|
 |
|
11-10-2008, 10:09
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,248
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig
Femåringen vår fikk tilsvarende til bursdagen i sommer. Hun har utrolig mye moro med det! MEN, bildene er av utrolig dårlig kvalitet. Dårligere enn mobilbilder! Så vi kan dessverre ikke "bruke" dem til noe. Det blir mye til at hun spiller spill på kameraet...
Kan være en idè å investere i et ordinært digitalkamera. Selv de billigste modellene har bedre bildekvalitet enn barnekameraene!!
|
Poden på 3 år bryr seg nada om dårlig bildekvalitet. Vi hadde uansett ikke tenkt å stille bilden ut, liksom. Poenget for oss var å gi ham et kamera som tåler en treårings noe varierende bruk, og poenget for poden er å få knipse så mye han vil. Jeg ser for meg at han får et nytt, vanlig digitalkamera når han er 5 år.
Kjempefin gave til en treåring, for enkelt for en femåring, tenker jeg.
Sist endret av Niobe; 11-10-2008 kl 10:11.
|
|
|
11-10-2008, 10:33
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 854
|
Har ikke tenkt noe på julegave til ungene enda..
Kanskje vi kan kjøpe lasteapparat til tråtraktoren. Det mangler han iallefall.
Må nok tenke på det en stund til.
|
|
|
11-10-2008, 11:27
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,430
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Milie
storebror her har softshelljakke i str 5 år  og den er ikke så mega svær og diger. han får troll jakke til jul i str 6 år faktisk  man trenger jo ikke kjøpe alt i 4 år liksom, gjør jo ikke om de har litt å gå på! men kommer jo seff ann på størrelsen på barna også da!
|
Bergans er litt små i str ja, men vi ønsket oss faktisk en jakke hun kunne bruke nå, og ikke tidligst neste høst. Det er forskjell på "litt å gå på", og "altfor" stor  Den var akkurat litt for liten til 6-åringen, som er omtrent 20 cm høyere enn vesla, så det blir jo bare skapfyll i minst et år, og jeg må kjøpe annen jakke
|
11-10-2008, 12:04
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: ClosebyLillehammer:)
Meldinger: 1,285
|
Her samles det klistremerker som "bæsjepådo" belønning og når skjemaet er fullt (4 merker igjen) skal han få hva han peker på (inntil en viss grense selvfølgelig) .. hehe.. vi har slitt SÅ med dette her, så dette er virkelig en seier..
Derfor tenker jeg kanskje en stor ting da (stor for han, ikke i ordets betydning), til jul er det uansett så mye at det er nesten for mye av det gode. Så da kan jeg heller moderere der
Han får heller ikke julekalender med ting i, ikke så lenge han ikke skjønner eller er introdusert for det, men han pleier få en litt større ting på morningen julaften i stedet (i fjor fikk han en sansa shaker mp3 spiller, feks..)
Så i år er planen, siden jeg har begynt å sy, å få lagd en julestrømpe med noe spennende i, han er jo veldig glad i filmer og bøker så det trenger ikke være så stort og fancy, heldigvis
Og når det kommer til digitalkamera så bruker han mitt, det har han gjort siden han var 2, men nå er han en rolig og forsiktig gutt da
|
11-10-2008, 20:57
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,178
|
Guttungen å har brukt mitt kamera, men nå har jeg fått speilrefleks å da er det stopp.
|
12-10-2008, 17:12
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 108
|
 Bare vi som ikke har pleid å kjøpe julegave....
Storesøster har ikke fått julegave av oss før, hun får så mye av alle andre på julaften - synes det blir så mye gaver jeg. Men i fjor kjøpte vi noe hun virkelig ønska seg- og den kom nissen med...
Usikker på om vi kjøper gave i år, når hun får så masse tror jeg ikke hun reagerer så mye på at det ikke står `fra mamma og pappa` på en av de... Vi får se.
|
|
12-10-2008, 17:24
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,422
|
Her får trolla en gave på morgenen i julestrømpa og på kvelden med nissen. Utenom det så kjøper ikke vi noe gaver da de får mer enn nok av andre. Hvis noe mmå byttes i romjula så legger vi heller i litt da for å få noe de ønsker seg.
Årets gavehandel har jeg ikke begynt å tenke på ennå så her må jeg nok komme sterkere tilbake sånn rundt den 20. desember eller noe.
|
|
|
13-10-2008, 12:53
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,426
|
Vi har ikke peiling på hva snuppa skal få til jul. Hun har julekalender, og får utrolig mange ting i den, så egentlig trenger hun ikke all verden i julepresang. Av oss pleier hun uansett å få noe praktisk; i fjor fikk hun cd-spiller, året før der fikk hun ski og året før der igjen fikk hun bord og stoler til rommet sitt.
Vi har lovet henne 2-hjulssykkel til 4-årsdagen i januar. Så jeg håper inderlig at det er sykler å oppdrive på det tidspunktet. Men jeg tror egentlig at vi har feilberegnet litt.
|
13-10-2008, 12:54
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,248
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tjorven75
Vi har lovet henne 2-hjulssykkel til 4-årsdagen i januar. Så jeg håper inderlig at det er sykler å oppdrive på det tidspunktet. Men jeg tror egentlig at vi har feilberegnet litt.
|
Poden fikk tohjulsykkel til jul i fjor. Det var ikke akkurat noe problem å få tak i den. Sykkelbutikker har sykler året rundt, mens utvalget kanskje er noe dårligere i sportsbutikker.
|
|
13-10-2008, 13:07
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,220
|
Han har jo bursdag 22 desember i tillegg, syns det er vanskelig jeg, han har jo masse leker og leker ikke så my med de akkurat! Jeg tenkte han skulle få henger til John Deere traktoren sin. Eller som han kaller henger=hengeskap  Tror det blir bursdagsgaven. Men til jul

|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:33.
|