Storebror hadde mye grønn bæsj, husker jeg. Han var slik som lå og stønnet og presset i evigheter etter måltider. Hele natten kunne han ligge sånn, og vi holdt på å bli sprø!! Jeg ammet han på begge bryst til hvert måltid.
I ettertid, så leste jeg noe om babyer som får for mye formelk. De kunne få mageproblemer, og bli urolige, sove dårlig, osv. Mye passet bra på storebror. Så denne gangen amma jeg kun på en side fra dag 1. Og lillebror har kun hatt gule bæsjebleier, med unntak av barnebeken da selvsagt.
Han presser og stønner også myyye mindre.
Mulig det er tilfeldig, men.
Sitat:
Opprinnelig postet av Juno84
Nå har jeg gitt ham det samme brystet flere måltider etter hverandre, sånn at han får tømt det mest mulig (jeg har mye melk). Det har gitt litt gule innslag i det grønne bleieinnholdet her Men det fører jo til en hersens melkespreng på det andre brystet, da. Uansett, gutten har gått opp veldig mye i vekt, så trenger jeg da å tenke så mye på dette med den feite melka..?
|
Barn som får for mye formelk, kan legge veldig bra på seg - men hvis man skal se for seg situasjonen med oss f.eks, så hadde det vært som om vi bare drakk melk til et måltid, og ikke noe brød f.eks. Eller at vi spiste bare litt brød, og fylte resten av magen opp med melk. Det høres jo ikke så veldig kjekt ut.
Men hvis han ikke har problemer med magen, så er jo sannsynligheten stor for at han får i seg det han skal ha.
Jeg gir ikke på samme bryst til flere måltid etter hverandre, da. Jeg bytter mellom hvert, ellers hadde de blitt sinnsykt sprengt!!
Men hvis han vil ha påfyll si, 5-20 minutt etter at han angivelig var ferdig, så gir jeg ham fra det samme igjen ja.