Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2009, 16:38   #11
Medlem

Vårin sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 253
MP Rating: 0% (0)
Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.
Sv: Flere Asperger-foreldre her?

Sitat:
Opprinnelig postet av bananamama Vis post
Jeg har en sønn med asperger, han ble diagnosert i fjor. Hos han er den sosiale biten det værste men jeg føler han har bedret seg litt. Han vil ikke at noen skal vite om det og det gjør ting litt vanskelig siden de i klassen ofte lurer på hvorfor han gjør og sier de tingene han gjør. Han skal opp i 5 klasse til høsten og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Mye hadde nok vært lettere om de andre ungene fikk en forklaring på hans noenganger merkverdige oppførsel men på en annen side så er jeg redd for at det gir de noe å mobbe han for Noen synspunkter????

Hos oss ble det helt klart bedre etter at klassen ble informert. Foreldrene på trinnet ble også informert. Men det er klart at barnet selv må være konfortabel ift slik info.
Bruk litt tid på det, og se om han etterhvert finner ut at det er bra at andre får vite. Vi har bare møtt forståelse, og han mobbes sjelden.
Gammel 12-05-2009, 17:28   #12
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,960
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Min gutt (93) fikk diagnosen gjennomgripende utviklingsforstyrrelse da han var 4,5 år. Under denne diagnosen finner man aller former for autisme, han har ikke fått en mer spesifik diagnose. Nå er han 15, og fungerer greit på noen områder, og mindre greit på andre.

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 19:23   #13
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 839
toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.

Jeg har en lillebror på 16 som fikk diagnosen da han var 5-6 år.
I dag har han lite/ingen sosial omkrets, utenom nærmeste familie. Og sånn vil han visst ha det.
Personer med asberger har ikke det samme behovet for sosial omkrets som andre.
Dette kan være en spennende tråd, som jeg gjærne følger med på

toneiren84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 19:55   #14
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,724
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er jo de i autisme spekteret omtrent mer forskjellig enn de barna som ikke har diagnose, men min sønn er veldig sosial av seg, og elsker å være sammens med andre barn. Men det er visst ikke veldig typisk den diagnosen.

Jeg ville helt klart ha fortalt barna i klassen om hans diagnose Bananmama, men først ville jeg forklart han hvorfor slik at han er forberedt. Mobbing skjer vel oftest når barn ikke vet grunner for ting, og de fleste i klassen hans har kanskje fått med seg at det er noe med han. Ønsker deg lykke til..
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 20:52   #15
Seniormedlem

Hope3 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,427
MP Rating: 100% (2)
Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er lærer og interesserer meg for barn med Asperger i skole-Norge.

Er det noen av dere som har barn i skolealder, som kan fortelle litt om tilretteleggingen som barnet har i skolen og hva dere synes om den?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:05.