Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-05-2008, 12:37   #1
Medlem
 
Olasmamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 377
MP Rating: 0% (0)
Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.
Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

Brukte babybjørn til storebror en sjelden gang da ha var liten. Ingen erfaring med andre bæreordninger. Ønsker ikke noe som er for avansert å bruke! Trenger det kun når snuppa er urolig og jeg MÅ ha ting gjort. Som å vaske flasker og brystpumpa, vaske, brette klær, støvsuge osv. Er tungt å bære henne i bilstolen når jeg leverer storebror i barnehagen. Er et stykke å gå fra bilen. Snuppa er straks fire uker og stor. (57cm lang, 5200g tung) Har kikka såvidt på Mei tai men disse er vel beregnet på eldre babyer? Er de vanskelige å knyte? Hva ellers kan jeg bruke? Ønsker tips.
__________________
Stolt mamma til Ola Mathias 02 og Hanna Isabel 08.04.08

Olasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 12:46   #2
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,405
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

jeg hadde også babybjørn til førstemann og var lite fornøyd med det. nå har jeg kjøpt meg et elastisk bæresjal(moby wrap) som vissstnok skal være kjempe greit å bære nyfødte og små babyer i.. har også kjøpt meg en mei tai og så vidt jeg vet kan det faktisk brukes fra nyfødt...

Jeghar også vært redd for å skaffe meg noe voldsomt avanserte greier.. men begge de jeg har valgt er veldig enkle og knyte.. meitaien er jo kjempe enkel..
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 14:16   #3
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,434
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

MeiTai kan brukes fra nyfødt, da bæres de i froskestilling med beina inni panelet.

Jeg synes MobyWrap er genialt, den kan man knytte på seg og ta ungen inn og ut som man selv vil uten å måtte knyte på nytt.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 14:48   #4
Medlem
 
Olasmamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 377
MP Rating: 0% (0)
Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

Tusen takk for svar jenter!
Er MeiTai vanskelig å knyte? Tar det lang tid?
__________________
Stolt mamma til Ola Mathias 02 og Hanna Isabel 08.04.08

Olasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 14:57   #5
Medlem
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 66
MP Rating: 0% (0)
Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

MeiTai er kjempelett å knyte. Jeg brukte den fra nyfødt i froskestilling frem til ca 3 mnd, da tok jeg bena ut.

Her er det mange fine, det er en slik jeg har, veldig fornøyd:

http://lotusbarn.no/butikk/index.php...ort=20a&page=1


Her er også noen:

http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=14

MeiTai er det samme som Babyhawk

Her er egentlig den kuleste linken, såååå mange fine mønstre. Her kan du få dobbelsidig, slik at du kan ha f eks en feminin side og en maskulin side til pappaen. Kan designe selv også!! Meget kul!

http://www.babyhawk.com/

Mange i Barselgruppa mi har bestilt herfra! Ikke no prob.

Fin link her og:

http://bæretøy.no/index.php?main_pag...3147efe814ab9f

Her er instruksjon:
http://www.tettinntil.no/Instruksjon...yfodtfrosk.htm
__________________
Des-07
Mariss er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 14:59   #6
Medlem
 
toblerone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Follo
Meldinger: 260
MP Rating: 0% (0)
toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

Jeg har nettopp fått meg min første MT og den er superenkel å knyte på seg. Både når jeg prøvde den på 2-åringen, som jeg knøt bak, og på minstemann som jeg hadde foran. Hele prosessen tok ikke mer enn 1-2 minutter - og jeg er helt fersk i dette - men det var overraskende enkelt og utrolig behagelig å bære i en MT
__________________
Tobbis og gutta Store storebror 24.08.94, storebror 11.02.06 og lillebror 15.04.08
toblerone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 17:27   #7
Medlem
 
Olasmamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 377
MP Rating: 0% (0)
Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.Olasmamma er fantastisk mot andre.
Sv: Bæring av nyfødt-hva bør jeg velge?

Høres ut som om Mei Tai er tingen for oss. Takk for hjelpen alle sammen. Fant ei som syr og selger MT på Finn, så da satser jeg på at jeg og Hanna Isabel blir fornøyd!
__________________
Stolt mamma til Ola Mathias 02 og Hanna Isabel 08.04.08

Olasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:51.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com