Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-04-2008, 08:18   #1
Seniormedlem
 
Humlesnurr sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Jeg lager for det meste all middagen til snuppa selv. da lager jeg 10-15 porsjoner i slengen, og fryser ned. Jeg moser da med stavmikser, og det hele blir jo helt "flytende". Hvordan får jeg det til å bli små biter da, a la de som er i 8-månedersglassene?
__________________
Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 08:22   #2
VIP-Medlem
 
snuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 8,464
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Mos det mindre.
Mos mindre mengder i slengen og bland det heller sammen etterpå.
Jeg har en sånn fjong og fin "alligator" En slags løkkutter fra clas ohlson, den hakker alt mulig i bittesmå terninger. Fint til f.eks gulrotbiter, potetbiter osv. som ikke trenger å moses så veldig.
__________________
snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 22:43   #3
Veteranmedlem
 
Anansie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 3,612
MP Rating: 0% (0)
Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.Anansie har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Jeg pleier å mose kjøttet med stavmikser og resten får en omgang med "stappa" (sånn som man lager f.eks potetmos av.)
__________________
Store Prinsesse (04. nov 2004) Prinsen(12. mai 2006) Lille Prinsesse (08. juli 2007)


Anansie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 22:52   #4
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 374
MP Rating: 0% (0)
summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Jeg har hele tiden bare brukt gaffel når jeg har most. Moste det godt med en gang han begynte å smake middag og nå moser jeg ikke fullt så godt. Det fungerer veldig fint for han.

Blender eller stavmikser bruker jeg kun når jeg lager fruktmos til han, for da kan jeg gi han hele frukten med skall.
__________________
født 5.mai 2007
summerbride er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 09:24   #5
Seniormedlem
 
Humlesnurr sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Sitat:
Opprinnelig postet av summerbride Vis post
Jeg har hele tiden bare brukt gaffel når jeg har most. Moste det godt med en gang han begynte å smake middag og nå moser jeg ikke fullt så godt. Det fungerer veldig fint for han.

Blender eller stavmikser bruker jeg kun når jeg lager fruktmos til han, for da kan jeg gi han hele frukten med skall.
Blir litt mye å mose to kg mat med gaffel det tror jeg ikke jeg orker altså!
__________________
Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 15:23   #6
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 374
MP Rating: 0% (0)
summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Sitat:
Opprinnelig postet av balette Vis post
Blir litt mye å mose to kg mat med gaffel det tror jeg ikke jeg orker altså!
Skjønner det altså...men jeg kan fryse ned så mye som 5 beger i slengen på den måten...så alt går....
__________________
født 5.mai 2007
summerbride er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 15:26   #7
Veteranmedlem
 
julibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,882
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan få store biter av hjemmelaget middag til babyen?

Jeg ville brukt en sånn som man bruker til å mose poteter/andre grønnsaker jeg
__________________





julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com