Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-04-2006, 11:11   #1
Seniormedlem

Oskarsmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 1,962
MP Rating: 0% (0)
Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.
Analyse av sangtekst (deLillos)

Legger denne her i barselklubben også, i tilfelle noen ønsker å spekulere litt sammen med meg:

Jeg holder på med en analyse av sangteksten Kokken Tor.
Legger en link til teksten her:
http://www.delillos.no/arkiv/sangtek...p?id=65&bgID=0

Hva er deres tolkning av teksten? Blir veldig glad for alle slags innspill
Gammel 27-04-2006, 00:17   #2
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Analyse av sangtekst (deLillos)

Sitat:
Opprinnelig postet av Oskarsmamma
Legger denne her i barselklubben også, i tilfelle noen ønsker å spekulere litt sammen med meg:

Jeg holder på med en analyse av sangteksten Kokken Tor.
Legger en link til teksten her:
http://www.delillos.no/arkiv/sangtek...p?id=65&bgID=0

Hva er deres tolkning av teksten? Blir veldig glad for alle slags innspill
har aldri hørt sangen tror jeg, men det virka bare rart uten mening... kan du ikke sende mail til de?

Jeg har lyst å sende mail til dde og spørre om han nådde fødselen i sangen E6

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2006, 07:08   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Dolly
Jeg har lyst å sende mail til dde og spørre om han nådde fødselen i sangen E6
Kan du ikke gjøre det. lurer jeg å!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2006, 10:52   #4
Seniormedlem

Qtek sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ett sted i Norge :)
Meldinger: 1,818
Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.

Dette er noe for meg Hører nesten ikke på noe annet enn DeLillos jeg.

Dette hendte meg en gang
Jeg var på en slags restaurant
Sammen med min kjæreste og hennes far
Han var sjømann
Fra samme båt kom kokken Tor
Og satte seg ned ved vårt bord
Og denne historien den handler mest om ham

Mine tanker: Innledning til resten av sangen, for at vi skal skjønne sammenhengen mellom "Jeg" personen og Kokken Tor.

Da far og datter begynte å snakke privat
Ble jeg sittende som Tors kamerat
Og det virket som han ikke tålte å være på land
For plutselig viste han neven sin
Og sa: Du trenger mere disiplin
Og jeg mislikte sterkt hans engasjement
Og Tor sa: Hei du jeg elsker deg din jævel
Du har så mye sensualitet
Men snart skal du få deg en på trynet
For stygge gutter er det verste som jeg vet

Sjalu?? Slik jeg tenker er nok Kokken Tor sjalu på "Jeg" for at han er sammen med dattera i sangen.

Tor sa at han elsket meg
Og Tor sa at han hatet meg
Og jeg prøvde å slippe unna øynene hans
Min kjæreste hadde nok et dårlig instinkt
Jeg prøvde å gi henne hint og vink
Men hun og faren snakket stadig vekk uten stans

"Hun" var vel vant til at Kokken Tor oppførte seg slik, og la ikke merke til det på samme måte som "jeg" personen.

Og Tor sa: Hei du jeg elsker deg din jævel
Du har så mye sensualitet
Men snart skal du få deg en på trynet
For stygge gutter er det verste som jeg vet

Men endelig snudde faren seg og sa:
Hvordan går det med dere 'a
Tor, du må'kke plage guttungen med preiket ditt
Men kokken sa at vi hygget oss
Men nå måtte han kaste loss
Og takk for praten det var jaggu hyggelig gitt

Igjen kommer det helt ann på hvordan man oppfatter situasjonen. Sjømenn har en egen væremåte har jeg funnet ut.

Og jeg sa: Hei Tor jeg synes du er en jævel
Du har'kke mye sensualitet
Du burde faen meg hatt deg en på trynet
Men det er vel allerede alt for sent

Man må spille med samme kort i en og samme samtale.

(Var vel kanskje ikke en helt slik analyse du ønsket, men her får du mitt syn på sangen)

PS
Hvorfor analyserer du denne sangen - og ikke Nå Lever Den Av Seg Selv??

Tenner ett lys for Angelica sitt minne.

Qtek er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2006, 11:10   #5
Seniormedlem

Oskarsmamma sin avatar

Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.Oskarsmamma har en strålende fremtid.

Tusen takk Qtek! "Nå lever den av seg selv" har jeg ikke på pensum, skjønner du

Har min egen tolkning, men vil gjerne høre hva andre tror!
Akkurat det med "stygge gutter er det verste som jeg vet" skjønner jeg ikke... Det passer ikke inn i min tolkning. Kokken Tor er på alder med faren til jenta og da vet jeg ikke helt om jeg tror han er sjalu på akkurat forholdet deres? Men muligens andre ting.
Gammel 27-04-2006, 11:41   #6
Veteranmedlem

Sted: Oslo
Meldinger: 3,820
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje kokken Tor er homofil?
Gammel 27-04-2006, 11:42   #7
Seniormedlem

Oskarsmamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Martis
Kanskje kokken Tor er homofil?
Gammel 27-04-2006, 12:05   #8
Veteranmedlem

Sted: Oslo
Meldinger: 3,820
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:

Flire du av meg

Hmm nå blir jeg nysgjerrig?? Hva er din tolkning av teksten?
Gammel 27-04-2006, 14:05   #9
Seniormedlem

Oskarsmamma sin avatar

Jeg tror dette handler om kommunikasjon!
Hvordan de nærmeste kan bli de fjerneste.
Dette fordi han får oppmerksomhet, tvilsom oppmerksomhet riktignok, fra en villt fremmed, men blir totalt oversett av sine nærmeste.

Og samtidig tror jeg at "jeg" er en mann som på slutten endelig tør si hva han mener. Vil ikke finne seg i dritt fra andre.

Det er viktig å bli sett. Og ved å være vanlig og konvensjonell blir man ikke lagt merke til.

Meeen her mangler det mye likevel! Så jeg blir veldig glad for innspill.
Gammel 27-04-2006, 14:57   #10
Seniormedlem

Qtek sin avatar

Sted: Ett sted i Norge :)
Meldinger: 1,818
Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.Qtek har en strålende fremtid.

Sitat:
Tusen takk Qtek! "Nå lever den av seg selv" har jeg ikke på pensum, skjønner du

Har min egen tolkning, men vil gjerne høre hva andre tror!
Akkurat det med "stygge gutter er det verste som jeg vet" skjønner jeg ikke... Det passer ikke inn i min tolkning. Kokken Tor er på alder med faren til jenta og da vet jeg ikke helt om jeg tror han er sjalu på akkurat forholdet deres? Men muligens andre ting.
Ordene stygge gutter har jeg tro på at ligger noe mer bakom.

Og at kokken Tor er på samme alder som faren står det ikke noe om : Han var sjømann
Fra samme båt kom kokken Tor

Bare at han kom fra samme båt.

At "Jeg" er en mann - er jeg enig i.

Men samtidig er det nok noe i det du skriver at "jeg" endelig tør si hva han mener. Og det er vel det Kokken Tor har gjort i resten av sangen. Han har nok lagt ut i vide og brede om seg selv og hva han HATER, virkelig sett ned på "jeg" uten at han var klar over det.

Til slutt turte "jeg" å si i fra..

Tror jeg da..

Tenner ett lys for Angelica sitt minne.

Qtek er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:51.