|
|
|
01-11-2008, 14:39
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 3,289
|
Hvordan takle at han fotsetter livet eit annet sted...
Hmmm.... Jeg har det egentlig veldig bra men fikk høre i går at xen hadde hatt fri frå jobb (noe han ikkje har hatt på dei 12 åra vi var sammen) for å dra på besøk til noen, han vil ikkje fortelle hvem han har besøkt så jeg regner med det er en ny dame noe jeg syns er for kjapt etter bruddet. for jeg taklet denne nyheten ekstremt dårlig. og oppa hele greia så spurte han om jeg kunne ha barna denne uken for han måtte noe på mandag og tirsdag, så får jeg vite han har vært ute og reist, sønnen vår ringte han og da sa han at han måtte ringe tilbake senere for han var ute og spiste middag, noe vi aldri har gjort dei 12 åra vi var sammen.
Jeg takler dette ekstremt dårlig og kjenner jeg er ekstremt sjalu og forbanna på han, jeg er rasende for det han gjør mot meg.
Hva gjør dere for å takle slike ting, jeg har egentlig ikkje noe med det men vil bare vite, tror jeg kommer meg fullstendig over det om jeg får det men hva vet jeg, har alri vært borti dette før.
|
01-11-2008, 14:50
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,212
|
Sv: Hvordan takle at han fotsetter livet eit annet sted...
Forstår at du reagerer. Jeg også gjorde det når eksen gikk videre med ny dame. Jeg ble mildt sagt forbanna, eiesjuk, sjalu og gjorde alt for å ødelegge. Veldig sjarmerende - not!! Men å vite ALT - nei det hjelper overhode ikke. Det beste du kan gjøre for deg selv er å heve deg over dette, la han gå videre, ikke syt og klag til han (det gjør bare vondt verre).
|
01-11-2008, 14:56
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,661
|
Ikke enkelt det der... Var borti noe av det samme når min ex ble sammen med en annen dame en uke etter det ble slutt. Vi bodde itillegg fortsatt sammen, det gjorde ikke akkurat ting bedre. Det er vanskelig for meg å gi deg råd, for vi hadde et gjensidig brudd, men skal prøve likevel...
Det er egentlig ikke noe du kan gjøre noe med. Du må bare prøve å tenke at dette skal du komme igjennom med hevet hode! Prøv å tenke på det du ikke savner istedet for det du savner, det hjalp mye for meg Er lett å fokusere bare på det som var positivt når en ikke er sammen lenger...
Ikke prøv å bli vanskelig, det gjør bare ting verre og det blir vanskeligere for han å være ærlig med deg... For det er lettere når en får alle kort på bordet selv om det er sårt der og da. Da slipper en iallefall å lure og forestille seg ting...
|
01-11-2008, 16:09
|
|
Veteranmedlem
|
Jeg har det egentlig bra, brudde var egentlig til vårt begges beste, men det er så vont å ikkje vite, jeg vil vite om han har gått videre, jeg vil vite om han har funnet ei ny, jeg vil vite hvem hun er og hvordan hun ser ut osv... Akkurat nå vet jeg ikkje helt hvorfor det skjedde som det skjedde, hvorfor han plutselig ville flytte og hvorfor han ikkje ville jobbe med forholdet, men jeg vet jeg kommer til å få det bedre uten han, tror jeg iallefall.
Men nå har han da sluttet med hobbyene som tok all hans fritid, hobbyen vi levde etter, hobbyen bestemte hva vi kunne gjøre, når vi kunne reise på ferie osv..
Han tar seg også fri frå jobb for å kunne reise bort, bare han..... uten unger slik vi alltid har gjort, han tar seg fri for jobb for å kunne gå ut en kveld, noe han aldri før har gjort, jeg har alltid gått alene om vi er bedt noen steder pga han må jobbe...
Det sårer meg at nå når vi ikkje er sammen lenger så kan han gjøre alle slike ting.
Og dette bare 2 mnd etter at han har flyttet ut. Har kanskje eit lite håp innerst inne om at han vil angre og komme tilbake, selv om jeg egentlig ikkje vil det, men jeg klarer ikkje å bestemme meg. Alle rundt meg sier jeg kommer til å få det bra, men jeg hadde det bra, selv med å planlegge utifrå en hobby, selv om han jobbet mye, vi hadde det fint sammen den tiden vi var sammen.
|
01-11-2008, 16:16
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Internett
Meldinger: 747
|
Andrea Mora!
