Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-08-2009, 20:34   #1
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 40
MP Rating: 0% (0)
Juno84 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Bleieinnhold :)

Ja, altså: her går det i grønt om dagen Og nå leste jeg på en mammablogg at helsestasjonen hadde sagt at sånn gressgrønn bæsj betyr at barnet ikke har fått tømt brystet og dermed ikke fått i seg nok av "fløten" innerst...? Er det noen som har hørt noe lignende??
Juno84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 20:44   #2
Medlem

milla123 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 265
milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.milla123 er som en lysfontene.
Sv: Bleieinnhold :)

Vi tok kontakt med både helsestasjon og lege i forbindelse med dette da lillegutt hadde en periode på over 3 uker med grønne bleier. Hadde lest det samme som deg + flere andre mulige årsaker, bl.a. at melken ikke var næringsrik nok, at det skyldtes noe jeg hadde spist eller at han fikk for mye mat. Fikk beskjed om at så lenge vektøkningen var tilfredsstillende og at han ellers ikke viste tegn til ubehag, var slapp, fikk feber eller endret oppførsel så var det ikke noe å bekymre seg for

Filip 14.04.09
milla123 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 20:50   #3
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 250
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Som milla123 skriver trenger det ikke bety noen ting. Med storesøster hadde jeg også slike bekymringer. Bæsjen hennes var stort sett alltid grønnlig (ikke gressgrønn vel og merke), men hun la på seg godt og fikk mer enn nok i seg fløte-melken. Det bare var sånn og jeg slo meg til ro med det.

Så lenge han har våte bleier og bæsjer regelmessig har ikke fargen så altfor mye å si tror nå jeg

Lillebror her bæsjer skikkelig knallgult, men han liker å ligge lenge ved selv ett "tomt" bryst og bare sutte.. Han får sikkert mer enn nok av fløten
Gammel 23-08-2009, 21:28   #4
Medlem

anonym79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 451
anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.anonym79 er fantastisk mot andre.

Har ikke hørt disse teoriene/forklaringene. Her bæsjes det knallgult, men husker noen gressgrønne bleier hos storebror, og innbiller meg at vi fikk beskjed om at det var normalt...
Gammel 23-08-2009, 22:04   #5
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Tusen takk for svar, damer
Juno84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2009, 00:47   #6
VIP-Medlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,047
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke hørt om at det har med tømming av bryst å gjøre, men at grønn bæsj kan komme i sammenheng med mye luft og evt mageknip.

julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2009, 09:16   #7
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 21
Indis er en ukjent størrelse akkurat nå.

når vi er inne på det, her er det gult, men hvor ofte har deres "sånt" i bleia? her er det sikkert fem om døgnet, husker ikke det var så mye med førstemann? sikkert ikke så farlig men

Indis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2009, 10:08   #8
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Indis Vis post
når vi er inne på det, her er det gult, men hvor ofte har deres "sånt" i bleia? her er det sikkert fem om døgnet, husker ikke det var så mye med førstemann? sikkert ikke så farlig men
Heeele tiden! Tipper jeg skifter 8 bleier på dagtid, og det har ennå ikke skjedd at det bare er tiss i den, nei. Trodde babyer bæsjet 3-4 ganger om dagen, jeg
Gammel 24-08-2009, 11:09   #9
Supermedlem

Cstine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,332
Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Indis Vis post

Hvertfall 5 ganger i døgnet her. Også er det gul/brunt... Det er helt normalt!! Babyer som kun får morsmelk kan bæsje 100 ganger om dagen eller hver 14`enda dag.. Begge deler er like "normalt".

Ganske stor forskjell fra lillesøster til storebror som bæsjet hver 10`ende dag... Han slet med en del magevondt da, ikke rart synes jeg!!

"" Sept-04
Aug-09
Cstine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2009, 11:40   #10
Juniormedlem

£ena sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 35
£ena er en ukjent størrelse akkurat nå.

Her merker jeg at bæsjen ofte blir grønn i forbindelse med mageknip, og bæsj er det i hver eneste bleie.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:07.