Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-03-2008, 12:53   #1
Medlem

-=Ceci=- sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 390
MP Rating: 0% (0)
-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.-=Ceci=- er fantastisk mot andre.
Question Begynne med tøybleier?

Jeg har en snuppe på straks 6 uker, som hver natt tisser ut vanlige engangsbleier. Til tross for at jeg skifter flere ganger om natten. Vanligvis har hun også bæsjet samtidig, så det blir fort "fullt". Virker som om det er på natten hun gjør "alt"; bæsjer omtrent aldri på dagen og tisser mye mindre...

Mitt spørsmål er derfor:
Er tøybleier løsningen kanskje? Har i utgangspunktet sett på lommebleier fra Fuzzi Bunz, de kan man vel stappe endel, slik at de også absorberer endel? Hvilke innlegg er best å bruke da? Bruker man rispapir også i disse bleiene?

Er hjertelig takknemlig for svar!
-=Ceci=- er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2008, 15:40   #2
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 922
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.
Sv: Begynne med tøybleier?

Nå kan jeg ikke påberope meg noen ekspertise da jeg ikke har begynt med tøybleier enda, men situasjonen er lik for oss. Snuppa tisser seg ut hver eneste natt.
Jeg skal derfor begynne med tøybleier for å se om det hjelper.
Lommebleier kan man stappe en del ja, tror det er microfiber og hamp som absorberer mest. Men gaz og frotte er også bra. Fleece tar fort unna, men klarer ikke å holde på så mye. Så en kombinasjon av fleece og en eller fler av de andre vil jeg tror er det optimale.
Når man fullammer har det lite for seg å bruke rispapir da bæsjen kun vi gå gjennom papiret.

Selv skal jeg teste ut brettebleier med ullbukse over. Disse kan man jo også stappe ganske bra(dvs bruke flere bleier, evt prefolds samtidig), samtidig som trekantbretten visstnok skal være veldig fin når det gjelder å fange opp/holde på flytende MM-bæsj. Det er også det billigste tøybleiealternativet.

Ellers så vil jeg anbefale deg å melde deg inn i tøybleiegruppen på tettintil.no. Bare å søke om medlemsskap inne i brukermenyen, slik man gjør her inne. Der får man svar på det aller meste når det gjelder tøybleier...

Liv M: feb -06
Ida T: nov -07
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2008, 17:09   #3
Seniormedlem

minsten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.

Når hun er såpass liten, vil jeg faktisk anbefale det formsydde med ullbukse på natten jeg!!! (evt. PUL-trekk over istedet for ull)

Dette suger opp endel i seg selv, tetter litt ovenfor/rundt lårene, og en kan legge ekstra innlegg i.

Tror lommebleier vil være bedre å bruke på natten litt senere, når ikke alt er rennende og når lårene er litt kraftigere, om du skjønner. vil lett kunne bli til at du ikek får skikkelig tett der, slik de fleste og opplever emd papirbleier, mens en formsydd faktisk har absorberende materiale rundt lårene og.

Lillegutt tisser mye om natten, derfor skiftet vi til TB, og er superfornøyde!! litt prøving og feiling ang mengde innlegg, men det gikks eg til!!! en velger selv om en vil bruke engangspapir i bleiene, det kan man ha i alle typer.
Gammel 01-04-2008, 21:29   #4
Supermedlem

Krumeline sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 553
Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.Krumeline er fantastisk mot andre.

Jeg vil også anbefale formsydd med ullbukse eller PUL trekk utenpå.
Nå er min gutt en del større da, men vi bruker p'tit bamboo med tykk og god ullbukse strikket i sandnes fritidsgarn utenpå. Har aldri hatt lekasje med denne kombinasjonen.

Vi digger tøybleier
Krumeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2008, 10:06   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 31
Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.Cantate har en aura rundt seg.

Det at papirbleiene lakk var grunnen til at vi begynte med tøybleier også. Tøybleiene absorberer raskere, så da slapp vi problemet med babybæsj langt oppover ryggen hver gang.

Lommebleier lettvint, men er nok den løsningen som lekker lettest av tøybleiene. Jeg anbefaler formsydde bleier med PUL-trekk eller ullbukser. Det er den mest lekkasjesikre løsningen her i huset
Gammel 06-04-2008, 13:54   #6
Æresmedlem - Moderator

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 16,904
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Det som ga oss et skikkelig dytt til å starte med TB var lekkasje om natten med papirbleier.
Gammel 06-04-2008, 14:46   #7
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,678
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Har bare prøvd tøybleie om natta én gang, og da prøvde vi denne:
Sitat:
Opprinnelig postet av Bleieboden
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Minki Huggle er en svært absorberende bleie med lomme og et uttrekkbart innlegg som er laget for å fylle med f.eks. en mikrofiberklut, for å kunne hanskes med selv de som tisser veldig mye (men for mange vil det ikke være nødvendig med ekstra innlegg i denne bleien).

Minki Huggle er ikke en liten bleie… Det er en stor og fyldig bleie laget for å håndtere selv de mest ekstreme stortissere, og den er derfor heller ikke en hurtigtørkende bleie. Men kjempesøt og effektiv, det er den!
Minki Huggle med en Imse Vimse bleiebukse utenpå. Den holdt innmari lenge før den lakk, ca 11 timer. Har ikke turt å prøve mer, fordi Lillegutt er en stortisser, og jeg trodde det var vanskeligere å få en tøybleie til å holde hele natta enn en papirbleie... Må få tak i ei ullbukse og prøve igjen tror jeg.
Gammel 06-04-2008, 19:31   #8
Seniormedlem

minsten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: over to broer...
Meldinger: 1,644
minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.minsten har en strålende fremtid.

Kattrine: var det 11 timer uten ekstra innlegg???? Det holder cirka en time her nemlig.. Huggles holdt ikke særlig lenge her... selv med masse innlegg...

Her er det p'tit bamboo med et big weeds hamp-innlegg inni som gjelder!!! Da holder det i over tolv timer!! (evt p'tit bamboo med et peapods hamp-innlegg og en peapods natt-booster inni...)
Gammel 06-04-2008, 20:37   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

vi brukte brettebleier (uten ekstra innlegg) og ullbukse over da T var i den alderen, men skiftet ofte fordi han bæsjet.

popolini formsydd har vi også brukt mye, med innlegg. de synes vi er veldig gode, men tørker litt sakte.

Du kan lese mer på tøybleiegalleriet mitt
http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=533026
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2008, 21:00   #10
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,678
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av minsten Vis post
Kattrine: var det 11 timer uten ekstra innlegg???? Det holder cirka en time her nemlig.. Huggles holdt ikke særlig lenge her... selv med masse innlegg...

Her er det p'tit bamboo med et big weeds hamp-innlegg inni som gjelder!!! Da holder det i over tolv timer!! (evt p'tit bamboo med et peapods hamp-innlegg og en peapods natt-booster inni...)
Cirka en time faktisk... Kanskje Lillegutt ikke er så stortisser som jeg tror... Hadde et bittelite ekstrainnlegg bare. Må teste p'tit bamboo med big weeds inni.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:05.