Hei! Det er ikke vanskelig å bruke Photoshop (det er det jeg bruker) uten opplæring. Det som kan være er at du går glipp av en del lure ting det går an å gjøre, som du ikke finner ut selv, fordi du rett og slett ikke kommer på at det kan gå an. Men under "juniklubbens viktige ..." ligger en tråd med tips og triks i photoshop. Konsulenten/Umbilicus rakk jo å lære oss en hel del før hun ble borte
På nettet finnes utallige effekter du kan laste ned hvis du vil gjøre det mer avansert enn bare bilde med tekst. Bakgrunner, mønstre, bokstaver, ting og tang som du kan bruke. Laster du ned hele "kits" får du masse forskjellig som matcher. Mye av det må du betale for, men for eksempel
her kan du laste ned masse gratis. Dette er som vanlige bilder som du åpner i photoshop (f.eks ett av "papirene" som du vil ha som bakgrunn), så kan du legge dine bilder oppå.
Den beste måten å lære på er å prøve seg fram, men det tar ofte litt tid ... Også er det stor fare for å få dilla.
Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men er det noe konkret du lurer på så kan jeg prøve å svare så godt jeg kan