Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2008, 09:54   #1
Seniormedlem
 
Humlesnurr sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Hvordan tilberede blåbær?

Snuppa er så innmari løs i magen for tida, bæsjer åtte ganger daglig og sånt... Så jeg har kjøpt frosne blåbær for å prøve å få henne fastere i magen, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med dem... Kan jeg bare mose dem og gi dem til henne rå, eller bør jeg koke dem først? Eller skal jeg prøve å lage saft av dem?
__________________
Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 10:09   #2
Veteranmedlem
 
minniepus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,384
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Frosken spiser dem rå, begynte med det den sommeren han var et halvt år.
__________________
minniepus og frosken 10.01.06

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 10:37   #3
Medlem
 
Labmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ås
Meldinger: 153
MP Rating: 0% (0)
Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Jeg har hørt at kokte blåbær binder magen, mens rå blåbær gjør magen løsere...så jeg ville altså kokt dem.
__________________
Nina Emilie Født 11. mars 2007.

Min drømmefødsel


~Hvil i fred lille vakre Minstemann~
Labmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:07   #4
VIP-Medlem
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,088
MP Rating: 0% (0)
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Ikke noe særlig å koke frosne blåbær tror jeg...
Vi har gitt dem rå, bare tiner dem noen timer på kjøkkenbenken, og moser dem med gaffel.
Men min snuppe ble veldig løs i magen av det.
Prøv banan, det binder
__________________
Ericah august 2004
Cilius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:35   #5
Seniormedlem
 
Humlesnurr sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,345
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilius Vis post
Ikke noe særlig å koke frosne blåbær tror jeg...
Vi har gitt dem rå, bare tiner dem noen timer på kjøkkenbenken, og moser dem med gaffel.
Men min snuppe ble veldig løs i magen av det.
Prøv banan, det binder
a

Vet du hvorfor man ikke bør koke frosne blåbær? Tenkte kanskje å koke saft av dem,... Har prøvd banan, men funker tydeligvis ikke på snuppa...
__________________
Humlesnurr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 02:30   #6
Medlem
 
Labmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ås
Meldinger: 153
MP Rating: 0% (0)
Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilius Vis post
Ikke noe særlig å koke frosne blåbær tror jeg...
Vi har gitt dem rå, bare tiner dem noen timer på kjøkkenbenken, og moser dem med gaffel.
Men min snuppe ble veldig løs i magen av det.
Prøv banan, det binder
Det har jeg aldri hørt om...Hvorfor kan man ikke koke frosne blåbær? Jeg har gjort det mange ganger...blir jo som blåbærsyltetøy det...bedre enn å kjøpe blåbærsyltetøy/saft i butikken for da trenger man ikke tilsette sukker. Det fungerer i hvert fall for å binde magen for oss, og som sagt så har rå blåbær motsatt virkning, at man blir løs i magen av det.

Banan kan virke på den ene eller andre måten, noen blir løse, noen blir harde og på noen har det ingen effekt, så det er ikke sikkert det fungerer.

Jeg ville kokt blåbærene og most de jeg...evt bare gitt saften.
__________________
Nina Emilie Født 11. mars 2007.

Min drømmefødsel


~Hvil i fred lille vakre Minstemann~
Labmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 20:50   #7
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 891
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Har aldri hørt at man ikke kan koke frosne blåbær??!
Jeg har også gjort det mange ganger, funker fint det!
Ris er også bindedne, her pleier vi å spise risgrøt ved diare, og da gir det seg fort.
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 20:50   #8
VIP-Medlem
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,088
MP Rating: 0% (0)
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan tilberede blåbær?

Mente ikke at det ikke går an å koke de frosne bærene, mener bare at det blir ren suppe.
Det må jo bli mos og ikke bær.
Men hvis det er det man vil ha er det jo ikke noe problem
__________________
Ericah august 2004
Cilius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com