Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-04-2009, 20:12   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 15
MP Rating: 0% (0)
AnnBell er en ukjent størrelse akkurat nå.
Velling til baby på 2 mnd?

Jeg har en stor gutt som akkurat har blitt 2 mnd.
Han får kun MME og er god og rund.
I det siste har han spist med 2 timers mellomrom.Jeg har prøvd å avlede han med noe annet for å dra ut tida på måltidene men han skriker og er sulten.Han har fått MME fra fødselen.Det jeg lurer på nå er om jeg kan begynne med veldig tynn grøt for at det skal mette mer.Noen som vet?
Han spiser ca 165ml til hvert måltid.

Sist endret av AnnBell; 22-04-2009 kl 20:20.
AnnBell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 20:32   #2
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 5,116
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Velling til baby på 2 mnd?

jeg tror jeg heller ville økt mengden mme.

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 20:38   #3
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
jeg tror jeg heller ville økt mengden mme.
Glemte å nevne det over her,men det virker som det ikke er plass til mer enn det han har fått hittil.
AnnBell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 20:40   #4
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 5,116
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

at han ikke orker mere mener du?

Min gutt på snart 9 mnd har alltid spist lite og ofte, selv om han har fått mme nesten hele veien. han klarer ikke enda å drikke mere enn max 145ml..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 21:03   #5
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,487
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Prat med helsesøster!
Men en to måneders gammel baby har alt for lite utviklede tarmer til å ta imot noe annet enn melk.

Husk at når de er så små så "tror" de at allt ubehag er sult. Og flaska/puppen stiller et sugebehov som gir de en kortvarig smertestilling... Så det kan være noe helt annet enn sult. Hvordan legger han på seg? Tar han smokk?
Gammel 22-04-2009, 21:12   #6
Juniormedlem

Når det er tomt på flaska er han førnøyd.Han blir sur om det fortsatt blir igjen noe.Har prøvd å la det være igjen noe på flaska for å se om han virkelig må spise alt.Da gråter han etter resten.
Han er ivrig på smokken og bruker den hyppig.Har prøvd å roe han med smokken de gangene han virker sulten men da er det kun mat som gjelder.Det virker rett og slett som om MME ikke holder mer enn 2 timer på han nå.
Gammel 22-04-2009, 21:13   #7
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,301
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Mer mme av gangen da?

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-04-2009, 21:17   #8
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Mer mme av gangen da?
Han klarer ikke mer enn 165ml.
Gammel 22-04-2009, 21:19   #9
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,487
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Men er det et prolem at han spiser hver 2. time?
Hvordan er det på natten?
Gammel 22-04-2009, 21:25   #10
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie Vis post
Men er det et prolem at han spiser hver 2. time?
Hvordan er det på natten?
Nei,noe problem er det ikke.Men å gå fra mange timers mellomrom og plutselig ned til 2 timer lurer på om jeg skal begynne med noe som metter.I og med at han er i overkant av 6 kilo allerede så tenkte jeg kanskje at tynn grøt hadde metta mer slik at han ikke spiser så mye så ofte og dermed ikke legger på seg i for hurtig tempo.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:38.