Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-05-2005, 13:29   #1
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,446
MP Rating: 0% (0)
Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.
Nå igjen. Hjelpestønad til revurdering.

Det er ikke et år siden engang at vi ble ferdige med ankene i den gamle søknaden og nå har jeg fått brev om at den skal vurderes på nytt, vedlagt nye søknadspapirer.

Fy flate jeg er lei.

Heldigvis skal vi inn på habiliteringen på onsdag, så får de fylle inn resten.
Marian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2005, 14:08   #2
Supermedlem

isbe sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 973
isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.isbe har mye å være stolt av.
Sv: Nå igjen. Hjelpestønad til revurdering.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marian
Det er ikke et år siden engang at vi ble ferdige med ankene i den gamle søknaden og nå har jeg fått brev om at den skal vurderes på nytt, vedlagt nye søknadspapirer.

Fy flate jeg er lei.

Heldigvis skal vi inn på habiliteringen på onsdag, så får de fylle inn resten.
Er bare Såååå glad for at forrige gang vi fikk (da var han 2,5 år) sto det at neste revurdering var når han blir 5 år - ennå nesten 2 år til - FLOTT! Men skjønner jo at revurderinger må til altså - men trenger jo ikke å ha det HVERT ÅR?!?!
Gammel 23-05-2005, 14:13   #3
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.

Det er jo 2 år siden vi søkte da. Men den første behandlingen tok et år.
Marian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2005, 14:31   #4
Veteranmedlem

Elastika sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 3,208
Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.Elastika er fantastisk mot andre.

Såååååå ofte??

Vår hjelpestønad blir vurdert hver 3.år hos mellomste, og annet hver år hos eldste. Så jeg har det en stund til heldigvis.

Trygdeetaten er noe drit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammel 24-05-2005, 11:26   #5
Supermedlem

dior sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.

HMMM.... det var snodig... det er ikke en vurdering av høyere sats da??? Jeg mener jo også at det er altfor ofte . slitsomt med disse søknadene hele tiden... hm.... håper alt går i orden litt raskere denne gangen da!!!!!!

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 15:04   #6
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Himmel og hav
Får håpe det er en vurdering av høyere sats da, og ikke en sånn kanskje-det-erpenger-å-spare-her sak! Vår skal ikke revurderes før 3 år etter at søknaden ble mottatt (altså to år til).
Gammel 26-05-2005, 15:52   #7
Veteranmedlem

Marian sin avatar

De var så greie å gi meg en 14 dagers frist på å fylle inn nytt søknadsskjema og få tak i lege eller sosionomuttalese.

Jeg ringte dem og spurte i hviken verden jeg kunne få lege og sosionom time innen 14 dager.

Etter den siste fadesen vil jeg ha hjelp av en sosionom til å gå igjennom alt FØR jeg sender det inn + en slagkraftig legeuttalese.

Sist endret av Marian; 26-05-2005 kl 15:55. Begrunnelse: skriveleif
Gammel 26-05-2005, 15:53   #8
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av m^3
Får håpe det er en vurdering av høyere sats da, og ikke en sånn kanskje-det-erpenger-å-spare-her sak!
Sats 4 får jeg ikke, det vet jeg, så det er nok et lite håp fra deres side på å få den ned i sats 2.
Gammel 26-05-2005, 19:20   #9
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Eier de overhodet ikke innsikt?!
Be saksbehandleren tilbringe 24 timer sammen med dere og Marie, så får hun se!

Har forresten Marie noen diagnose, eller er det flere "ting" for å si det sånn? Saksbehandleren vår var kjempegrei mot oss, men fortalte at i mange kommuner har de en diagnoseliste, og passer man ikke inn i lista, får man nærmest automatisk avslag eller lav støtte. Lillegutt har jo ingen helhetlig diagnose, så jeg priser meg lykkelig over at saksbehandleren er av den greie typen...
Gammel 26-05-2005, 20:40   #10
Seniormedlem

*-neanine-* sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,041
*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.*-neanine-* har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marian
De var så greie å gi meg en 14 dagers frist på å fylle inn nytt søknadsskjema og få tak i lege eller sosionomuttalese.

Jeg ringte dem og spurte i hviken verden jeg kunne få lege og sosionom time innen 14 dager.

Etter den siste fadesen vil jeg ha hjelp av en sosionom til å gå igjennom alt FØR jeg sender det inn + en slagkraftig legeuttalese.

Lykke til

Sist endret av *-neanine-*; 20-08-2005 kl 11:37.
*-neanine-* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:11.