Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-01-2008, 11:57   #11
Seniormedlem

Krembolle sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Spikkestad
Meldinger: 1,710
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.
Sv: Har noen av dere hund ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Vimsa77 Vis post
Oi ! Tusen tusen takk. Du sier mye klokt og godt. Du maser aldeles ikke ! Er kjempeglad for alt du vil dele jeg

Men din personlige mening om det kommer til valg av rase. Hvilken vil du anbefale ? Vi har ikke tenkkt å kjøpe blandingshund, og det med formidlingen var lurt.

Synest du barna våre er for små til å kunne behandle hunden skikkelig ? Vet ikke hva man anbefaler av alder jeg (på barna altså )

ÅÅ skulle bare visst hva jeg skulle spurt deg om, for du har jo virkelig peiling !
Det er ikke alderen på ungene det kommer an på, men hvilke grenser foreldrene setter.

Pia var hos oss før Mathilde ble født og Pia er en chihuahua, så det er fullt mulig å kombinere liten hund og barn. Men som sagt, da bør du ha peiling på hund og ha klare grenser. Ikke la barna løfte på hunden og det er dere som foreldre og leder i flokken (fra hundens vinkel) som styrer skuta. For å si det enkelt, vil barna holde på med hunden (alt fra kosing, klapping ol) skal de spørre om lov først.
Gammel 17-01-2008, 12:16   #12
Supermedlem

Vimsa77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 823
MP Rating: 100% (13)
Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.

supert !!! Tusen takk skal du ha. Nå ska ljeg se litt på disse hundene som du har lagt ut. Kanskje ikke den terrieren er det rette valget likevel. Kjempemye takk. Men hvordan vet jeg om jeg får en bra hund om jeg ikke kan se den først tenker jeg. Oppdretterene er jo så spredt rundtomkring. Vi bor i Bergen.
Gammel 17-01-2008, 13:18   #13
Seniormedlem

piegirl sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 1,845
MP Rating: 100% (1)
piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.piegirl har en strålende fremtid.

Så spennende da!

Vi har ikke hund, kommer nok aldri til å skaffe oss det heller... Jeg er ikke noe hundemenneske, og klarer ikke tanken på hundehår overalt, og skitne poter på gulvet.... Også blir man så bundet, føler jeg. Men det er nå meg.

Men jeg fikk hund da jeg gikk i 7. klasse. Gråt meg til det . En Shetland Sheepdog. ("Mini collie") Jeg gikk på dressurkurs og fikk en veldig rolig og flott og lydig hund. Den rasen er veldig lett å trene. Men de kan være litt skvetne, og reagere på brå bevegelser hos barn, og det kan være skummelt. Foreldrene mine overtok hunden da jeg dro til USA da jeg var 16, og etter det ble den mamma sin hund. De var jo innstilt på det, og syntes det var helt greit, jeg fikk henne jo tross alt da jeg var ganske ung, og de måtte ha i bakhodet at jeg kunne gå lei. Det var de som hadde hovedansvaret.

Min gamle hund er død nå, men foreldrene mine har en ny av samme rase. Denne er mye bedre mot barn, og en mye morsommere hund i grunn, spretten og artig. De er veldig forskjellige selv om de er av samme rasen. Tisper begge to. Begge hundene har vært veldig greie å ta med på besøk til folk. Rolige, og legger seg ned litt langt borte mens vi spiser, tigger ikke. Vet ikke om de kalles familiehunder, men mitt inntrykk er at de knytter seg veldig til en bestemt person, oftest den som gir mat og går mest turer med den, selvsagt.

Så jeg har egentlig bare positive opplevelser med det å ha hund, men vil allikevel ikke ha det pga. det jeg nevnte øverst her. Har venninner med hund, og jeg synes det virker som et eneste stort stress og mas, men de synes ikke det selv. De er så glad i hundene sine, og elsker å stelle med dem og gå turer. Så det er nok noe med det at noen mennesker knytter seg veldig til hunden sin, mens jeg i grunn ikke gjør det.

Vi passer ofte hunden til mamma og pappa, og det holder i massevis for oss.
Gammel 17-01-2008, 13:22   #14
Seniormedlem

Krembolle sin avatar

Sted: Spikkestad
Meldinger: 1,710
Blogginnlegg: 1
Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.

Intet problem! Bare spørr mer hvis det er noe du lurer på.
Gammel 17-01-2008, 13:42   #15
Supermedlem

Vimsa77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 823
MP Rating: 100% (13)
Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.

Tusen takk for svar alle sammen, prikker er levert og Krembolle: tar deg nok på ordet der ! Nå skal vi snakke litt sammen her først så dukker det nok opp masse spørsmål
Gammel 18-09-2008, 23:13   #16
Medlem

FairyC sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 479
FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.FairyC har mye å være stolt av.

Leste igjennom denne tråden nå, og jeg ble så nysgjerrig på om dere kjøpte dere hund Vimsa77?

FairyC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 17:40   #17
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Sted: Hedmark
Meldinger: 3,214
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.

vi har hund!!

Tispe, som er 1 år og 4 mnd.

En Jack Russell terrier har vi.

Det går kjempe fint!!!

Men lille gutt har aldri fått lov til å løfte henne osv.
De får ikke "leke" alene, de pleier å løpe rundt og rundt i huset etter hverandre.
Også når de er ute sparker de ball, litt av en dribler den hunden vi har!
Vi er alltid med.

Fikk hunden da lille gutt hadde fylt 2 år.

Vi startet på valpekurs også gikk vi på et vidregående kurs.
Vi går ikke på kurs nå, men trener inni mellom på div ting.
Hun som holdt hundekurset sa at psyk trening litt hver dag var like slitsom som en 30 min luftetur for de.

Det er en lekend, kosete, lydig, sta, vilter, rolig hund vi har!

veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 20:48   #18
Medlem

bonzie sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 407
bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.

Vi har en strihåret dachs,
her er noen bilder :
http://freddy.ulven.com/cito/

Silje f. 20.august 2005
bonzie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:07.