Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-08-2008, 11:05   #1
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,251
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva hadde du gjort?

Første arbeidsdag etter min permisjon er 16. mars. Så kommer pappans 6 uker, og hele permisjonsperioden er over 4. mai.

Barnehagen har sommerstengt 3 uker i juli, og starter opp første uka i august.

Det er altså 10 uker det er snakk om som er "problemet".

Jeg kan:
a) ha ulønnet permisjon i disse 10 ukene
b) prøve å finne dagmamma i de 10 ukene
c) håpe at et barn slutter i avdelingen, slik at kanskje yngste får plass fra mai, eller
d) satse på at det er mulig å ha yngste i barnehagen de 10 ukene, selv om det kanskje ikke er plass

Ferien vår går med til barnehagestengt og planleggingsdager....

Hva ville du gjort?
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 11:58   #2
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,261
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

Vi har bestemt oss for å ta ulønnet frem til aug 2009. Vi kunne sikkert funnet dagmamma for de ukene men jeg vil ikke at hun skal måtte hoppa fra et sted til et annet på så kort tid.
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 12:01   #3
Medlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.
Sv: Hva hadde du gjort?

Hvis det mulig økonomisk, ville jeg valgt alternativ 1.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 14:54   #4
Medlem
 
Akseliane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 182
MP Rating: 0% (0)
Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.
Sv: Hva hadde du gjort?

Dersom det er reelt økonomisk mulig og forsvarlig, og du ønsker å gjøre det, ville jeg ha valgt alternativ 1. Jeg ville forsøkt å få barnehageplass fra mai som en god nr. 2, men det vet man jo ikke om er mulig før nesten rett før, skjønner at det kan være en utfordring. Hva vi faktisk gjorde da storesøster var 1 år (hun er også født i slutten av mars) og vi hadde en lignende problemstilling, var å ha henne hos dagmamma fram til ferien, og så begynte hun i bhg etter ferien. Det gikk kjempefint, men er jo selvsagt avhengig av at dere finner en dagmamma dere trives med. Vi hadde en vi kjente, som var hjemme noen måneder ekstra (ulønnet) med sin egen datter på samme alder, kan noe sånt være mulig for dere?
__________________
-97 & -01 & -06
Akseliane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 14:59   #5
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,251
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

Jo, som sagt er dagmamma et alternativ, men siden det bare er snakk om 9-10 uker, er jeg redd at det vil bli mye nytt for henne å forholde seg til. Først skal hun tilvenne seg dagmamma, så ferie, og så alt nytt i barnehage.

Nei, jeg vet ikke jeg....
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 15:07   #6
Veteranmedlem
 
minniepus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,384
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg hadde også gått for alternativ 1, om mulig.
Når det er sagt, så hadde jeg en dagmamma for frosken noen dager nå og da i løpet av noen måneder som jeg hadde ulønnet permisjon (arbeidsledig) med "strøjobb".
Det var ikke noe problem med tilvenning og ny tilvenning, men en god oppvarming til barnehage for oss begge to.
Dette var en av de andre i min barselgruppe med en jevngammel sønn.
__________________
minniepus og frosken 10.01.06

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 16:35   #7
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,251
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

jo, en av barseldamene kan jo alltids være et alternativ
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 20:58   #8
Veteranmedlem
 
LineN sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,144
Blogginnlegg: 4
MP Rating: 0% (0)
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

Jeg selv har tenkt å ha ulønnet permisjon..
Men må regne og se litt åssen vi skal få det til...
__________________
Tre raske, flotte, fantastiske fødsler!
Jeg er flink og jeg er stolt!
O september -03
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 21:49   #9
Seniormedlem
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,824
MP Rating: 0% (0)
Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.Gerbera har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hadde du gjort?

Med begge jentene har jeg tatt ulønnet permisjon i den perioden, og det har vært gull verdt for vår del (men betalt med gråstein da...)
__________________
Prinsessene 05 ~ 07






Gerbera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com