Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-04-2009, 21:26   #11
Medlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 343
MP Rating: 0% (0)
eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.
Sv: Velling til baby på 2 mnd?

Han er nok for liten til grøt/velling nå ja. Og det er heller ikke sikkert det hjelper på de hyppige måltidene. Min gutt på 4 1/2 måned har fått grøt halvannen uke nå og spiser likevel stort sett hver annen time Men kan jo være lurt å snakke med helsesøster.
Gammel 22-04-2009, 22:28   #12
Seniormedlem

Heidipus sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 2,076
Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror nok han er for liten til velling, tarmene er ikke klare for annet enn melk på en god stund enda.
Begge mine har i perioder spist hver 2.time(mm). Men det har gått i perioder, før det har gått tilbake til hver 3.-4.time igjen, for en periode. Tror de fleste barn har slike perioder. Slitsomt når det står på, men det går seg til.
Hvis han virker mett og fornøyd etter flasken, og legger bra på seg, er jo det det viktigste. Men du kan jo ta en prat med helsesøster uansett.

Sist endret av Heidipus; 22-04-2009 kl 22:30.
Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2009, 08:53   #13
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 16
AnnBell er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg har pratet med helsestasjonen nå og de ville jeg skulle skrive ned når og hvor mye han spiste i en ukes tid.Så skal vi på veiing og se hvordan han ligger an.De syntes det var tidlig med velling nå ja.
Litt avsporing.Hvor lenge må jeg koke flaskene hans?
AnnBell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2009, 12:02   #14
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,051
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Man bør helst vente til 6-7 mnd før man gir annen mat enn melk.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2009, 12:07   #15
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 777
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Du finner informasjon om flasker og behandling på Flaskeposten - Hjem

Kii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2009, 14:06   #16
Seniormedlem

JamJam sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,191
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
Man bør helst vente til 6-7 mnd før man gir annen mat enn melk.
Det er vel 4 mnd som er anbefalingen når man gir MME.

Det er altfor tidlig når man er 2 mnd å begynne med noe annet, og det er helt normalt at barn spiser med forskjellige intervaller i perioder.

Ang det at han er fornøyd når flaska er tom men sutrer etter mer når det er igjen en skvett. Mine store var flaskeernært og hadde en slik periode, men om jeg blandet litt mindre melk på flaskene så roet de seg etter en sup med luft. De måtte liksom bare kjenne at det ikke var mer virket det som..

Sist endret av JamJam; 24-04-2009 kl 14:09.
JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:02.