Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-06-2006, 10:26   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 10
MP Rating: 0% (0)
Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.
Er du uten barnehageplass i STAVANGER?

Står du uten barnehageplass?
Og disponerer en barnevennlig bolig?
Skal du jobbe utenfor hjemmet slik at huset står tomt på dagtid?
Kunne du tenke deg å ha barnet ditt hjemme, og slippe stress med bringing og henting?
En assistent vil bli ansatt, som skal passe 3 barn under 3 år. Inkludert ditt eget.
Alternativet er at du jobber i barnehagen selv, dersom du går hjemme (minst 50% av barna i barnehagen må være andres).

Jeg har ikke fått barnehageplass, og om 1 mnd har jeg ikke dagmamma til "storejenta" mi (16 mnd). Så nå vil jeg starte familiebarnehage i sokkeletasjen i eneboligen vår på Grannes. Jeg vil ta inn 2 ekstra barn og ansette en assistent (jeg skal ikke jobbe der selv).
For å få kommunal og statlig støtte kreves det at det er minst 2 hjem som har hver sin familiebarnehage. Vi skal da samarbeide mht turer og sosialt samvær med barna i begge barnehagene.
Om du ønsker det kan jeg ta meg av å styre barnehagen. Alt du behøver er å stille boligen til disposisjon. Eller du kan evnt styre den selv, jeg skal hjelpe deg med å komme i gang. Kontakt meg da! Drit i barnehagekøen, vi fikser det selv
Gammel 30-06-2006, 13:03   #2
Supermedlem

cissie sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,084
cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er du uten barnehageplass i STAVANGER?

Dette virker jo interessant Sliter selv med pass av jenta mi, men har egentlig en jobb jeg har lyst å være i Dersom du finner noen andre som vil være med på dette kan jeg "reservere" plass hos deg? Aner du hvor mye du får for dette, og om du mister kontantstøtten?

Cissie og prinsesse Gullhår 05 og prinsesse Jasmin 07
cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2006, 14:04   #3
Juniormedlem

Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.Liza68 er som en uslipt juvél.
Sv: Er du uten barnehageplass i STAVANGER/SOLA?

Sitat:
Opprinnelig postet av cissie
Dette virker jo interessant Sliter selv med pass av jenta mi, men har egentlig en jobb jeg har lyst å være i Dersom du finner noen andre som vil være med på dette kan jeg "reservere" plass hos deg? Aner du hvor mye du får for dette, og om du mister kontantstøtten?
Heisann. Du vil miste kontantstøtten på samme måte som om du var i offentlig barnehage. Jeg er også pliktig til å følge kommunens satser ang makspris i barnehage. Men jeg bor i Sola kommune, så jeg er ganske sikker på at en må være bosatt i Sola kommune for at jeg kan tilby deg plass. Hvor bor du, og er det 100% plass du eventuelt er interessert i?

Jeg får 87000,-/barn/år (for barn under 3 år)i statlig støtte. I tillegg er kommunen pliktig til å gi minst 85% av det de gir pr barn i kommunale barnehager. Så jeg tror det kommer til å gå rundt økonomisk, hviss ikke blir det uaktuelt
Gammel 30-06-2006, 19:24   #4
Supermedlem

cissie sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,084
cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.

hm... men da går foreldre betalingen direkte til kommunen da eller? Sorry jeg er så blank i dette, men begynner å bli ganske desperat jeg trenger egentlig bare 50 %, men tar det jeg får... De 86 000,- er de for eget barn også eller? Og dersom det er aktuellt vil det da hjelpe om jeg har min familie barnehage i Stavanger kommune, og du i Sola?

Cissie og prinsesse Gullhår 05 og prinsesse Jasmin 07
cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2006, 19:43   #5
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av cissie
hm... men da går foreldre betalingen direkte til kommunen da eller? Sorry jeg er så blank i dette, men begynner å bli ganske desperat jeg trenger egentlig bare 50 %, men tar det jeg får... De 86 000,- er de for eget barn også eller? Og dersom det er aktuellt vil det da hjelpe om jeg har min familie barnehage i Stavanger kommune, og du i Sola?
Du får 86000 for ditt eget barn også. Foreldrebetalingen blir også betalt til deg. I tillegg får du som sagt kommunal støtte. Tror det går an å samarbeide allikavel, men da må du søke om tillatelse i stavanger kommune og jeg i Sola. Du kan gå inn på www.etablerebarnehage.no å lese mer om det å starte barnehage. Hvor bor du i stavanger? Det er en fordel om det ikke er så langt fra Grannes
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:11.