Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2009, 10:04   #1
Medlem

Alana86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: på landet :)
Meldinger: 70
MP Rating: 0% (0)
Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.
Når slutte med tåteflaske?

Ja, det lurer jeg på. Når slutte med flaske?
Er vel litt tidlig for gutten vår, han ble akkurat 1 år.

- Mai 08 + bonusbarn - august 04
Alana86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 10:20   #2
Medlem

Mariss sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 122
Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.Mariss har mye å være stolt av.
Sv: Når slutte med tåteflaske?

Vi sluttet med flaske og MME når han var 13 mnd, da fikk han kun tutekopp og kald lettmelk til frokost og kvelds.
Gammel 27-05-2009, 10:23   #3
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,746
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi ga ei flask om kvelden, av og til om morgon frem til ho var 15 mnd. Da sluttet vi på dagen.
Alena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 10:39   #4
Medlem

Alana86 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: på landet :)
Meldinger: 70
Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.

Ikke lenger før vi kan begynne så smått da. Han har fått tutekopp innimellom, bare for å prøve, og det går jo greit. Men han er ganske avhengig av flaska ennå.
Han vil ikke ha kald melk da, varmer den litt bare sånn at den er lunka. Ska jeg gå rett fra lunka til kald, eller gi han en overgang?

- Mai 08 + bonusbarn - august 04
Alana86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 10:56   #5
Æresmedlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,213
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Storesøster nektet å drikke kald melk, så hennes melk ble lunket litt en stund før jeg gradvis gikk ned på temperatur til hun var vant med kjøleskapskald melk. Lillebror aksepterte kald melk helt fra begynnelsen. Begge to har sluttet med tåteflaske rundt 1-årsdagen, så fort de var vant til tutekoppen og fikk til å drikke av den. Jeg er ikke noe fan av tåteflaske annet enn til babyer.

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE + april-10
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 11:07   #6
Supermedlem

Mamacita sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 918
Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er vel helt opp til hver enkelt. Det er på ingen måte noe "must" å gi flaske når ungen kan drikke av kopp. Jeg kjenner ei lita jente på to år som ALDRI i sitt liv har drukket av hverken tåteflaske eller tutekopp, kun pupp eller vanlig kopp der. Jenta nektet selv altså...

Storebror her fyller snart to, men det hender fortsatt han får kose seg med flaske. Det skjer ikke daglig, men iblant. Stort sett drikker han da kald drikke, som regel melk eller biola, men iblant får han varm melk, spes om han er litt pjusk er det kos. Jeg ser ingen fare med det, på samme måte som jeg ikke stresser med å slutte med smokk.
Dette er dog hjemme, og vi tillater hverken smokk eller tåteflaske rundt omkring og overalt. Men som sagt; hver får gjøre som de føler er best for seg og sitt barn.
Mamacita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 13:37   #7
Seniormedlem

Lemoen sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Skien
Meldinger: 1,552
MP Rating: 100% (2)
Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.

Eldste fikk flaske til ho var ca 16 mnd. Her bruker mini på 14 mnd flaske enda, men er ikke alltid like ivrig på den. Regner med å kutte den i løpet av sommeren.

Lemoen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 17:31   #8
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,746
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamacita Vis post
Det er vel helt opp til hver enkelt. Det er på ingen måte noe "must" å gi flaske når ungen kan drikke av kopp. Jeg kjenner ei lita jente på to år som ALDRI i sitt liv har drukket av hverken tåteflaske eller tutekopp, kun pupp eller vanlig kopp der. Jenta nektet selv altså...
.
Sant!

Men guttungen så sluttet jeg å amme ved 10 mnd.. og da fikk han mme i kopp. Og rundt 1 år sluttet vi helt med mme.

Jeg gir ikke ungene mine no særlig med melk. Jeg liker ikke det selv, men jeg spør alltid om dei vil ha det. Minsta liker det, mens guttungen heller vil ha vann.
Alena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2009, 21:11   #9
(-:
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,013
(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.(-: har et ubeskrivelig bra rykte.

Det spørs hva han bruker tåteflasken til - kos eller bare til å drikke av. Ingen av mine har brukt tåteflaske etter 8 mndr - da var det pupp eller kopp (tutekopp eller vanlig). Eldste sluttet med pupp 1 år gammel, men de andre har brukt puppen som kos (også) lenge etter det. Vår eldste hadde ikke brukt tåteflaske på ca et halvt år da hun sluttet med pupp, så hun hadde funnet andre måter å få kos på, men hvis han er vant til den, så dekker den vel sikkert litt av kosebehovet?
Gammel 28-05-2009, 21:23   #10
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,439
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kommer jo helt an på barnet og hvilke behov det har samt hvor flink barnet er til å drikke av kopp/vennes til det. Våre slutta da de var ca 2 år gamle. De kunne også drikke av kopp, men det var svært lite effektivt med tanke på at de fikk i seg lite kumelk når vi begynte med det. De fikk i seg mer kumelk med flaska enn koppen. Å skulle gi dem både kopp som nytt og kumelk som nytt virka som om det ble for mye for dem. Koppen brukte de hovedsaklig til vann og "småsøling" mens det ble mindre og mindre tåteflaske etter hvert som de nærmet seg to års alder.

Personlig synes jeg den absolutte grensa går på 2 år med tåteflaske. Innen den tid synes jeg barna virkelig bør kunne drikke alt av kopp og ikke være avhengig av tåteflaske.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:52.