Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-03-2006, 07:53   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Barnevakt-betaling?

Jeg lurer på hva man betaler søte, straks-20 årige jenter, som passer barnet ditt på kvelden? Mest etter sengetid, og det er ikke så mye jobb iom. at barnet vil være senge-klart før mamma går.
Jeg har ikke peil.
Straks-20 åringen er dagmamma for en på snart 2 år et par ganger i uka, og jobber på SFO.
Hva ville dere gitt i timen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 08:33   #2
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,874
MP Rating: 0% (0)
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.
Sv: Barnevakt-betaling?

Det er så innmari forskjellig. Her hvor jeg bor, tror dagmammaene at man tar samme timesprisen for kveldsbarnevakt som dagmamma-pass, altså 25kr pr time. Godt voksne damer!
Ellers er jeg hørt at vanlig timespris i oslo er 65kr timen.
Gammel 08-03-2006, 10:03   #3
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Barnevakt-betaling?

Det høres innmari billig ut begge deler, men ok.
Hun er altså ikke dagmamma for mitt barn, hun skal bare passe henne litt på kvelden, nå og da.
Jeg kunne uansett ikke gitt henne 25 kr timen, hun er tross alt snart 20.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 10:24   #4
Seniormedlem

Susi sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Jeg har samme problem her. Men jenta er 15 år. Jeg kommer til å bruke henne når samboeren min begynner å pendle i april, og da hørte jeg snakkk om at de brukte få 100 kroner timen her. Det synes jeg høres mye ut, 200 kroner hver gang jeg skal på trening liksom.

Hun har ekstrajobb på butikken der jeg jobber, kanskje jeg skulle hørt hva hun fikk der? Hos oss må hun gjøre litt mer for pengene, hun må gi kveldsmat og ta kveldsstellet.
Gammel 08-03-2006, 10:31   #5
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Barnevakt-betaling?

Jeg tror kanskje mellom 60 og 80 høres greit ut, men jeg må høre med jenta selv.
Fikk høre fra en annen som brukte ei på 24, som var assistent i barnehage som hadde barnet fra halv 5 til halv 9-9, og lagde middag og gjorde alt, hun fikk 70 i timen.
Gammel 08-03-2006, 11:00   #6
Supermedlem

Jomma sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Langt mot nord
Meldinger: 872
Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.Jomma har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Susi
Jeg kommer til å bruke henne når samboeren min begynner å pendle i april, og da hørte jeg snakkk om at de brukte få 100 kroner timen her. Det synes jeg høres mye ut, 200 kroner hver gang jeg skal på trening liksom.
Så mye! Hjelp! Gruer meg allerede til permisjonen er over og vi må ordne barnevakt til Ask når både mannen og jeg jobber kveld

Da jeg studerte i Bergen passet jeg ei jente på 10 år på ettermiddager/kvelder, og da tror jeg at jeg fikk ca 40-50,- i timen. Må tilstå at jeg ikke husker helt(annet enn at jeg var veldig fornøyd med betalingen). Og for å være helt ærlig tror jeg at det ville vært lettere å se etter et lite barn enn denne jenta her (selv om hun var veldig grei. Var bare litt hyper til tider)

Ask pladask nov-05 (Og lille bonus i magen med forventet ankomst i slutten av mars)
Jomma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 14:49   #7
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.

100kroner timen til en 15-åring, are you crazy???? Til en 15-åring ville jeg aldri oversteget 25-30kr uansett hvor i landet.
Som sagt over, her hvor jeg bor, tar voksne damer 25kr timen for å sitte barnevakt på kveldstid!

Jeg ser på prislisten til barnevaktformidlingen i Oslo at barnevakten tar ca 80,- pr time.
www.barnevaktformidlingen.no
Gammel 08-03-2006, 14:53   #8
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Sv: Re: Sv: Barnevakt-betaling?

Sitat:
Opprinnelig postet av lil' c
Det høres innmari billig ut begge deler, men ok.
Hun er altså ikke dagmamma for mitt barn, hun skal bare passe henne litt på kvelden, nå og da.
Jeg kunne uansett ikke gitt henne 25 kr timen, hun er tross alt snart 20.
Jeg har blitt kjent med ei dame her som jobber som dagmamma. Da jeg spurte hva hun tok for å sitte barnevakt på kvelden, sa hun 25kr timen. Jeg holdt på å dette bakover! Fortalte henne at man normalt tar mer for å sitte barnevakt på kvelden noen timer, enn om man har dagmamma-barn på fulltid. Jeg sa at 65,- timen var vanlig å ta på kvelden, men det syntes hun hørtes mye ut. Dama er 34 år....
Så jeg kommer ikke til å gjøre butikk av å passe barn på kveldstid her hvor jeg bor, ihvertfall.
Gammel 08-03-2006, 16:28   #9
Medlem

Sandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: asker/lier
Meldinger: 104
Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.

Jeg er straks 20, og jeg pleier å få mellom 50 og 80 kr timen..(Som oftest 50 når de sover, og 80 de timene de er våkne) Jeg jobber også i Barnehage på dagtid og har butikkjobb i helgene..
Gammel 09-03-2006, 09:11   #10
Medlem

jvvp sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 105
jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.jvvp er fantastisk mot andre.

Vi har ei jente på rundt 20 som barnevakt og betaler ho 60 kr timen. Både vi og ho synes det er ok
jvvp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:55.