Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-09-2009, 21:27   #1
Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 91
MP Rating: 0% (0)
lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.
Bisfenol A

Vet ikke helt om dette er riktig forum for dette, men var det mest nærliggende stedet...
Har sett på FBI ang Bisfenol A som brukes i mange tåteflasker og smokker som finnes på det norske markedet i dag. Ingen av mine barn har villet ta flaske, men eldste drakk av flasketut etter hvert rundt 1-års alder. Så det er jo begrenset hvor mye hun har drukket av det da... Men ettersom dette stoffet finnes i AVENT-flaskene er det jo nærliggende å tro at stoffet også finnes i AVENT-koppene. Disse koppene har vi brukt mye og minste begynner nå etter hvert nå å få dreisen på å drikke av slike kopper og tuter. (Men han drikker best av en MAM-kopp vi har og MAM-produktene var visst trygge.) Jeg ble jo bekymret når jeg så dette programmet og fikk informasjon om denne miljøgiften. Det finnes jo miljøgifter "overalt", men man bør vel prøve å unngå de man kan?? Jeg er ikke i tvil om at jeg ville byttet ut AVENT-flaskene hvis de hadde vært i bruk flere ganger daglig, men bør jeg kaste alle AVENT-produktene, eller er det hysterisk, når de ikke er i daglig bruk???? Hva mener dere???
Gammel 25-09-2009, 21:39   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,433
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bisfenol A

Her brukes Avent flaskene ikke en gang i uka engang, derfor bytter jeg dem ikke ut. Hadde de vært i hyppig bruk, hadde jeg helt klart byttet dem ut. Eller, jeg pumper på Avent flaske siden jeg har Avent pumpe. Deretter helles melka over på andre beholdere eller flasker. Men jeg pumper heller ikke mer enn en gang per uke så jeg holder meg til det bla fordi Avent pumpa er den eneste som fungerer for meg og fordi det er så veldig sjelden at jeg ikke bekymrer meg over stoffet i det.

Når det gjelder drikkekoppene til Avent, mener jeg det ble sagt at de ikke inneholdt dette.
Gammel 25-09-2009, 21:52   #3
Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 91
lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.lily er fantastisk mot andre.

Ikke sant...enig med deg da, Berta. Og koppene inneholdt ikke??
Da beholder jeg dem. Flaskene brukes jo sjelden, har dem bare fordi jeg av og til kan skru på koppe-drikke-tut på en flaske for da kan snuppa se hva som er på... (Hun drikker nemlig ofte av sånne non-spill-tuter ennå....)
Gammel 25-09-2009, 21:55   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skal ikke si det for sikkert med Avent koppene, men jeg mener å huske at det ble sagt, ja.
Gammel 26-09-2009, 16:15   #5
Æresmedlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,212
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette var jo oppe allerede da Storesøster på straks 8 var lita, så jeg skjønner ikke at det plutselig er så mye verre nå enn da. Hvis dette er så ille, hvorfor har ingen av produsentene gjort noe med flaskene iløpet av årene som er gått?

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE + april-10
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 16:59   #6
Supermedlem

Væren75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,213
Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.

Tror det bare er i klarplast dette stoffet er .
Oppbevaringskoppene til avent ( de som er i uklar plast) inneholder ikke bpa .
Vet ikke sikkert , men tror heller ikke at koppene inneholder bpa så lenge de ikke er laget i den klare plasten .

Klarplast uten bpa har et litt gulaktig skjær ( feks born free flaskene ) og de kan se litt "skitne ut" og det er sikkert årsaken til at produsentene ikke bytter det ut , siden den med bpa ser penere ut og sikkert blir foretrukket av forbrukeren i butikkhylla .
Væren75 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2009, 18:15   #7
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,066
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har gjort litt reserach på hva som inneholder BPA fra avent, da vi hadde skapet full av kopper og greier som jeg ikke ville kaste...

drikketutene er BPA frie i alle varianter.I tillegg er disse laget av polypropylen som er uten BPA

Magic sportster
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Magic cup

I tillegg er VIA systemet bpa-fritt.

Sist endret av LynxLynx; 28-09-2009 kl 20:26.
LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2009, 18:30   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LynxLynx Vis post
Jeg har gjort litt reserach på hva som inneholder BPA fra avent, da vi hadde skapet full av kopper og greier som jeg ikke ville kaste...

drikketutene er BPA frie i alle varianter.I tillegg er disse laget av polypropylen som er uten BPA

Magic sportster
Magic cup

I tillegg er VIA systemet bpa-fritt.

Spørsmålet mitt blir da om dette også gjelder kopper og flasker som er en del år gamle, altså om de har vært BPA frie hele tiden eller om det har blitt i det siste? Vi har kopper og flasker etter både storebror og mellomsøster, dvs de eldste er ca 6 år gamle nå...
Gammel 28-09-2009, 18:32   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Væren75 Vis post
Klarplast uten bpa har et litt gulaktig skjær ( feks born free flaskene ) og de kan se litt "skitne ut" og det er sikkert årsaken til at produsentene ikke bytter det ut , siden den med bpa ser penere ut og sikkert blir foretrukket av forbrukeren i butikkhylla .

Jeg har tre ulike merker BPA frie flasker og de har ikke gulaktig skjær eller ser skitne ut. De ser nokså klare og fine ut for meg. Det er NUK, NUBY og Breastflow flasker.

Bla denne som er klar og fin.

Sist endret av Berta; 28-09-2009 kl 18:35.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2009, 18:40   #10
Supermedlem

Væren75 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,213
Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.Væren75 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Jeg har tre ulike merker BPA frie flasker og de har ikke gulaktig skjær eller ser skitne ut. De ser nokså klare og fine ut for meg. Det er NUK, NUBY og Breastflow flasker.

Bla denne som er klar og fin.
Ja , bildet av born free flaskene ser også helt normale ut .
Væren75 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:14.