Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2009, 21:18   #1
Seniormedlem

Sostenutia sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,688
MP Rating: 0% (0)
Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.
Fryse ned kokt potet ??

Jeg skal snart i gang med å lage litt mat til lillegutt.
Og da tenkte jeg å lage maten selv og ha i fryseboksen.

Men så hørte jeg at man ikke kan koke potet, mose den og ha den i fryseboksen. Stemmer dette ??

Januar 2003 ~ Mai 2004 ~ Desember 2008

Sostenutia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2009, 21:36   #2
Supermedlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,019
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.
Sv: Fryse ned kokt potet ??

Jeg tror potet skifter smak når den blir fryst.

Vi startet forresten med gulrot og det var en suksess (med litt mme i til å begynne med).
Gammel 28-04-2009, 21:38   #3
Seniormedlem

Sostenutia sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,688
Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.Sostenutia har en strålende fremtid.

Hørte også at den skiftet smak og at den blir mer sukkret på en måte.

Men kan det være farlig ??

Januar 2003 ~ Mai 2004 ~ Desember 2008

Sostenutia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2009, 21:39   #4
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,710
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Alt jeg fryste ble "rar" da det tinte.. Vet ikke hvorfor egentlig..
Gammel 28-04-2009, 22:35   #5
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,398
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ikke skadelig å gi fryst potet, men som nevnt over her så endrer den smak. Selv har jeg valgt å heller koke poteten de dagene han får det (du kan også koke potet i mikro, en potet i terninger tar bare 1-2 minutter). Du kan jo uansett prøve og se hva du synes.
Jeg har ellers most og fryst alle andre typer grønnsaker og de jeg har prøvd så langt (gulrøtter, erter, brokkoli og squash) smaker og ser helt bra ut etter tining. Veldig praktisk å bare kunne ta opp det jeg trenger hver dag.

Min oppskriftsblogg
Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2009, 21:00   #6
Medlem

Tristhin sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: På Tjøme
Meldinger: 190
Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.Tristhin er som en lysfontene.

jeg har blandet kokt potet, brokoli og gullerot. Virker som det er sikkelig snadder når leon får det i hvert fall!
Gammel 05-05-2009, 15:46   #7
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,314
pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.pandamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har kokt nye grønnsaker hver dag, men ser på timeplanen fremover at vi må ha endel klart på forhånd. Jeg tenkte å fryse ned biter av potet, gulrot, kålrot, blomkål, brokkoli o.l. i poser hver for seg. Dermed kan jeg mikse ulike varianter etter hva vi har av kjøtt og fisk den dagen. Ferdigmost mat som har vært frossen skiller seg litt synes jeg, så jeg krakker det heller etterpå. Litt rapsolje er fint for konsistens og bedre kaloritetthet.

Merk at potet moset i stavmikser blir som lim ! Jeg foretrekker heller å bruke gaffel, hvitløkspresse eller presse den gjennom en sikt.
Gammel 10-05-2009, 18:53   #8
Supermedlem

Vilde sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 997
Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.

Lurt å mose poteten med gaffel, den blir seig hvis du moser den med stavmikser. Derfor er det lurt å mose poteten seperat fra andre ting.

Jeg har fryst most potet i forskjellige middagsretter og jeg har ikke smakt noen forskjell..

-Vilde-

Vilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:18.