Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-05-2008, 21:06   #1
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 6,005
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Bæring av 2/3-åring..??

Eg har en 2 åring og en 3 åring.
Eg triller stortsett søskenvogn (OTH). Men av og til kunne det vore greit å brukt bare ei singelvogn, og hatt en eller anna bæredings til den andre når små-beina blir trøtte.

Eg aner ingenting om bæring, så aner ikkje kva type eg evt. skulle velge.

Kva bæredings passer best til stort barn..??
Og kor fåes den kjøpt..??
__________________
..........PM....................*~ RIKTIG GOD JUL TIL ALLE ~*
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:23   #2
Veteranmedlem
 
Tini 2 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Vi har jo to like tette som dere, og når vi ikke bruker dobbelvogna men scooteren så bruker jeg ståbrett til hun på snart 3 så hun kan hvile om hun har behov for det. Det kan jo brukes av begge forsåvidt om hun på 3 vil sitte i vogna og hun på 2 vil gå litt.

Men jeg bærer også lille på snart 2, vi har kjøpt en ergo bæresele og er superfornøyd med den. Den merkes knapt, belastningen blir på hofter og det tar lang tid før jeg blir sliten. Den er super til å bære på ryggen med og jeg bruker den mye her hjemme ved feks matlaging og husvask, så slipper jeg at begge henger rundt beina mine og hyler.
Hun på snart 3 liker ikke så godt å sitte oppi, men hun på snart 2 elsker å være der og henter den gjerne selv for å vise meg at nå vil hun bli bært
Så den kan virkelig anbefales

Nå vet ikke jeg hvor tung dine små er, men mine er ganske lette. Hun på snart 2 er knapt 9 kg og snart 3åringen er ca 13 kg.

Og her fåes den kjøpt, samt masse info om den.

http://www.babyslynga.no/ergo.htm
__________________

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:30   #3
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 885
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Jeg har kjøpt meg en brukt mei tai og den bærer jeg storesøster på snart 3 (20 kg) i uten at jeg syns det er speiselt tungt. Det anbefaler jeg, men jeg har ikke erfaring med andre dingser, da
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:33   #4
Veteranmedlem
 
Tryll-Tryll sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,521
MP Rating: 100% (1)
Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Ergo NG
__________________
Alenemamma til

Tryll-Tryll er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:39   #5
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 6,005
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Tuppeline er ca 15 kilo, og Tøffeliten er vel sånn 11-12 kilo..

Vi bruker stortsett søskenvogna, da vi har ei Caravelle som får plass til ALT .
MEN så er det det at eg har en liten Opel Corsa. I den er det ikkje plass til vogn. Får så vidt plass til ei Brio Sitty. Scooteren gjekk ikkje ...
Tenker også at det er lettare å ha en slags sele på lur, enn et ståbrett. Det kommer nok ikkje til å bli så masse brukt.

Den Ergo selen såg litt lur ut. Likna litt på Patapumen vi lånte i fjor sommer...
__________________
..........PM....................*~ RIKTIG GOD JUL TIL ALLE ~*
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:42   #6
Veteranmedlem
 
Tini 2 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Patapum er vel en litt billigere og enklere utgave av ergoen.
Jeg kjøpte ergoen brukt bare for å se om jeg likte den/kunne bruke den og har ikke angret et sekund.
Lille sovner også i den om hun nekter alt annet og kan da sove så lenge jeg orker å ha henne hengende på
__________________

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 21:47   #7
Medlem
 
symamman sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 410
MP Rating: 0% (0)
symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Kan bare signere på Ergoen - den er helt topp og bære i! Jeg bruker faktisk fortsatt ringslynga også til 2 åringen min, men ikke på lange turer altså!
__________________


Kjører en navnløs trehjuling eller sykkel I bilen sitter han bakover i en TWE
symamman er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 21:47   #8
Supermedlem
 
Glede! sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 913
MP Rating: 0% (0)
Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.Glede! har mye å være stolt av.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Her bæres storesøster i Mei-tai, eller ikke så ofte hun blir båret for bruker nok søskenvogna vår like mye som du bruker din, men hun er uansett veldig glad i Mei-taien!
__________________
Stolt mamma til Hanne (mars -06) og Erik (13/06-07)
Glede! er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2008, 01:21   #9
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

Slik gjorde vi det på ferie i fjor med sliten 4-åring (2-åring i vogn og 5-åring ved siden av):

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2008, 12:05   #10
Seniormedlem
 
minsten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
MP Rating: 0% (0)
minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.
Sv: Bæring av 2/3-åring..??

vi si Ergo, vevd sjal, evt mei tai... men for en som ikke har knytt sjal før, så tror jeg nok Ergo er den beste!!
__________________
minsten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:36.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com