Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Aleneforeldre

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-10-2009, 20:38   #1
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,415
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Kjeft av naboen. Blir sjokka over mangel på folkeskikk.

Som jeg har skrevet før så har jeg nå flytta til det nye huset jeg skulle flytte til.

Helga har vært ett rent helvete.

Sliter med vond rygg, unger som er helt umulige fordi de skal tilpasse seg nytt sted. Ting og tang som skal på plass. Har fått mye hjelp altså det er ikke det av mamma og pappa og søstra mi og broren min, men det blir mye alikevel.

Overrasket over at mamma stilte opp for å si det sånn.

Jeg bor tett på en nabo. Vi deler oppkjørsel og den er ikke så veldig brei. Hun er alene og ser henne nesten ikke. Jeg så for meg ett godt naboskap, men det ser det ut til at det ikke skal bli.

I går da jeg kom så spurte jeg om jeg kunne få sette søppelkassene ved siden av hennes slik at vi slapp å ha kasser på begge sider av oppkjørselen. Blir trangt og kjøre ut og inn og tenker på den stakkaren som skal måke snø her.

Men nei det fikk jeg ikke, den skulle stå på andre siden. Ok sa jeg som du vil.

Sa at jeg skal betale halve snømåkinga forid jeg hørte at hun hadde klagd på andre som har bodd her og ikke betalt for seg. Derfor tenkte jeg at jeg skulle si det med en gang for å vise at jeg er ikke ute etter bråk.

Men i dag så kom mamma og pappa i en bil, og broren min med bil og henger med ved som jeg skal ha hit og foran alle disse står min og hennes bil.

Plutselig ringer det på døra og hun er så sinna at det ryker av henne og skal ha seg frabedt at vi parkere på hennes side av oppkjørselen. Ja sier jeg, men de skal bare ha av noe ved og så dra igjen. Nei det hørte hun ikke på. Ja sier jeg men de skal hjelpe meg litt og de blir ikke hele dagen sier jeg. Nei bilene skulle for hælvte svarte eller hva det var hun sa på nord norsk stå der. Ja sier jeg skal du ut å kjøre? Nei sier hun...

Gud jeg ble så satt ut av den kjeftbruken at jeg begynte å grine. Jeg er helt på felgen fra før med alt det slitet det er å flytte.

At det ikke går an å benytte folkskikk???? 60 år gammel dame.

Hvordan skal det gå om ungene løper på hennes side av oppkjørselen???

Hvordan forholder man seg til sånne???

Eksen er jo en sommerdag mot denne hurpa... Gud bedre jeg skjønner at hun ikke har draget på mannfolk for å si det sånn.

Jeg var totalt uforberedt på det som kom idag, trodde det var en bøsse bærer som ringte på.

Hvordan takler man sånne?? For er det noe jeg er sikker på så blir det nok flere sammenstøt.

Hvordan vet jeg hvor grensa for min side av oppkjørselen er lissom???
Blir som pappa sier vi må tegne opp en strek slik at vi vet hvor vi skal forholde oss.

Ser ikke noe særlig fram til å bo her når hun er slik. Det er jo håpløst hvis man skal bo så tett innpå en annen.

Tips til å takle hurper mottas med takk!!
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2009, 23:54   #2
Ke@
Medlem

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Hordaland
Meldinger: 445
Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.Ke@ har en strålende fremtid.
Sv: Kjeft av naboen. Blir sjokka over mangel på folkeskikk.

Det hørtes ikke ut som noen koselig nabo, nei..
Ke@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 09:38   #3
Medlem

Kel1 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 388
Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det høres ut som om du har fått et skikkelig troll til nabo.

Jeg ville bare oversett henne så mye som mulig. Damen er jo 60år så hun kommer neppe til å forandre seg til det bedre.

Når det gjelder oppkjørselen så ville jeg derimot sjekka skjøtet. Bruken av slike felles veier pleier å være omtalt her. Det er sjelden at man praktiserer "halvparten av veien er min" i slike tilfeller
Gammel 01-11-2009, 10:24   #4
Supermedlem

~Sonja~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,408
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Hold deg til reglene, ta ditt ansvar over plikter og ansvarsområder, og ha ingen kontakt utover det praktiske.
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 10:32   #5
Juniormedlem

ilenna sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 48
ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.ilenna er et navn alle kjenner.

Høres ut som ho som er gift med pappa
Noen sånne folk skjønner ikke annet enn når de får tilbake med samme mynt. Da blir de brått all kinds of ydmyke og forståelsesfulle. Men det er ikke så lett å få seg til å snakke sånn til folk om man ikke er sånn selv..
Gammel 02-11-2009, 17:07   #6
Medlem

Ztella sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: utenfor Stavanger
Meldinger: 112
Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.Ztella er som en lysfontene.

Hva med å få satt opp et gjærde for å slippe å dele med henne, om det i det hele tatt er mulig da.

Januar 04

Ztella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 19:33   #7
Seniormedlem

~Lilla~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,509
~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ~Sonja~ Vis post
Hold deg til reglene, ta ditt ansvar over plikter og ansvarsområder, og ha ingen kontakt utover det praktiske.
Mye mulig det er eneste løsning ja.
og voksne storebror
~Lilla~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 22:01   #8
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,415
Blogginnlegg: 39
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei en liten oppdatering.
Har ikke hatt noe fler sammenstøt heldigvis. Men jeg klarer ikke å hilse på henne og hun hilser ikke på meg så da så.

Bare unngår henne jeg. Men blir til at jeg kvier meg for å slippe ungene ut i skade for å ripe opp bilen hennes eller noe sånt.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:04.