Lillemor drakk villig MME - både kald, lunken og varm - innntil for litt siden. Hun begynte å protestere sist gang hun var tett i nesa. Sikkert ikke så godt å drikke av tåteflaske da nei.
Så jeg prøvde ut alle mulige alternativer: annen tutekopp, med/uten stopper, maaaaaassevis av andre tåteflasker, vanlig kopp, sugerør og you name it.
Men neida. Melka vil hun ikke ha. Jeg har blandet MME'en med vanlig melk, prøvd å gi henne KUN vanlig melk, men nei. Ikke snakk om. Bare vifter det vekk uansett hva og hvordan det tilbys.
Nevnte det for HS på 1-årskontrollen, og fikk klarsignal om å bytte ut vannet i grøten med melk, slik at hun fikk i seg melken på den måten. Men så virker det som om hun har gjennomskuet dette, for hun begynner å protestere på grøt også. (Storesøster begynte å nekte på grøt i det hele tatt da hun rundet året, så det kan jo like gjerne være at hun er drittlei av grøt).
I allefall: HS sa at jeg også kunne regne med yoghurt og gulost.
Men hva mer finnes det som kan erstatte melk?
Vann drikker hun med god apetitt av en tutekopp som hun forøvrig nekter å drikke melken av
så for meg virker det ikke som om det er MÅTEN melka blir tilbydt på, men at hun ikke lenger vil ha melk.
Går det an å plutselig mislike/hate melk?