Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-04-2008, 11:02   #1
Supermedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Sørlandet
Meldinger: 669
MP Rating: 0% (0)
Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.Pandora har en strålende fremtid.
Hjemmelagede tøybleier

Ja, nå sitter jeg her og strikker sperrelag i ull. Prøver meg på ei bukse med Topp't tå garn fra sparkjøp. Oppskrift er nøstebarn sin. Tror den blir litt tykk, men skal oppdatere senere.
Lurte bare på om det er flere som har hjemmelagde sperrelag eller formsydde bleier som vil dele litt. Trenger litt råd og tips. Har veldig lyst til å lage formsydde selv, men synes det ser vanskelig ut.
Har søkt litt på dette med hjemmelagde tøybleier, men ikke funnet mye om det her, så jeg tenkte vi kunne ha en egen tråd om det.
__________________
Med Vennlig Hilsen Pandora med lillebror 03.01.08
Pandora er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2008, 11:49   #2
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,432
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjemmelagede tøybleier

Mønster:

http://www.ottobredesign.com/en/print/pdf/vaippa_en.pdf

http://www.thenappynetwork.org.nz/diy.php

Steder å kjøpe stoff til å sy av:

http://www.diapercuts.com/

http://www.verybaby.com
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2008, 13:32   #3
Medlem
 
HollyAmi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Nordpå!
Meldinger: 236
MP Rating: 0% (0)
HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.
Sv: Hjemmelagede tøybleier

Jeg har også vært i gang med å strikke og sy tøybleier til den lille ny som kommer i juni.

Jeg har sydd Ottobre´s tøybleie i den minste størrelse. Synes godt nok de ble veldig store med tanke på nyfødte (prøvde dem på min to år gamle datter som passet dem...), så jeg har besluttet å starte med vanlige brettebleier (kjøpt på Jysk, 70 gange 70 cm) og fortsette med de jeg syr selv etter et par-tre mnd. Jeg brukte flanell til "ytterstoffene", og som innlegg brukte jeg gamle frotté-håndklær.

Jeg har strikket 7 par bleiebukser med 3-trådet lanolingarn (Helios). Jeg hadde ikke behøvd å strikke så mange... Jeg strikket noen med lår (oppskrift funnet på kenguruloftet.no) som så veldig greie ut til nattbukser, men jeg har også strikket noen uten lår (Helios´ oppskrift "Knerten" kjøpt på en garnbutikk).

Nå må jeg altså bare lære meg å brette bleier...
__________________
"Fremtiden blir bedre i morgen." Dan Quayle

mars 06

juni 08



Sist endret av HollyAmi; 27-04-2008 kl 13:36.
HollyAmi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-04-2008, 14:05   #4
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,432
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjemmelagede tøybleier

Ottobrebleia er ganske stor ja, men den er en veldig OK bleie når de blir større. Jeg har brukt mønsteret til å sy både lommebleier, formsydde og PUL-trekk.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:59.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com