Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-11-2006, 10:15   #1
Seniormedlem

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,939
MP Rating: 0% (0)
Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.
Question God oppskrift på Brownies

Jeg sitter og vurderer hva jeg og Elena skal lage i kake i farsdagsgave til . Det har vært fryktelig mange selskap den siste mnd og mye sjokoladekaker og trenger litt pause fra det. Da kom jeg på at jeg kan lage brownies.

Noen som har en god oppskrift? *Måne*? Jeg må lage uten nøtter pga er allergisk, så det må enten være en oppskrift uten nøtter eller så må det gå an å sløyfe det.
Tito er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2006, 10:19   #2
Seniormedlem

blomstermamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Ved Mjøsa
Meldinger: 2,856
blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.
Sv: God oppskrift på Brownies

Denne oppskriften er helt fantastisk *vann i munnen*

200 gr mørk sjokolade
170 gr margarin
4 dl sukker
4 egg
2 ts vaniljesukker
2,5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade.

Tilsett sukker, egg, vanilje.

Rør inn melet.

Stekes i liten langpanne på 175 grader i ca 45 minutter.

(Jeg pleier å lage hele røra i kjelen, bare rører det godt sammen. Da blir det mindre oppvask og )
Gammel 09-11-2006, 10:55   #3
Seniormedlem

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,939
Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.

Lager du eggedosis av egg og sukker før du blander det i, eller blander det sammen på forhånd?
Tito er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2006, 11:03   #4
Seniormedlem

blomstermamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Ved Mjøsa
Meldinger: 2,856
blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.

Jeg rører først inn sukkeret, og så inn ett og ett egg

(og så har jeg oppi en liten dæsj med bakepulver, men jeg tror ikke det trengs da...)
Gammel 09-11-2006, 11:04   #5
Seniormedlem

Bollemor75 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,067
Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.Bollemor75 er fantastisk mot andre.

Tror jeg skal bake i helga jeg og...
Gammel 09-11-2006, 20:02   #6
Supermedlem

*Måne* sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 935
*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.

Mine Brownies er veldig lette å lage, de er toro-pose. Er egentlig ikke en pose-baker, men etter å ha prøvd ørtiatten brownie-oppskrifter er jeg overbevist om at de er best. Jeg har oppi hakket hvit sjokolade istedenfor nøtter, det blir vanvittig godt (det funker jo i alle brownie-oppskrifter) Og så er det viktig å ikke steke for lenge, det ødelegger selv de beste brownies....
Gammel 09-11-2006, 20:17   #7
Seniormedlem

Kazama sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Byen
Meldinger: 1,580
Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.Kazama er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Måne*
Mine Brownies er veldig lette å lage, de er toro-pose. Er egentlig ikke en pose-baker, men etter å ha prøvd ørtiatten brownie-oppskrifter er jeg overbevist om at de er best. Jeg har oppi hakket hvit sjokolade istedenfor nøtter, det blir vanvittig godt (det funker jo i alle brownie-oppskrifter) Og så er det viktig å ikke steke for lenge, det ødelegger selv de beste brownies....
Jeg kan skrive under på at Måne sine toro-brownis er knallgode!! De er til og med gode når jeg lager dem
Gammel 10-11-2006, 09:55   #8
Supermedlem

*Måne* sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 935
*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.*Måne* har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monteiro
Jeg kan skrive under på at Måne sine toro-brownis er knallgode!! De er til og med gode når jeg lager dem

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:12.