Sist endret av Superjanne; 03-11-2008 kl 20:24.
|
|
|
01-11-2008, 16:17
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Sted: holmestrand
Meldinger: 237
|
Jeg tror vi taklet det like greit begge to her. Selv om han virkelig såret meg dypt dagen etter bruddet.. Hvor han allerede da handde begynt å sende masse meldinger til venninder å "sutret" over hvor fælt han hadde det og hvor utrolig bitchie jeg hadde vært mot han og lurte på om ikke kanskje det var noen som ville ha han på besøk..
Og som om ikke det var nok så har han "hoppa rett på" xdama si igjen som han var ilag med før meg, og han har aldri hatt noe positiv å si om henne. så jeg føler at han gjør dette på pur F**n for å såre meg.
Men samtidig så tenker jeg at Lucas og jeg har det bedre uten han. Vi har det kjempe fint sammen gullet og jeg. Og vi driver en "innkjøring" med pappaen til Lucas så alt ordner seg til slutt
I dag har jeg barnefri til i morgen, så jeg skal for første gang på nesten 1.5 år ut å besøke venner Gleder meg til å kunne være meg igjen..
|
|
|
01-11-2008, 19:50
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,538
|
Jeg gikk i vårt forhold,
og nesten 1 år etter fikk jeg vite av andre at eksen hadde fått seg damen;
JEG slet og gren mine modige tårer og synes livet var grusomt,
jeg var akkurat da begynt å tro at ting skulle ordne seg,
det ER vondt å se at den andre går videre,
og dessverre er det vel sånn at menn gjør det mye fortere enn oss damer....
Men det blir lettere å takle etterhvert!
|
01-11-2008, 20:02
|
|
Gjest
|
Jeg var den som fant seg en ny jeg... Det var jeg som gikk, men ikke pga han nye. Vet at det var vondt for eksen min. Følte meg ikke så bra kan du si, men jeg var i lykkerus likevel...
|
|
|
01-11-2008, 20:05
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Texan at heart
Meldinger: 1,678
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Andrea Mora
Og dette bare 2 mnd etter at han har flyttet ut. Har kanskje eit lite håp innerst inne om at han vil angre og komme tilbake, selv om jeg egentlig ikkje vil det, men jeg klarer ikkje å bestemme meg. Alle rundt meg sier jeg kommer til å få det bra, men jeg hadde det bra, selv med å planlegge utifrå en hobby, selv om han jobbet mye, vi hadde det fint sammen den tiden vi var sammen.
|
Som jeg kjenner meg igjen. Egentlig vet jeg at jeg klarer meg uten han, men samtidig saa trodde jeg vi hadde det fint sammen. Har vaert mange kvelder jeg har sittet her og savnet han. Er fremdeles dager da jeg savner det vi hadde, men jeg vet at jeg ikke vil ha han tilbake. Det hadde jo ikke skadet om han hadde villet ha meg tilbake slik at jeg kunne vaert den som kunne si Hell NO!!
Det aa vite alt gjoer det ikke lettere, sjalusien blir bare verre av det. Jeg faar vite veldig mye, og jeg sliter med noe av det jeg faar hoere.
Her har han begynt aa ta med soennen vaar til damer, noe jeg er veldig imot.
Vil gaa utfra at det blir lettere etterhvert. Jeg holder meg enormt aktiv hele tiden, og er mer sosial enn jeg noen gang har vaert. Det hjelper aa ha masse venner rundt meg. De er flinke til aa minne meg paa at ikke alt var fint.
|
|
01-11-2008, 20:59
|
|
Veteranmedlem
|
takk alle sammen, jeg har bestemt meg for å oversjå alt.
Drite i hva han gjør og heller begynne å date litt selv, har ikkje gjort det fordi jeg føler meg utro, har fått spørsmål om jeg vil bli med på kino eller ut å spise middag men har sagt nei jeg er ikkje klar enda, men nå skal jeg, jeg skal komme meg ut og kose meg.
Kline litt å bare gi fae*
Nå er jeg klar til å gå på date, Han har gått vider så skal jeg også......Jeg skal vise han at jeg kan jeg også, at jeg klarer meg uten han på den kanten også.
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:19.
|