Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-03-2009, 17:14   #1
Medlem

Pingu-mamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 131
MP Rating: 0% (0)
Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.Pingu-mamma er som en lysfontene.
Hvor sunne er middagsglass i forhold til hjemmelaget middag?

Bare lurer på om det er noen stor forskjell på det? Mener å ha lest en gang at næringsinnholdet i middagsglassene hadde blitt testet og kom bra ut? Stemmer det?
Eller er det mye sunnere å lage maten selv?
(er jo ikke alltid at den middagen vi andre spiser er så kjempesunn heller da men...varierer vel en del )

Har jo ambisjoner om å lage mat til ham/ evt mose litt av det vi andre spiser, men på travle dager er jo disse glassene veldig hendige da...så da lurer jeg på om det egentlig er så ille å gi bebisen en del av det?
Gammel 23-03-2009, 17:22   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,999
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor sunne er middagsglass i forhold til hjemmelaget middag?

Abonnerer, for jeg lurer på det samme. Har ikke begynt med middag enda, da men er rett rundt hjørnet.
Gammel 23-03-2009, 19:20   #3
Medlem

MissM sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 91
MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.

Her er en artikkel om middagsglass , jeg tror ikke man skal ha dårlig samvittighet for å gi ungene det
Gammel 23-03-2009, 19:23   #4
Seniormedlem

Pipling sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: mellom de 7 fjell
Meldinger: 2,069
Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror absolutt ikke middagsglass er så usunt, og at middagen vi lager selv alltid er kjernesunn. Jeg laget all maten til mini selv, men det var fordi han ikke ble mett av middagsglassene, var så mye vann i de, han trengte mere mat. Og jeg kunne jo ikke drive å kjøpe flere middagsglass hver dag, det ville blitt for dyrt for meg som student.

Ikke ha dårlig samvittighet for å gi glass. Jeg har ingen tester å vise til, men jeg tror næringsinnholdet i glassene er bra.
Gammel 23-03-2009, 19:52   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,003
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

Med eldstemann kjøpte jeg inne poteter og grønnsaker og skulle være sååå flink og lage maten selv. Brukte ganske mye tid på å skrelle, koke og mose. Og resultatet: Han ville ikke ha!!!

Da gikk jeg kun over til glass for å venne han til smaken av noe annet enn grøt og melk. Etter hvert fikk han sine favoritter og han spiste middagsglass i allefall til han var 15-16 mnd. (Kombinert med vanlig middag også.)

Jeg bruker iallefall glassene med god samvittighet!!
Gammel 24-03-2009, 07:54   #6
VIP-Medlem

millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Simane Vis post
Med eldstemann kjøpte jeg inne poteter og grønnsaker og skulle være sååå flink og lage maten selv. Brukte ganske mye tid på å skrelle, koke og mose. Og resultatet: Han ville ikke ha!!!
Samme med storesøster, irriterende!
Gammel 24-03-2009, 08:06   #7
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 1,837
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har laget maten selv mest for at jeg selv ikke liker smaken at "glassmaten". Jeg kan ikke fordra boksemat og for meg blir dette det samme som slik mat - ikke dårlig, men dårlig smak.

Når en lager middag hver dag, så er det ikke mer arbeid å skrelle litt ekstra grønnsaker en dag eller to i uka - så mye arbeid føler jeg ikke at det er.

Jeg har også hørt fra andre at barna som bare spiser glassmat ofte foretrekker denne smaken og at de derfor ikke vil ha familiens sin middag. Det probleme slipper du jo om du lager mat selv

Ellers så kan jeg signere Pipling; lille her måtte ha en stor porsjon middag for å bli mett - som besto av mest kjøtt og grønnsaker og mindre vann

93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2009, 08:13   #8
VIP-Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash Vis post
Jeg har laget maten selv mest for at jeg selv ikke liker smaken at "glassmaten". Jeg kan ikke fordra boksemat og for meg blir dette det samme som slik mat - ikke dårlig, men dårlig smak.

Når en lager middag hver dag, så er det ikke mer arbeid å skrelle litt ekstra grønnsaker en dag eller to i uka - så mye arbeid føler jeg ikke at det er.

Jeg har også hørt fra andre at barna som bare spiser glassmat ofte foretrekker denne smaken og at de derfor ikke vil ha familiens sin middag. Det probleme slipper du jo om du lager mat selv

Ellers så kan jeg signere Pipling; lille her måtte ha en stor porsjon middag for å bli mett - som besto av mest kjøtt og grønnsaker og mindre vann
Oppskrifter? Har en gutt med melkeallergi, så ser for meg at hjemmelaget uansett er lettest. Kan det fryses ned? Hva fryser man i så fall ned i?
Gammel 24-03-2009, 08:36   #9
Supermedlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 712
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.

Syns glassene lukter så rart. Har laget all maten selv, og det tar kanskje 3 min å skrelle og 12 min å koke. Da lager jeg opp for 3 dager av gangen. Nå spiser han jo mer av vår middag også.

Man får en brosjyre på helsestasjonen med noen oppskrifter i, ellers leser jeg bare hva som er i glassene og lager noe lignende.

Her er en link. Har den kokeboken som står omtalt der.
Hjemmelaget barnemat
Gammel 24-03-2009, 08:43   #10
VIP-Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Hønemor! Vis post
Syns glassene lukter så rart. Har laget all maten selv, og det tar kanskje 3 min å skrelle og 12 min å koke. Da lager jeg opp for 3 dager av gangen. Nå spiser han jo mer av vår middag også.

Man får en brosjyre på helsestasjonen med noen oppskrifter i, ellers leser jeg bare hva som er i glassene og lager noe lignende.

Her er en link. Har den kokeboken som står omtalt der.
Hjemmelaget barnemat
Det er link til to bøker der. Hvilken har du? Finmoser du maten med stavmikser el? Hva fryser du den i?
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:16.