Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-10-2008, 22:27   #11
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 48
MP Rating: 0% (0)
ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.ICSI-Lassie har mye å være stolt av.
Sv: medela pumpe

Jeg har leid den i midten fra Babyshop - er veldig fornøyd med den. Men, om jeg skal fortsette å pumpe så mye som jeg gjør i lang tid framover så blir det veldig dyrt med leie. Men vet ikke hvor man får kjøpt denne, og den koster vel mange tusen?
Er avhengig av ei god og sterk pumpe, og ei som dobbeltpumper, orker ikke å enkeltpumpe.
Hvordan er denne swing'en da?

ICSI-Lassie er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 22:42   #12
Seniormedlem

elmar sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,518
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.

Har dobbeltpumpa en gang med 2 stk swing...men så fjuska den jeg fikk låne av nyfødtmed (var melke giver). Funka greit med 2 stk swing...litt lettere å ha den som var avbilda i midten..kun en maskin å tenke på..Ville nok ha undersøk med apotek som selger medela pumper og hørt med dem..evt barselavdeling eller noe slikt
Gammel 16-10-2008, 06:47   #13
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,284
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

den med sekk kan man dobbelt pumpe, men syntes effekten ble en smule dårligere og det er jo naturlig siden pumpen plutselig skal pumpe dobbelt istede for enkelt.

Den med sekk blir det en del "ekstradeler" en ikke får bruk for hvis man ikke er på farten, sekken, den boksen til flasker og kjøleelementet ble aldri brukt sist.. men man slipper jo å kjøpe ekstradeler slik som dobbelt pumpesett
Sist kjøpte jeg 2 ekstra brystskjold, slik at jeg hadde et til hver flaske.
SKulle jeg pumpet enda lenger hadde jeg nok vurdert 2 skjold og 2 flasker til!

TattyTeddy er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 08:00   #14
Seniormedlem

elmar sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,518
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.

syns ikke den der i midten hadde dårligere effekt enn enkel pumpe..brukte den daglig i 1 1/2 mnd i tillegg til en swing... Har ikke prøvd den i sekken da..

Swingen er god

Men som sagt..kommer an på hvor mye man pumper og hvor mye.. å sitte halvannen time å pumpe er ikke gøy men sånn er det når man er melkeku da
Gammel 16-10-2008, 08:16   #15
Veteranmedlem

trøtt sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,328
trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.trøtt har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *diLLa* Vis post
sniker litt..
jeg har prøvd å pumpe med store blå & da klarte jeg å pumpe ut endel,
leverte den tilbake fordi jeg klarte å få igang amminga (full ammer nå)
men når jeg skal noe sted og må pumpe får jeg nesten ikke ut noe som helst. Bruker avent håndpumpe.
kan heller ikke gi han nan for det tåler han ikke.
Fungerer denne swingen bedre enn håndpumpe?
Jeg har en elektrisk fra medela som jeg regner med er en gammel modell. Den fungerer fint, men jeg får ut vel så mye med avent håndpumpe. Kan ikke bruke medelan denne gangen for jeg får tilstoppa melkeganger på det ene brystet. Det skjer ikke med håndpumpa fra avent.
Gammel 16-10-2008, 09:45   #16
Supermedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Trysil
Meldinger: 887
Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.Imse har mye å være stolt av.

Jeg var veldig fornøyd med Swing. Jeg fikset ikke å dobbeltpumpe. Jeg enkeltpumpet i 7mndr, 6 ganger om dagen. Prøvde dobbeltpumpe titt og ofte, men jeg fikset det ikke, det ble bare søl. Mye mere avslappende å kunne lese samtidig. Nå måtte jeg igrunn pumpe da, siden min yngste aldri har kunnet svelge noe særlig og har hatt sonde siden hun var nyfødt..
Gammel I dag, 01:35   #17
Juniormedlem

Sori sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 18
Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.Sori har mye å være stolt av.

så lenge man ikke har supermasse melk synes jeg det går hwlt greit å enkeltpumpe, og jeg er superfornøyd med swing! bodde over to mnd på sykehuset og der pumpa jeg en del med den blå man fester håndpumpa til medela fra, og den var superdårlig.

det som er bra med swing som du ikke har i håndpumpe er at den har egen stimuleringsfunksjon. gav mye mer melk hs meg

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:57.