Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2009, 16:12   #11
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 250
MP Rating: 0% (0)
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.
Sv: Bleieinnhold :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Indis Vis post
når vi er inne på det, her er det gult, men hvor ofte har deres "sånt" i bleia? her er det sikkert fem om døgnet, husker ikke det var så mye med førstemann? sikkert ikke så farlig men
Mange bæsjebleier her også! Det er sånn det skal være den første tiden det. Etterhvert stabiliserer det seg mer. Da kan det være hver dag eller en gang i uka for brysternærte barn.
Gammel 24-08-2009, 16:38   #12
Seniormedlem

Tinúviel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,324
Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.

I begynnelsen var det bæsj til hvert måltid, også om natten. Nå ser det ut til at det har stabilisert seg til en gang om dagen, ev. hver andre dag. Ingen bæsjing i går så i dag rart det ut i strie strømmer- selvsagt med en gang jeg hadde satt på ny bleie.
Gammel 24-08-2009, 16:55   #13
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 40
Juno84 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Nå har jeg gitt ham det samme brystet flere måltider etter hverandre, sånn at han får tømt det mest mulig (jeg har mye melk). Det har gitt litt gule innslag i det grønne bleieinnholdet her Men det fører jo til en hersens melkespreng på det andre brystet, da. Uansett, gutten har gått opp veldig mye i vekt, så trenger jeg da å tenke så mye på dette med den feite melka..?
Gammel 24-08-2009, 20:23   #14
Supermedlem

Cstine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,332
Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Juno84 Vis post
Nå har jeg gitt ham det samme brystet flere måltider etter hverandre, sånn at han får tømt det mest mulig (jeg har mye melk). Det har gitt litt gule innslag i det grønne bleieinnholdet her Men det fører jo til en hersens melkespreng på det andre brystet, da. Uansett, gutten har gått opp veldig mye i vekt, så trenger jeg da å tenke så mye på dette med den feite melka..?
Jeg ville ikke tenkt på det om han legger på seg bra! Her gir jeg annet hvert bryst til måltidene, og er hun ikke fornøyd får hun begge.

"" Sept-04
Aug-09
Cstine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 01:44   #15
Medlem

lilletambur sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 138
lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.

Storebror hadde mye grønn bæsj, husker jeg. Han var slik som lå og stønnet og presset i evigheter etter måltider. Hele natten kunne han ligge sånn, og vi holdt på å bli sprø!! Jeg ammet han på begge bryst til hvert måltid.

I ettertid, så leste jeg noe om babyer som får for mye formelk. De kunne få mageproblemer, og bli urolige, sove dårlig, osv. Mye passet bra på storebror. Så denne gangen amma jeg kun på en side fra dag 1. Og lillebror har kun hatt gule bæsjebleier, med unntak av barnebeken da selvsagt.
Han presser og stønner også myyye mindre.
Mulig det er tilfeldig, men.

Sitat:
Opprinnelig postet av Juno84 Vis post
Barn som får for mye formelk, kan legge veldig bra på seg - men hvis man skal se for seg situasjonen med oss f.eks, så hadde det vært som om vi bare drakk melk til et måltid, og ikke noe brød f.eks. Eller at vi spiste bare litt brød, og fylte resten av magen opp med melk. Det høres jo ikke så veldig kjekt ut.
Men hvis han ikke har problemer med magen, så er jo sannsynligheten stor for at han får i seg det han skal ha.

Jeg gir ikke på samme bryst til flere måltid etter hverandre, da. Jeg bytter mellom hvert, ellers hadde de blitt sinnsykt sprengt!! Men hvis han vil ha påfyll si, 5-20 minutt etter at han angivelig var ferdig, så gir jeg ham fra det samme igjen ja.

lilletambur er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 10:08   #16
Juniormedlem

Ayra sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 36
Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.

Jeg har hatt det på samme måten de siste dagene. Grønt bleieinnhold, endel skriking pga. mageknip, og sprengte bryster. Samtidig vil hun ha mat konstant, og jeg har siden i går forsøkt å gi henne kun fra ett bryst innenfor et tidsrom på ca. tre timer. I tillegg gav jeg henne noen teskjeer ammete i går kveld, for å se om det hjalp henne med å få opp luft.

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men vi fikk en rolig natt, og det har ikke vært særlig skriking etter at vi stod opp, heller. I går var et rent skrikehelvete, og natt til i går skrek hun uavbrutt til 0300, så det er tydeligvis noe som plager henne. Men avføringen er fortsatt grønn, så vi får se hvordan det utvikler seg. Jeg tror nesten jeg må forsøke å få ned produksjonen på en eller annen måte, men jeg får straks besøk av en venninne med personlig erfaring på området for mye formelk, og venter på gode råd derfra.

Jeg måtte forresten skifte TRE bleier før vi kom oss ut av badet i morges. Først den hun hadde hatt i natt, så bæsjet hun i den nye bleien, og jeg lot henne da ligge en liten stund før jeg byttet. Tror dere ikke at hun kvitterte med å bæsje i den tredje bleien, også?

Sist endret av Ayra; 26-08-2009 kl 10:17.
Ayra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:09.