Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-03-2009, 08:52   #11
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 1,837
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor sunne er middagsglass i forhold til hjemmelaget middag?

Sitat:
Opprinnelig postet av millact Vis post
Oppskrifter? Har en gutt med melkeallergi, så ser for meg at hjemmelaget uansett er lettest. Kan det fryses ned? Hva fryser man i så fall ned i?
Jeg har ikke brukt oppskrifter. Jeg lager bare vanlig mat, bare uten salt. Starter opp med en og en grønnsak. Kokte opp, kjørte i mikseren (ikke stav). I starten brukte jeg litt meierismør sammen med litt av kokevannet som saus. Så tilsatte jeg en og en kjøttsort. Kyllig og kalv i starten. Kokte kjøttet og så i mikseren med det. Så har jeg brukt alt; lam, okse, torsk og laks osv. Jeg tok av saus fra vår middag før salting og brukte den. Kunne sikkert smaktilsatt det med urter, men det har jeg aldri gjort. Når han var rundt 8 mnd startet han å spise sammen med oss når vi hadde mat som passet han. Fra han var ett så har han bare spist "vår mat".

Dette har jeg gjort med alle, og det har passet oss kjempe fint

93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2009, 09:51   #12
Supermedlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 620
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.

Signerer alle som synes glassmaten lukter og smaker rart...

Her lages all middag selv. Jeg koker opp i store kvanta og fryser ned i passende posjoner i små poser.

Nå sist laget jeg en stor gryte med finkuttede grønnsaker og potet som jeg fryste ned. Enkelt når vi andre har fiskekake f.eks. så får hun fiskekake og potet/grønnsaker. Veldig lettvint
Gammel 24-03-2009, 10:23   #13
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,469
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Til eldste snuppa laget jeg nesten all mat selv, de gangene hun fikk "glassmat" måtte det være Småfolk, Nestle sin likte hun ikke... Hun fikk kanskje glassmat 1-2 ganger i mnd...

Til yngste laget jeg all maten selv, hun nektet å spise "glassmat". Vi prøvde alle sorter, men hun bare spyttet ut... Hun begynte å spise samme maten som oss ganske tidlig, jeg passet på å ikke ha så mye salt i maten vår.
Gammel 24-03-2009, 16:06   #14
Supermedlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 712
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av millact Vis post
Det er link til to bøker der. Hvilken har du? Finmoser du maten med stavmikser el? Hva fryser du den i?
Har denne:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Mye rare oppskrifter der og da, men har brukt flere.

Jeg moser med stavmikser. Prøver å ikke mose alt helt fint siden han ikke er helt nybegynner lenger.

Sjelden jeg fryser, men da jeg gjorde det brukte jeg isterningsbrett og puttet de over i bokser dagen etter frysing.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:10.