Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2005

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-12-2006, 15:06   #1
Seniormedlem

Sultana sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,554
MP Rating: 0% (0)
Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.
Lage julekort (photoshop)

Har muligens lyst til å lage julekort selv, og fremkalle, slik at det blir billigere.
Men jeg kan ikke Photoshop... Er det der man enklest gjør det? Vi har Adobe Photoshop 7.0 og Adobe Imageready 7.0 (aner ikke hva det er), ser jeg, men de er jo på engelsk, og det takler jeg ihvertfall ikke...
Dere som har Photoshop, har dere kjøpt eller lastet ned?
Må man nesten få litt veiledning skal man klare å lage noe bra?

A f desember'06
Sultana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 15:28   #2
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 4,769
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lage julekort (photoshop)

Hei! Det er ikke vanskelig å bruke Photoshop (det er det jeg bruker) uten opplæring. Det som kan være er at du går glipp av en del lure ting det går an å gjøre, som du ikke finner ut selv, fordi du rett og slett ikke kommer på at det kan gå an. Men under "juniklubbens viktige ..." ligger en tråd med tips og triks i photoshop. Konsulenten/Umbilicus rakk jo å lære oss en hel del før hun ble borte

På nettet finnes utallige effekter du kan laste ned hvis du vil gjøre det mer avansert enn bare bilde med tekst. Bakgrunner, mønstre, bokstaver, ting og tang som du kan bruke. Laster du ned hele "kits" får du masse forskjellig som matcher. Mye av det må du betale for, men for eksempel her kan du laste ned masse gratis. Dette er som vanlige bilder som du åpner i photoshop (f.eks ett av "papirene" som du vil ha som bakgrunn), så kan du legge dine bilder oppå.

Den beste måten å lære på er å prøve seg fram, men det tar ofte litt tid ... Også er det stor fare for å få dilla.

Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men er det noe konkret du lurer på så kan jeg prøve å svare så godt jeg kan
Gammel 08-12-2006, 15:30   #3
Seniormedlem

Sultana sin avatar

Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.

Har du kjøpt selve photoshop? Norsk?
A f desember'06
Sultana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 15:33   #4
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 4,769
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Er ikke sikker ... slike ting har en tendens til å bare havne på den stasjonære pc-en oppe, uten min påvirkning

Den er ikke norsk nei. Engelsk. Men det går bra da.
Gammel 08-12-2006, 15:44   #5
VIP-Medlem

Emma:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 8,118
Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.

Tviler sterkt på at vårt er kjøpt.... Du kan gjøre mye med ferdige elementer... Det jeg gjør mest er å åpne feks bilde jeg skal ha.. åpne et bilde av feks ramme... så kan du dra rammen inn på bildet. Passer ikke størrelsen med bilde kan du gjøre denne større eller mindre ved å trykke ctrl+t (free transform) og justere så det blir riktig størrelse.

Her kan du laste ned gratis elementer:

http://www.shabbyprincess.com/
http://www.simplescrapbooksmag.com/download/digital/
http://twopeasinabucket.kaboose.com/digitalKits.asp - Se litt lenger ned på sida der det står free kits.

Emma:) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 15:57   #6
Seniormedlem

Sultana sin avatar

Disse tingene er ikke for kun Photoshop?
Betyr det at man kan lappe sammen i andre programmer også?

Jeg føler meg grønn.
A f desember'06
Gammel 08-12-2006, 16:00   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sultana: ta turen innom wedoscrap.com - dette er en Norsk side faktisk og der er det mange tutorials Var med disse damene jeg lærte meg Digi Scrapping.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 16:37   #8
Seniormedlem

Sultana sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Limbo
Sultana: ta turen innom wedoscrap.com - dette er en Norsk side faktisk og der er det mange tutorials Var med disse damene jeg lærte meg Digi Scrapping.
Det du prøver å fortelle, er gresk for meg.
1. jeg skal gå til en nettside www.wedoscrap.com
2. siden er norsk
3. tutorials er gresk
4. hvis tutorials er f eks bakgrunner, kan jeg gjøre de på denne siden, eller er det LASTE ned man gjør der, akkurat som diverse andre linker i denne tråden?
5. digi scrapping er noe man pleier å gjøre på photoshop, eller er det andre måter?
A f desember'06
Gammel 08-12-2006, 16:50   #9
VIP-Medlem

Emma:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 8,118
Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.

tutorials=bruksanvisning.....

Man kan bruke blant annet photoshop til digiscrapping,men det finnes også andre program.

Bakgrunner, rammer, figurer osv kan du laste ned på de linkene jeg skrev. Du må da se etter der det står free digital kit eller freebies. Disse kommer i zip-filer som du må pakke opp etter du har lastet ned.

Emma:) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 16:52   #10
Veteranmedlem

Missi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,394
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.

www.datascrapping.no så har de en side for nybegynnere

der de forklarer hvordan man bruker de div. tingene i fotoshop.bruk av verktøy ol.

Tror siden er nede nå pga. endringer men har ikke sjekket i dag .
Missi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:19.