Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2008, 21:50   #1
Juniormedlem

Emblaa sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 46
MP Rating: 0% (0)
Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.
noia Trenger hjelp til å lage hirsegrøt!

Siden lillegutt er melkeallergiker og det er cøliaki i mors familie, så er utvalget av Nestlé-grøter litt begrensa.

Har derfor kjøpt hirseflak og tenkte jeg skulle lage grøt for noen dager i gangen. Fant en oppskrift der det skulle være 8 dl vann og 2 dl hirseflak, men dette blei utrolig vassent selv om det skulle kokes i 30-40 min. Vil også gjerne ha morsmelkerstatninga hans i grøtporsjonene hans.

Ønsker meg veeeldig en bedre oppskrift, gjerne en som kan lages for noen dager av gangen og der jeg bare kan blande mmen hans i før hvert måltid.

Tips til andre glutenfrie grøter som jeg kan blande mme i er også kjærkomment, det samme er tips til hva som passer å blande i denne hirsegrøten, mor syntes den smakte lim...
Gammel 14-04-2008, 21:52   #2
Seniormedlem

mokki sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,439
mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Trenger hjelp til å lage hirsegrøt!

jeg brukte holle sin grøt til min eldste. dette er røregrøter som nestle, men helt uten melk. finnes i hirse, spelt, fullkorn hvertfall (nå er det vel gluten i spelt og fullkorn)
disse blandet jeg med mme. får kjøpt de på helsekost og heliosbutikkene.
bland frukt i grøten, så blir det bedre smak. kanel er også fint å bruke på grøten, gir god smak...

mokki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 22:01   #3
Juniormedlem

Emblaa sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 46
Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.Emblaa er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av mokki Vis post
jeg brukte holle sin grøt til min eldste. dette er røregrøter som nestle, men helt uten melk. finnes i hirse, spelt, fullkorn hvertfall (nå er det vel gluten i spelt og fullkorn)
disse blandet jeg med mme. får kjøpt de på helsekost og heliosbutikkene.
bland frukt i grøten, så blir det bedre smak. kanel er også fint å bruke på grøten, gir god smak...
Takk for tipsene, Mokki! Da kjøper jeg Holle sin neste gang. Er bare det at jeg har kjøpt en kilo av disse hirseflakene på Meny, så skulle gjerne ha brukt dem opp. Noen andre som har ei oppskrift som funker?
Gammel 29-04-2008, 22:29   #4
Medlem

Turbomamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Drammen
Meldinger: 337
Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.

Grøt for flere dager...wow, det har jeg aldri hørt om/tenkt på før...
Men, skulle bare gi et tips om glutenfri grøt- quinoa. Fås på helsekost.
Var med i "Jordmødrene" på nrk1
Turbomamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:42.