Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-04-2008, 11:04   #1
Supermedlem
 
benedi sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 829
MP Rating: 0% (0)
benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.benedi har mye å være stolt av.
havremelk til baby på 8 mnd?

Går det bra?
Jeg mistenker at babyen min har melkeallergi, og har gått over til melkefritt kosthold på både meg selv og han. Dvs ikke noe vanlig MME. Den MME'en som er til babyer som ikke tåler melk (Neocate) liker han ikke.
ikke utblandet i favorittgrøten en gang

Men kan jeg prøve havremelk i grøten, noen som vet?
__________________
Mai 05 og August 07
benedi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2008, 20:33   #2
Supermedlem
 
JALS sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: havremelk til baby på 8 mnd?

Havremelk kan ikke erstatte mme. Men det var kanskje ikke det du mente? Hvorfor ikke lage grøt på vann? Noen typer havremelk er tilsatt d-vitamin. Jeg ville forhørt meg med HS eller andre kyndige før du evt gir havremelk.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2008, 08:24   #3
Supermedlem
 
chickpea sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,202
MP Rating: 100% (2)
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.
Sv: havremelk til baby på 8 mnd?

Jeg brukte ikke havremelk så tidlig pga gluteninnholdet.
Vi blandet grøt med mm (men du ammer ikke?) evt med vann.

Du kan f.kes prøve å tilsette neocate pluss en smaksrik fruktpurè. Jeg laget purèer av tørkede aprikoser eller fikener (økologiske). Jeg kokte de noen minutter i vann og moste både frukten og kokevannet med en stavmikser.
Tørkede aprikoser og fikener er rike på jern og andre mineraler, og de smaker godt.
__________________
chickpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2008, 09:13   #4
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: havremelk til baby på 8 mnd?

det fins vel andre typer, f.eks. nutramigen? (husk å få det på blåresept hvis du ikke har fått det alt. du skal ikke betale det selv.)

jeg syns du bør gjøre dette i samarbeid med helsepersonell, lege/helsesøster.
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2008, 10:33   #5
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 884
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: havremelk til baby på 8 mnd?

Vi bruker prosorbee til minstmor, hun hverken likte eller tålte nutramigen, som er basert på
nedbrutte melkeproteiner. Jeg ville ikke brukt hvremelk i stedet for mme, men det kommer jo an på hvor mye grøt han spiser, da og hvor lenge han skal bruke den.

Du kan bruke sin lac, den er uten melk og gluten, men den variere veldig i pris. Ellers så har de fine melkefrie grøter på helsekosten fra Holle.
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:32.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com