Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2008, 14:06   #1
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 61
MP Rating: 0% (0)
liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.
Liker ikke klumper i maten

Jenta mi på ett år takler ikke klumper i maten. Ho vil bare ha 6 mnd middagsglass (kun to igjen som hun ikke er lei), grøt, div fruktpure og velling. Brød suger ho på for så å spytte ut igjen, det samme gjelder all annen "vanlig" mat ho får smake på. Kjenner det begynner å stresse meg litt.

Så det jeg lurer på, er det noen gode tips for å få henne til å spise noe som ikke er helt pure? Og bør jeg bekymre meg, eller kan jeg bare slå meg til ro med at det ordner seg etterhvert?

liza80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:55   #2
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,426
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liker ikke klumper i maten

Har samme problemet selv

hun spiser brødskive da...(det fikk jeg hun til å gjøre etter å ha fått suttet og griset litt alene) men middag er et lite helvete

prøvd å kuttet opp frukt og gitt henne, men vil IKKE ha det, finger mat vil hun ikke ha....nei jeg aner ikke hva jeg skal gjøre jeg?

Velkommen til Upsis verden

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 15:13   #3
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,665
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.

Jonas var også sånn i den alderen, han ville ikke ha klumper, ikke brød, ingenting som ikke var skikkelig finmost.
Men, det gikk over! Det begynte å løsne da han var 14-15 mnd, og nå (drøye 19 mnd) spiser han alt mulig rart! (Inkl. sand og kattemat...)
Gammel 20-02-2008, 19:29   #4
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 61
liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.liza80 er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleTrille Vis post
Jonas var også sånn i den alderen, han ville ikke ha klumper, ikke brød, ingenting som ikke var skikkelig finmost.
Men, det gikk over! Det begynte å løsne da han var 14-15 mnd, og nå (drøye 19 mnd) spiser han alt mulig rart! (Inkl. sand og kattemat...)
Håper det skjer her også! Får bare ha tålmodighet med henne. Ho skal begynne i barnehage snart også, så håper det hjelper litt at ho ser at andre barn spiser annen spennende mat. For ho må jo bli grådig lei av å spise det samme hele tiden. Prøver å variere så godt det lar seg gjøre, men når det er så lite ho liker, er det ikke så lett.

liza80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 19:54   #5
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,665
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av liza80 Vis post
Ho skal begynne i barnehage snart også, så håper det hjelper litt at ho ser at andre barn spiser annen spennende mat.
Hehe, Jonas spiser overhodet ikke skorper hjemme, mens i bhg går hele brødskiva ned på høykant (Han spiser generelt mer i bhg enn han gjør hjemme også.) Mange har sagt til meg at hjemme og bhg er to totalt forskjellige ting, og ungene reagerer da også forskjellig. Det stemmer iallefall her, også i fht dagsoving.
Gammel 21-02-2008, 20:48   #6
VIP-Medlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 5,088
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.

Bare fortsett og mos maten, og prøv med biter med jevne mellomrom.
Det viktigste er at barnet spiser

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:10.