Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2007, 23:25   #1
Supermedlem
 
Linka1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,467
MP Rating: 0% (0)
Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.Linka1 har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva slags mat kan en 4 måneder gammel baby få?

Lurer på å prøve å gi småtten noe mer å smake på. Men er ikke sikker på hva jeg kan gi ham. Han har fått prøvesmakt litt på pære og agurk, men jeg lurer på om det kan gå an å mose litt banan eller noe sånt og gi ham (evt. hvor mye).
Noen som vet?
__________________
Augustgutten ble juligutt! Lillegull kom til verden den 18.07.07!
Linka1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 11:56   #2
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 9,090
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva slags mat kan en 4 måneder gammel baby få?

har du avklart med helsestasjon at han trenger mer mat?

da vi begynte med mat til vår snuppelure, var hun 4,5 mnd og hadde klart behov for mer mat, men da fikk hun tynn 4-mnd-grøt og 4-mnd-fruktmos

hvis du skal gi frukt, tror jeg at jeg ville ha kokt den først.
__________________
silkepels
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 12:27   #3
Medlem
 
Spentmamma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 313
MP Rating: 0% (0)
Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.
Sv: Hva slags mat kan en 4 måneder gammel baby få?

Vi begynte med smaksprøver da lillegull var 4 mnd. Vi ga fruktmos (sånn i 4pk), maisgrøt og risgrøt fra Nestle. Maisgrøten falt best i smak av grøtene, og er fremdeles favoritten her i huset!
__________________
Spentmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 13:52   #4
Meo
VIP-Medlem
 
Meo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,241
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva slags mat kan en 4 måneder gammel baby få?

Snuppa begynte å smake banan når hun var rundt 4,5 mnd tror jeg.. Men hun fikk ganske vondt i magen. Så det må du regne med. En så liten mage er ikke vandt med noe annet enn melk enda... Thea hadde egentlig ikke noe behov for mer mat, så hun fikk bare smake litt, men jeg begynte ikke å gi henne skikkelig før hun var rundt 5,5 mnd tror jeg...
__________________
SA `04, Vakreste født `06, MA `06, MA `07, MA `08
Håper Lille Spire blir der inne til Juli `10 til tross for diagnose habituell abort
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn

Meo er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2007, 12:53   #5
Supermedlem
 
smurfe-mor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: smurfeland
Meldinger: 852
MP Rating: 0% (0)
smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.smurfe-mor har en strålende fremtid.
Sv: Hva slags mat kan en 4 måneder gammel baby få?

.....
__________________


Sist endret av smurfe-mor; 28-11-2008 kl 21:42.
smurfe-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com