen). Knallblå ble de. Ser ikke pent ut, men får prøve de på... Er avhengig av de to gravideplaggene der!
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 09:14   #4
Veteranmedlem
 
Marthe-mor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Skedsmo
Meldinger: 3,011
MP Rating: 0% (0)
Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Vanish! (skrives nok ikke sånn)Den rosa boksen/sprayflaska vet du! Den er genial!
__________________
Marthe-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 13:19   #5
Supermedlem
 
Tigerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 754
MP Rating: 0% (0)
Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.Tigerjenta er fantastisk mot andre.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Takk Marthe-mor!

Har en sånn boks, men har aldri prøvd den. Er så mye "vær forsiktig"-greier med den så da har jeg ikke giddi
Forøvrig har jeg brukt den biotex-sprayen jeg også. Som regel går det ikke bort...
Men jeg fortsetter å bruke klærne, og etter 2-3 vasker pleier de fleste å være fine igjen.
Mathilde liker bare sånn tomat-mat hun da (dvs. grønnsaker med kalkun for 6mnd..kresen ja.. ), så det blir mange sånne flekker her i huset
__________________
Tigerjenta, Mathias Des-02 & Mathilde Aug-04
Og en tredje liten skatt som ventes ca. 1.september 09
Tigerjenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 14:32   #6
Supermedlem
 
_pippi_ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Nord for Bergen
Meldinger: 1,278
MP Rating: 0% (0)
_pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av._pippi_ har mye å være stolt av.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Kjent problematikk det der ja, eg sitt faktisk her og er full av tomatflekker på min lyserosa topp. Synes Bio-tek sprayen funker bra eg I tillegg så kjører eg konsekvent ( nesten ) forvask på klærne, synes det hjelper. Og 60 ' på alt som tåler det og litt til
__________________
Mamma til 3
_pippi_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 14:35   #7
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,940
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Jeiks! Den blåfargen på den ex-hvite t-skjorta og singleten er helt forferdelig!!!!! Helt kulepennblå altså.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 14:58   #8
Seniormedlem
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,840
MP Rating: 0% (0)
Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.Miss Norway har en strålende fremtid.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Dette funker garantert!
Vanish på BOKS er mitt nye vidundermiddel. Jeg tar et stort glass - halvliterglass er OK halvfullt med lunkent vann. Så tar jeg en liten teskje (strøken) vanishpulver i og rører det ut. Finner frem flekken på plagget og dytter det ned i vannet i glasset slik at minst mulig av resten av plagget kommer ned i vannet. Lar det stå sånn 2-3 timers tid - BORTE!

Kun en gang funket ikke dette. Da tok jeg mer pulver i, en toppet teskje, og lot det stå 6 timer. Da var den også borte!

Ja, det står masse advarsler etc på den, men min filosofi er at det er bedre med en litt tøybleket flekk enn en matflekk - og plagget er ellers ødelagt, så hva har man å tape?
__________________

Miss Norway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 16:08   #9
Veteranmedlem
 
Elis@beth sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Hokksund.
Meldinger: 3,103
MP Rating: 100% (2)
Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Jeg hadde en fin topp i chiffon og silke, med rødvin over halve sia Kjøpte en spray fra Biotex, oransje flaske, spraya på og lot det virke et minutt. Borte var rødvinen!!
Fantastisk!!
__________________
Theodor, august 2004.
Sebastian, april 2007
**********************
Lille frk.oj på vei!
Elis@beth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 17:13   #10
Veteranmedlem
 
Marthe-mor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Skedsmo
Meldinger: 3,011
MP Rating: 0% (0)
Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.Marthe-mor har mye å være stolt av.
Sv: Tomatsausflekker på klærne

Jeg har av og til,når tøyet er ekstra møkkete en skje vanish oppi sammen med pulveret som en slags vaskeforsterker. Vi har både boksen og sprayen! Det fjerner alt! Fra bæsj,tiol tomatsaus til gulpeflekker,både på klær,tepper og sofa!
__________________
Marthe-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com