Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-11-2008, 13:15   #1
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 175
MP Rating: 0% (0)
Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.Sunshine€ har en aura rundt seg.
Farging av ullklær

Kan jeg farge Janus ull med Nitor fargetextil og Nitor salt?eller MÅ jeg bruke allfarge når jeg farger ullklær?

Sist endret av Sunshine€; 02-11-2008 kl 13:17.
Sunshine€ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 13:43   #2
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 297
Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.
Sv: Farging av ullklær

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunshine€ Vis post
Kan jeg farge Janus ull med Nitor fargetextil og Nitor salt?eller MÅ jeg bruke allfarge når jeg farger ullklær?
l

Jeg farget med den de har på matbutikkene. den tekstil fargen
Gammel 02-11-2008, 21:12   #3
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 653
MP Rating: 100% (1)
Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.

Jeg brukte vanlig Nitor tekstilfarge og salt. Det ble veldig fint Kjøpte mocca.

Her er en annen diskusjon om farging av ull http://forum.nybaktmamma.com/klaer-o...dertoy-560471/

Der kan du også se bilder av ulltøy jeg og andre har farget med Nitor og andre farger.

28.11.08
Julibaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 21:15   #4
Seniormedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,624
Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Men kjørte dere ullprogram da, med 30 grader...?

Jeg farget en del ull i går, og det ble ikke fint i det hele tatt. Brukte Herdins Tekstilfarge, ikke for ull, men for vanlige tekstiler. Hørte fra andre at det skulle gå bra uansett. Brukte salt også, mener å ha lest at noen har fått gode resultat av det også.
Min vaskemaskin har et særdeles skånsomt ullprogram, så ved å kjøre det på 30 grader kan det tenkes det ikke ville ha blitt bra uansett. Burde vel ha brukt 40 grader da, eventuelt 40 grader på vanlig lettstelt program?
Og så var det dette med eddik da, istedenfor salt..?

Er nødt til å kjøpe ny farge, for klærne kan ikke brukes slik de er nå, de er mer flekkete enn før, og med en skikkelig gusjen orangebrun farge

*lurer på hva jeg skal gjøre*
Gammel 03-11-2008, 14:44   #5
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 297
Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Simba 1 Vis post

Jeg farget en del ull i går, og det ble ikke fint i det hele tatt. Brukte Herdins Tekstilfarge, ikke for ull, men for vanlige tekstiler. Hørte fra andre at det skulle gå bra uansett. Brukte salt også, mener å ha lest at noen har fått gode resultat av det også.
Min vaskemaskin har et særdeles skånsomt ullprogram, så ved å kjøre det på 30 grader kan det tenkes det ikke ville ha blitt bra uansett. Burde vel ha brukt 40 grader da, eventuelt 40 grader på vanlig lettstelt program?
Og så var det dette med eddik da, istedenfor salt..?

Er nødt til å kjøpe ny farge, for klærne kan ikke brukes slik de er nå, de er mer flekkete enn før, og med en skikkelig gusjen orangebrun farge

*lurer på hva jeg skal gjøre*
Nei, vasket på vanlig 40 grader lang vask.
Gammel 04-11-2008, 21:35   #6
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 653
MP Rating: 100% (1)
Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Simba 1 Vis post
Jeg brukte ullprogram på 40 grader.
Og jeg brukte salt, ikke eddik. Fulgte bruksanvsningen på pakken. Men brukte annen farge enn deg. Nitor tekstilfarge og salt. Kjøpte på Ica. Fargen kostet 70kr. Saltet ca 20kr.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

28.11.08

Sist endret av Julibaby; 04-11-2008 kl 21:38.
Julibaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:02.